Skocz do zawartości

Astra III - przycisk Sport


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Kupuję Astrę III 1,7 CDTI , własnie jestem w trakcie załatwiaana formalnosci w urzędach.

 

Moje pytanie dotyczy przycisku SPORT, który znajduje się powyżej konsoli radia po lewej stronie od przycisku swiatel awaryjnych. Czy mogłby ktoś wyjasnic Mi co ten przycisk daje ? Czytałem cos o pakiecie IDSPlus, czy ten przycisk swiadczy ze ten pakiet jest własnei w niej zawarty ?

 

 

 

Pozdrawiam!!!

 

Maruja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk SPORT to program, który powinien zmienić charakterystykę silnika i zawieszenia, wydłuża maksymalny moment obrotowy, wspomaganie staje się "twardsze", podobno wyłącza ESP. Czy tak jest i czy elektronika potrafi zmienić tak znacznie charakterystykę auta by było to wyczuwalne przez zwykłego kierowcę, już niedługo się przekonasz.

Mam nadzieje, że podzielisz się z nami wrażeniami. Jestem bardzo ciekawy możliwości tego magicznego przycisku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje,

 

Na pewno podziele się wrażeniami z jazdy samochodzikiem, jak i różnic ( mam nadzieję, że wyczuwalnych) po włączeniu przycisku SPORT.

Mechanik w ASO sprawdzał zawieszenie i móiwł, że nie różni się ono od innych Astra III.Tak więc przycisk ten chyba wyłącznie działa na elektronikę.

Czy można jakos sprawdzić jaka wersję wyposażenia posiada kupione przeze mnie autko ? Po numerze nadwozia ? Jakis wpis w ksiażce serwisowej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo cała tajemnica tkwi w amortyzatorach z dodatkowymi elektrozaworami regulującymi przepływ oleju.

Poniżej opis ale tylko po niemiecku:

http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwerk/federung/cdc_continous_damping_control.htm

IDS+ nie wyłącza ESP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja sportowa tj z ids`em i przyciskiem sport ma oznaczenie dodatkową literką na tabliczce znamionowej. Układ ids+ może być włączany przyciskiem sport lub przyciskiem ids,

Ale ids to dosyć droga zabawka - wymiana amortyzatorów z ids w ASO to kilka tyś złotych a na pewno kiedyś trzeba je wymienić. Ktoś napisał że za 1 sztukę takiego amortyzatora w astrze h zapłacił0 1200 zł z robocizną. Sam wymieniałem ostatnio amortyzator w astrze -wyszło około 470 zł z robotą w ASO, przy okazało się że 1.7 cdti w PL jest sprzedawany z amortyzatorami dla wersji obniżonej /chyba pakiet dla dróg o słabej jakości z osłoną pod silnikiem/. Nie wiem jak w tym roku modelowym. IMHO lepiej dopłacić do xenonów niż ids`a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie dotyczy przycisku SPORT, który znajduje się powyżej konsoli radia po lewej stronie od przycisku swiatel awaryjnych. Czy mogłby ktoś wyjasnic Mi co ten przycisk daje ? Czytałem cos o pakiecie IDSPlus, czy ten przycisk swiadczy ze ten pakiet jest własnei w niej zawarty ?

 

Z tego, co mi się udało ustalić po dwóch dniach jazdy tym samochodem, to przycisk SPORT utwardza zawieszenie (faktycznie zachowuje się jak przyklejone), ale nie wyłącza ESP. Do tego robi coś dziwnego z obrotami silnika, mam wrażenie, że tą samą prędkość uzyskuje się przy niższych obrotach na tym samym biegu. Ale tutaj nie mam pewności, mogłem odnieść mylne wrażenie.

Jak na razie odbieram ten guziczek jako fajny bajer, ale jakoś przy normalnej jeździe nie widzę dla niego większego zastosowania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[shadow=white]cyt: "Ale ids to dosyć droga zabawka - wymiana amortyzatorów z ids w ASO to kilka tyś złotych a na pewno kiedyś trzeba je wymienić " [/shadow]

 

A czy można posiadając auto z systemem ids+ zamontować zwykłe amortyzatory, swiadomie rezygnujac z elektryki w amorach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

od niedawna również mam Astrę III GTC z przyciskiem SPORT, dowiadywałem się w serwisie, że po jego wciśnięciu zmienia się charakterystyka pedału gazu, jeśli auto posiada system IDS Plus to ten przycisk również automatycznie go włącza i zapala sie żółta kontolka na obrotomierzu "IDS+". Jeśli sie takowa nie zapala to go po prostu nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności