Skocz do zawartości

Płyn do chłodnicy...


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Hejka.

Mam corse c z końca 2005 roku. Coś mnie podkusiło by sprawdzić poziom w zbiorniczku wyrównawczym...

Poza tym, że płynu powinno być więcej zastanawia mnie jego kolor, jest tradycyjnie zielono-niebieski a instrukcja obsługi kategorycznie zabrania używania tego płynu, każą lać ten czerwony...

Jak uważacie, wymienić na czerwony czy dolać tego niebieskiego? Ma to jakieś konkretne znaczenie?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor nie ma żadnego znaczenia

miałem czerwony a obecnie mam zielony

 

płyn musi być do chłodnic aluminiowych na bazie glikolu i to jedyne na co trzeba patrzeć kupując go

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Czyli najlepiej kupić ten zielony do aluminiowych chłodnic i uzupełnić ubytek.

 

A co by się stało, gdybym dolał czerwony do alu. przy założeniu że ten zielony też jest do alu? Poza zmianą koloru na fioletowy?:)

 

Auto wcześniej było serwisowane w aso więc myślę, że lipy nie zrobili:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Wszystkie ople zalewane są rózowym orginalnym GM. Najlepiej zalać tym płynem i nie kombinować. Jeżdzę już 7 lat na tym płynie i nic się z nim nie dzieje nie traci swoich właściwości. Nie trzeba go nawet wymieniać samochód serwisowany w ASO i przez okres 7 lat nikt w serwisie go jeszcze nie wymieniał bo nie ma potrzeby. 1 Litr płynu około 35 zł. Jeżeli już ktoś się upiera przy wymianie to polecam Texaco Havoline najlepsza firma która robiła pierwsza glikol do cłodnic. Płyn wystarcza na 5 lat lub 250 tyś km. koszt 1L 15,00 zł brutto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wszystkie ople zalewane są rózowym orginalnym GM. Najlepiej zalać tym płynem i nie kombinować. Jeżdzę już 7 lat na tym płynie i nic się z nim nie dzieje nie traci swoich właściwości. Nie trzeba go nawet wymieniać samochód serwisowany w ASO i przez okres 7 lat nikt w serwisie go jeszcze nie wymieniał bo nie ma potrzeby. 1 Litr płynu około 35 zł. Jeżeli już ktoś się upiera przy wymianie to polecam Texaco Havoline najlepsza firma która robiła pierwsza glikol do cłodnic. Płyn wystarcza na 5 lat lub 250 tyś km. koszt 1L 15,00 zł brutto.

To po co drążysz temat jak nie trzeba wymieniać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość lukasz0483r

to jak najlepiej spuszczac plyn wezem pod zbiorniczkiem czy przez czujnik wentylatora chlodnicy?

 

Aby usunąć cały płyn z ukladu chlodzenia należy go spuścić z miejsca najniżej położonego.

Jak wiadomo w układzie chłodzenia mamy dwa obiegi "krótki" i "długi", więc wypięcie węża z chłodnicy lub odkręcenie włącznika wentylatora (lepsze rozwiązanie, bo jest najniżej i zejdzie płyn z chłodnicy)spowoduje usunięcie płynu tylko z "długiego" obiegu, a w bloku silnika wciąż pozostaje płyn. Wtedy należy wypiąć od spodu wąż od nagrzewnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności