Skocz do zawartości

Odcięcie turbiny


Gość Janfurtok

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś miał taki problem jak ja? Gdy silnik się nagrzeje(np wtedy gdy kręcę go na 3000 obrotów i wyżej) to automatycznie odcina mi turbinę i auto jedzie wtedy jak traktor, czyli strasznie muli. Zapala się kontrolka klucza serwisowego(stan awaryjny). Wystarczy jednak zgasić silnik na ok 10 min i ponownie zapalić a problem znika. Kontrolka gaśnie a turbina znowu działa. Przedstawiłem cały problem mechanikowi z serwisu Opla i drogą eliminacji staraliśmy się wykluczyć wszystkie elementy mogące mieć na to wpływ. Problem jednak nie ustąpił. Piszcie proszę jeśli ktoś już to przerabiał, będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszcie proszę jeśli ktoś już to przerabiał, będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc!

wiesz co? poszukaj na forum o trybie awaryjnym albo "auto muli" albo "check od 3000" badz podobnie

znajdziesz mnostwo odpowiedzi... wystarczy poszukac

a tego mechanika omijaj szerokim lukiem... bo zamiast podpiac komputer wyciaga kase...

 

1) odczytaj bledy - mozesz nawet samemu (metoda gaz hamulec - szukaj podpiety w dziale zafiry)

2) zmien mechanika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mechanika to zawsze podpina komputer i ma w nim najnowsze oprogramowanie ale nic nie wykrywa, żadnych błędów. Jedynie wykazało zawysokie ciśnienie doładowania. Poszukam tu na forum jak będę miał więcej czasu. Dzięki za podpowiedź w jakich działach szukać.

Edytowane przez Janfurtok
usunąłem cytowanie ostatniego posta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik się nagrzeje(np wtedy gdy kręcę go na 3000 obrotów i wyżej) to automatycznie odcina mi turbinę i auto jedzie wtedy jak traktor, czyli strasznie muli. Zapala się kontrolka klucza serwisowego

pojawia sie kontrolka to jest blad!

albo nie ma dobrego sprzetu albo nie potrafi odczytac bledu

poza tym jesli dzieje sie to podczas jazdy to raczej normalna rzecza jest by mechanik przejechal sie z toba i zczytywal bledy na biezaco (tzw odczyt live, czy tez na zywo)

 

Co do mechanika to zawsze podpina komputer i ma w nim najnowsze oprogramowanie ale nic nie wykrywa, żadnych błędów. Jedynie wykazało zawysokie ciśnienie doładowania.

to albo nic nie wykrywa albo wykrywa...

Edytowane przez kicaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawia sie kontrolka to jest blad!

albo nie ma dobrego sprzetu albo nie potrafi odczytac bledu

poza tym jesli dzieje sie to podczas jazdy to raczej normalna rzecza jest by mechanik przejechal sie z toba i zczytywal bledy na biezaco (tzw odczyt live, czy tez na zywo)

 

 

to albo nic nie wykrywa albo wykrywa...

Dokładnie tak robiliśmy że podpinał auto pod kompuyer i jechaliśmy oboje, ale nie wykrywał żadnych błędów. Wszystko ok. Myślę że to może być wina turbiny i nadaję się już do regeneracji bo auto ma już przejechane 190 000km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli to przeladowanie to moze tylko czujnik cisnienia doladowania a nie sama turbina...

poczytaj o tym wlasnie czujniku (czasem da sie taniej go samego wymienic)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności