Skocz do zawartości

Zafira A czarny dym z wydechu


Gość zoska siedlce

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zoska siedlce

witam wszystkich jako nowy jestem posiadaczem zoski 2.0 dti 2003r i od pewnego czasu sledze fora i nic nie moge dopasowac do problemu moje dti dymi i to mocno na czarno za widze w lusterkach

sprawdzilem :

klapy wirowe czyszczone kolektory czyste

czujnik cisnienia doladowania czysty

auto odpala cieple zimne

uklad dolotowy szczelny (intercoler i przewody)

wtryski podobno ok sprawdzane diesel servis siedlce

podcisnienia szczelne

filtry nowe

bledow brak

egr elektryczny

Edytowane przez Kacper
reg. 4.3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy EGR elektryczny? Ważne, że sprawny, chyba, skoro błędów brak... gdzie i jakie paliwo lejesz? Jak z techniką jazdy? Bo diesel pod ciężką nogą i pod obciążeniem często czadzi.... a jeździsz głównie po naszym miasteczku, czy przeczyściłeś go trochę na trasie? Próbowałeś dolewać płynu takiego do czyszczenia w dieselu? U mnie sporo dymi zwłaszcza jak żona trochę pojeździ do pracy czy po zakupy - czyli ogólnie po mieście.... jak go potem wezmę i choćby na obwodnicy czy na innej prostszej ulicy to na początku stawiam czarną zasłonę dymną (może jechałeś kiedyś za mną) a potem już ok, jak go "przepalę"... może one tak już mają? A co mówił mechanik.... no może zależy jeszcze który?

 

Pozdrawiam ziomka ;)

 

PS Mamy chyba bardzo podobne Zośki, moja też z 2003r.

 

 

 

Edytowane przez Sansei

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to co kolega wyżej napisał sprawdzałeś to szukaj przyczyny w za dużej dawce paliwa.Przyczyną może być złe dane o ilości powietrza,czyli np.przepływomierz,czujnik ciśnienia w kolektorze...Ja spróbowałbym na twoim miejscu podmienić te dwa czujniki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Podłączę się pod ten temat. mam zafirę którą zrobiłem 100 tkm w sumie 280tkm. od dwóch tygodni pod obciążeniem dymi na czarno i to strasznie. kontrola na Opcom wykazała że nie ma ciśnienia ładowania na żądane 2 jest 1,7. bardzo długo wchodzi na obroty. Wyczyściłem EGR, (notabene 2 lata temu załozony nowy), dzisiaj wymieniłem Turbo i dalej to samo. Przewody doladowania szczelne. podciśnienie na Vacometrze ok., na strowaniu turbo też. co więcej auto pali około 1,2 litra więcej na 100 km. Wybiłem katalizator dalej nic. proszę o opinię. Mogę podesłać plik z testu dynamicznego. Co na tym teście jeszcze widać, że podczas przyśpieszania na żądanie EGR 100% odpowieć jest 95% nie wiem, czy jest on w 95 % otwarty, czy zamknięty. wg mnie zamknięty.

Proszę o podpowiedź . 2.0 DTH 101 KM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności