Skocz do zawartości

Astra III - przycisk Sport


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Bzdury wypisujesz i tyle.

:wesoly:

Mam przycisk sport i IDS+ , i jak wcisnę sport to tylko dioda się włącza na tym przycisku.

 

Żółta kontrolka IDS+ ma się zapalać jak otworzysz pilotem samochód . Jak wsiądziesz i odpalisz chwilę świeci i gaśnie z resztą kontrolek. Jak pali się podczas jazdy oznacza to błąd w systemie IDS+.

 

Funkcja sport zmienia działanie pompy wspomagania układu kierowniczego na twardsze,

zmienia reakcję pedału przyspieszenia ( ale nie zmienia map wtrysku i MOCY AUTA ) oraz usztywnia Amortyzatory jeśli auto posiada system CDC/IDS. Nic więcej się nie zmienia.

 

Przytrzymanie przycisku sport ok 5 sekund wyłącz układ ESP i aktywuje twardsze nastawy zawieszenia. Ponowne wciśnięcie włącza ESP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam ten system i rzeczywiscie czuć że pod silnik inaczej reaguje po włączeniu tego systemu. Ciekawi mnie, bo nie nigdzie nie mogę znaleść takiej informacji czy poprawia to osiągi auta - ergo np urywa z pół sekundy do przysłowiowej setki. Wrażenie mam że i owszem ale pomiary stoperem można sobie odpuścić - to zbyt małą różnica. Gdzieś czytałem że zwieksza ze 150 do 167 KM ale może to bzdura, gdzieś indziej czytałem że silnik kreci sie do 4700 i szybciej się wkręca ergo na logikę to taki fabryczny mini chiptunning - wzrasta zużycie paliwa. Birorąc wszystko pod uwagę mam wrażenie że osiągi się poprawiają. Ale 100% pewnej informacji nigdzie nie znalazłem. Oficjalna strona polska opla to żenada - nic tam sensowanego w lątwy sposób nie można znaleść.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że zwieksza ze 150 do 167 KM ale może to bzdura

bo to bzdura

zmienia sie reakcja na wciskanie gazu

zawieszenie i uklad kierowniczy

to wszystko

zadna moc nie przybywa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skad większe zuzycie paliwa?, pozatym szybsza reakcja na pedal to szczednosc czasu. Na jalowym biegu bez klimy pobiera 0,9l na h jak wlacze przycisk sport 1,2 l na h.

Skoro zwiększa się zużycie paliwa to znaczy mapa wtrysku sie zmieniła- silnik dostaje więcej paliwa, lub i obroty, przynajmniej na biegu jałowym wzrastają. Pozatym samochód rzeczywiście żwawiej dochodzi do wyższych obrotów choć tutaj to oczywiście można powiedzieć ze to odczucia subiektywne., ale nie tylko moje...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja sport zmienia działanie pompy wspomagania układu kierowniczego na twardsze,

zmienia reakcję pedału przyspieszenia ( ale nie zmienia map wtrysku i MOCY AUTA ) oraz usztywnia Amortyzatory jeśli auto posiada system CDC/IDS. Nic więcej się nie zmienia.

 

i tyle w temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość termin10000

Podłącze się.

 

Czy w ids+ w astrze III (jest przycisk sport i kontrolka IDS+) CDC jest aktywne i koryguje przechyły nadwozia i pracę amorków niezeleżnie od tego jedziemy w trybie sport czy nie ?

 

Inaczej czy działanie ids+ objawia się też w trybie jazdy "Cywilnej" bez włączonego trybu sport.

 

Wszędzie jest jakaś marketingowa papka przeklejona ze strony opla.

 

Mam ten system ale póki co obserwuje tylko większe koszty serwisu.

Jakoś nie umiem docenić tego wynalazku zwłaszcza że w trybie sport po większości naszych dróg jeździć się poprostu nie da bo polmby mogę wypaść.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość przemekb22

Witam wszystkich,

 

chciałbym reanimować temat. Wiem, co daje przycisk sport, bo to już wszystko ładnie zostało napisane wcześniej :) Moje auto ma tryb (guzik) sportowy zamontowany fabrycznie, ale bez IDS. Wszystko fajnie, ale za nic w świecie nie mogę zauważyć różnicy w reakcji przepustnicy, po włączeniu guzika. ESP mogę wyłączyć, dioda na guziku się pali i chyba na tym koniec. Mam silnik 1.7 DTH 101KM i na niektórych forach czytałem, że u niektórych też to niby jest, ale nic nie wnosi, albo tak niewiele, że nie da się tego zauważyć. Zastanawiam się nad tym, czy coś nie jest deaktywowane, bo skoro jest założone, to powinno działać, a przynajmniej przepustnica powinna szybciej reagować na ruchy pedału gazu, ale tak się nie dzieje. Czy macie koledzy jakieś sugestie, co może być nie tak :P ? Dzięki wielkie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość luk2009

Ja też mam ten przycisk i różnica jest odczuwalna, bez jakiegoś szału ale jest. Najlepiej to sprawdzić jadąc równo z lekko wciśniętym gazem i włączyć opcję sport powinno czuć się przyspieszanie. Dziwne żeby to ktoś u ciebie wyłączył, bo po co? No i chyba jak by to było wyłączone to ESP OFF też by nie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności