Gość baart Opublikowano 3 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2012 Witam! Mam problem z moim opelkiem - 1.9 cdti 150KM przebieg:150tys 2005r hatchback. Brak DPF'a w tym modelu. Ostatnimi czasy(3 miesiące do tyłu) zauważyłem kopcenie na czarno przy gwałtownym dodawaniu gazu(wkręcanie go na obroty)-zakopcił przy szybkim naciśnięciu na gaz, na wysokich obrotach podczas gazowania 0 dymku. Męczyłem się z "mechanikami" wymieniłem filtr powietrza i trochę ostało. Z 3 tygodnie do tyłu zauważyłem że przy jeździe, gdy zwiększam prędkość i obroty są na 2-2.1tys auto zamula, przejdzie tą wartość i jest OK. Znajomy podpowiedział że to możne być EGR lub filtr paliwa. w świąta 25.12.2011 auto stało nie jeżdżone 2 dni. 27.12 chciałem ją odpalić a tu niespodzianka: przy przekręceniu rozrusznika auto zaczęło dziwnie kręcić(nie odpaliło) poraz kolejny zagrzałem świece i to samo, za trzecim razem po 7 sekundowym łechtaniu odpalił ale bardzo nie równo pracował i po 5 sekundach zdechł tez w dziwnym stylu, tak jakby coś siś tłukło w silniku. Sprawdziłem olej-w normie. Dziś umowilem sie z mechanikiem, przyjechał z komputerkiem, podłączyl-0 błędów. Odpalił, na wolnych obrotach chodził normalnie(glosno silnik pracuje, cos w nim stuka) wkręcając go na obroty silnik bardzo nie równo pracował, jak już się udało wkręcić na przykładowo 4 tys. to gazował gazował i chodził dobrze, od dołu wkrecając strasznie nie równo. Na dodatek przy wkręcaniu go strasznie kopcił na początku coś musiał przepalać i z silnika też dym leciał a konkretnie z pod kolektora/przepustnicy - te rejony, jest w tym miejscu troszke spocony. Twierdzi ze uszczelka albo kolektora albo przepustnicy do wymiany odnosnie kopcenia z silnika. Odnośnie nierównej pracy, problemów z wejściem na obroty powiedział że wymieniłby filtr paliwa i przeczysciłby tą przepustnice. Ktoś mial taki przypadek? Albo ktoś podejrzewa co moze być grane? Prosze o opinie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 (edytowane) Na poczatek sprawdź czy listwa klap wirowych jest na swoim miejscu i zobacz czy EGR nie jest zawalony i czy część elektryczna luźno chodzi. Przepustnicę i kolektor od strony przepustnicy tez dobrze przeczyścić. Edytowane 4 Stycznia 2012 przez radmax   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Dziś umowilem sie z mechanikiem, przyjechał z komputerkiem, podłączyl-0 błędów. Odpalił, na wolnych obrotach chodził normalnie(glosno silnik pracuje, cos w nim stuka) wkręcając go na obroty silnik bardzo nie równo pracował, jak już się udało wkręcić na przykładowo 4 tys. to gazował gazował i chodził dobrze, od dołu wkrecając strasznie nie równo. Na dodatek przy wkręcaniu go strasznie kopcił na początku coś musiał przepalać i z silnika też dym leciał a konkretnie z pod kolektora/przepustnicy - te rejony, jest w tym miejscu troszke spocony. Na odczytaniu bledow diagnostyka sie nie konczy. Podglad parametrow w czasie rzeczywistym da pełen obraz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baart Opublikowano 4 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autko już u mechanika. EGR-zabrudzony Przepustnica zarzygana Na wlocie kolektora wcale nie lepiej, pozatykane kanaliki. Na dodatek nie było uszczelki na łączeniu przepustnicy i kolektora(brawo dla mechaników) stąd też to wypocenie silnika w tamtych miejscach oraz to kopcenie. Do tego nowy filtr paliwa. Jutro odbieram auto i mam nadzieje że wszystko będzie OK.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baart Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Odebrałem auto i nie ma problemów z odpalaniem, silnik pracuje lepiej, lecz podczas jazdy a konkretnie ruszania, zbiera się jakby mu odłączyli turbinę i tak do 2 tys. obr. jak już przejdzie 2 tys zamiata jak wściekły. I tak jest na każdym biegu-do 2 tys jadę maluchem po 2 tys bestia. Mechanik powiedział że EGR się kończy. Stwierdził że EGR już się nie otwiera w pełni tylko trochę(cokolwiek to znaczy) ale jeszcze działa. Może to być możliwe? W takim wypadku trzeba zamówić EGR. Co wy na ten temat myślicie? Proszę o opinie Pozdrawiam..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Trzeba wyczyścić EGR zamiast zamawiać. Jak po wyczyszczeniu nie działa to zamawiać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baart Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Dokładnie tak było zrobione, był czyszczony 2 razy. Chce się po prostu upewnić że to są typowe objawy sypiącego się EGR'a czyli to brak mocy do pewnych obrotów, w tym wypadku do 2 tysięcy obrotów. Jeśli ktoś miał taką sytuacje i był to EGR proszę o odpowiedź. Już patrzyłem na ceny i nowy to koszt 450zl a używka od 150-350zl ale czy jest sens kupować używkę...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Czy część elektryczna też była czyszczona ? Widziałeś jak to robił ? Bo wygląda, że tu leży problem. Można to poznać po otworze do wybicia bolca w górnej części osłony plastikowej. Ten bolec tak powinien chodzić http://www.youtube.com/watch?v=G0iWAI1dDOc&feature=player_embedded   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość baart Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 A więc była czyszczona cewka. Ale chodzi Ci o środek cewki, tak jakby tego plastiku? -bo z tego co wiem to on nie rozbieralny jest. I ten bolec nie "pstryka tak" jak robił symulacje komputerem to on się chował ale już nie wychodził cały, powiedzmy ten centymetr (jak na filmiku) tylko 2 mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmax Opublikowano 5 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Czyszczenie części elektrycznej EGR Zrób sam lub wydrukuj mechanikowi. Też się czegoś nauczy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/48734-problem-z-silnikiem-astraiii-19cdti/#findComment-420930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.