Skocz do zawartości

Zafira B 2007r.1,9 CDTI


Gość Piotrek Dubaj

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrek Dubaj

Witam wszystkich mój problem z zafirą polega na tym iż ciężko odpala i to nie ważne czy postoi długo czy też krótko,pracuję w branży ciężarówek(SCANIA SERWIS)i czaję w tych układach paliwowych ale z nią nie mogę dac sobie rady,była na kompie stwirdzili był błąd aktywny czujnika wałka rozrządu,czujnik wymieniony i nic jak było żle tak i jest,z tego co wiem to jest czujnik pomocniczy,może się mylę i moim zdaniem nie ma on wpływu na odpalanie.Objawy są takie,że już jak zapali ,to za nią swiata nie widać niebieski gryzący dym,czyli zapowietrzona,co może być nie szczelne,gdzie może schodzic paliwo,podpowiem że była w Niemczech pożyczyłem bratu,spaliła mu się po drodze żarówka z prawej strony i wymieniali chyba filtr paliwa i od tamtej pory lipa w serwisie samochód stał miesiąc czasu,stwierdzili że nie zawsze włącza się pompa podająca w zbiorniku,ale nie podmienili jej,niestety jaki warsztat(w Lublinie)i taka robota i sam muszę się wziąc za to . Proszę o każdą pomoc.Pozdrawiam

Edytowane przez Piotrek Dubaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki przebieg? bez dpf'a?

sprawdzales kompresje? bo niebieski dym sugeruje ze olej sie przedostaje do komory spalania,

a tak ogolnie - jak swiece i czujnik temperatury?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem problem z zapowietrzaniem, ponoć to standard, zamontowałem sobie pompeczkę i jak trzeba ;)

 

Choć jakiś rok temu robiłem coś przy silniku, znaczy firma mi robiła, chyba coś przy wtryskiwaczach i wymienili jakieś uszczelki i jakby lepiej od tamtej pory, a przynajmniej nie używam pompki, ale jest ona... z zapalaniem różnie pomaga jak podpompuję pedałem gazu przed odpaleniem, no i jak jeszcze przy odpalaniu, to też pompuję gazem to znacznie lepiej zapala.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek Dubaj