Skocz do zawartości

Termostat


Gość Maxsignum

Rekomendowane odpowiedzi

  • 11 miesięcy temu...

W moim przypadku wskazówka temperatury leży cały czas!! Rozumiem że termostat do wymiany i pytanie 2 czy może powodować to zapchanie dpf po wypalaniu po przejechaniu 500 km ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafalo517

ogólnie masz jeszcze czas kolego ale wymień go prędko przeważnie koło 1000km się wypala no zależy od jazdy ale myślę że jak przejechałeś te 500km to jeszcze nie jest w tragicznym stanie. tak czy siak termostat jak najprędzej wymień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość promalko

Witam,

W poprzednia zime padl mi termostat i slabo grzalo w kabinie przy mrozach. Wg komputera spalanie bylo wyzsze o 0,5 litra niz normalnie. Komputer widzi nisza temerature niz powinna byc wiec stara sie dogrzac dajac wiecej paliwa, dpf bedzie zapychal sie szybciej. Jest tez kwestia EGR, bogatsza mieszanka ma wiecej dymu, sadz ( jak w tunningu ) i bedzie czesciowo wracac przez zawor do kolektora dolotowego. Byc moze bedziesz musial szybciej zagladnac i czyscic EGR.

Wojtek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja tez wymieniłem termostat bo dochodził do 70 stopni po wymianie 85 cały czas tylko musi złapać temperature a na to potrzebuje troche czasu a druga sprawa to napewno odpowiednia temperatura(85 st) jest potrzdebna do wypalania dpf- jeden z warunków .do wymiany nie jest potrzebny kanał wszystko ładnie mozna zrobic z góry dobry dostęp kluczy też nie trzeba jakiś specjalistycznych ja wymieniałem w styczniu przy -5 niecała godzinka i po robocie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość signum 2012

ja wymieniałem termostat i zima to jest chyba normalne ze temperatura wolniej rosnie czasami przejadę z 10 km i mi leżał przy mrozach -12 ale teraz jak jest temperatura powyżej zera wzrasta dużo szybciej sprawdzcie może w prosty sposób przykryjcie połowę chłodnicy np kawałkiem kartonu i zobaczycie no jak tem.. nie będzie wzrastać po takim zabiegu to wiadomo ze termostat kompletny złom

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Na innym forum znalazłem instrukcję wymiany termostatu w silniku 1.9cdti i jest napisane żeby spuścić cały płyn. Czy jest to konieczne? I czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć gdzie są odpowietrzniki :)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności