Skocz do zawartości

Błędy P1220 i P0400, vectra kopci i nie miarowo pracuje.


Rekomendowane odpowiedzi

witam,opel vectra 2.0 DTL , jak w tytule błędy :

P0400

- za mocne wejście obwodu recyrku- lacji gazu wydechowego C-18

- Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego C-18

- Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18

- Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18

P1220 - Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-19.

Vectra przy odpalaniu strasznie kopci i nierówno pracuje, nie wkręca się na obroty, max 2500 obr, przy dodawaniu gazu silnik przerywa tak jakby brakowało mu paliwa.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny tych błędów.

dodam że sprawdziłem szczelność przewodów podciśnieniowych, wyczyściłem kolektor dolotowy z nagaru jaki tam się pojawił, pompa vacum działa, filtr paliwa wymieniony, był lekko zabrudzony, przewody dolotowe paliwa wyglądają na całe.

Edytowane przez jwobel

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/47366-b%C5%82%C4%99dy-p1220-i-p0400-vectra-kopci-i-nie-miarowo-pracuje/
Udostępnij na innych stronach

sprawdz egr, mozesz tez sprawdzic na szybkiego przeplywke

 

jeżeli by to była przepływka , problem był by raczej stały, problem zanika w momencie kiedy silnik się nagrzeje do jakichś 85 stopni , wówczas pracuje normalnie i błędy nie wyskakują, nie zapala się check, zawór recyrkulacji spalin jest sprawny.

Jakieś nowe sugestie??

 

30 sek szukania na forum i znalazlem cos takiego:

http://forum.opel24.com/topic/35187-Egrkontrolka-check-engine-blad-P-0400/

 

30 sek szukania na forum i znalazlem cos takiego:

http://forum.opel24.com/topic/35187-Egrkontrolka-check-engine-blad-P-0400/

 

Ciekawy temat, ale u mnie zawór egr jest sprawny, w przewodach podciśnienia nie ma oleju, vacumpompa działa, nie mam czym sprawdzić ile barów wytwarza ale jeżeli chodzi o hamulce widać dużą różnice między pracującym silnikiem a wyłączonym, przewody podciśnienia są drążne, co do samych zaworów które znajdują się obok zbiorniczka wyrównawczego raczej nic tam nie jest pozamieniane bo przez pół roku auto jeździło bez zarzutu. Problem pojawił się z końcem września i wydaje mi się że stopniowo narasta, po za tym jeszcze ten błąd P1220 wadliwe działanie układu krytycznego.

 

odnośnie P1220, przeglądając forum znalazłem http://forum.opel24.com/topic/14886-Problem-kod-bledu-P1220/

czy mogę mieć uwaloną pompę

Edytowane przez jwobel

 

Ciekawy temat, ale u mnie zawór egr jest sprawny,

 

Z czego to wnioskujesz, kopcenie na czarno i błąd 0400 dosyć mocno wskazuje na niedomykający się EGR.

 

Z czego to wnioskujesz

 

Hmmm.Zacząłem w ogóle od zaworu odkręciłem go i widząc nagar (czarny smar który wynika z tego ze turbina już nie jest nowa i pobiera troszkę oleju)zdemontowałem pokrywę kolektora ssącego , to miejsce które zamyka EGR było jasne i czyste, tak że zawór domyka, podłączając się pod przewód od serwa w benzyniaku sprawdziłem czy zawór w ogóle chodzi no i otwierał się. możliwe że wartość otwieranej przestrzeni jest nieprawidłowa, dało mi się zauważyć ze przewód do serwa u mnie od pompy vacum jest dorobiony , może on przepuszcza, zaciąga lewego powietrza i podciśnienie nie osiąga odpowiedniej wartości?? sprawdzę to i podzielę się z wami dalszymi uwagami.

Tylko co z tym błędem P1220????

Kolega ma nissana primerę , pompa w zasadzie o podobnych rozwiązaniach jak w oplu, w zimę też tak mu kopcił, wstawił na warsztat i okazało się że to ten NASTAWIACZ KĄTA WTRYSKU w pompie mu siadł. nastawiacz 600zł plus robocizna i po pół roku to samo. Czy u mnie też mógł paść ten NASTAWIACZ???

 

  • 1 miesiąc temu...

 

Cóż więc po przeczytaniu miłej lektury , wziąłem się za wymianę pompy , padł zgodnie z moimi podejrzeniami nastawnik kąta wtrysku. Mechanika choc' nie cała do bani, elektronika pozostała w starej pompie sprawna. wymieniłem całośc' , ale jeżeli komuś z was padnie np sterownik pompy ( 003 końcówka nr pompy) bąc' też która z cewek np dawki paliwa lub kąta wtrysku, to proszę śmiało pisac' jwobel@interia.pl ,na pewno jeżeli będę jeszcze posiadał tą częśc' to poratuję za jakąś rozsądną opłatą.

 

Teraz już vecterka ładnie pali i można się cieszyc' z jej dalszego użytkowania.

Odpowiedzią na tytuł postu jest Uszkodzony Nastawnik (nastawiacz) kąta wtrysku w pompie ( regeneracja ok 700 zł samego nastawnika , lub używana pompa ok. 1200)

 

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności