Skocz do zawartości

Vivaro 1.9tdi


Gość GTV19

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z nie działającą turbiną przy czym świeci się kontrolka świec na diagnozie pokazało błąd zaworu ciśnienia czy coś podobnego,błąd był taż na przepływce ale po analizie elektromechanika stwierdził że jest sprawny.Czy ktoś podrzuci co może być przyczyną? Vivaro 1,9TDI 2003 101 KM. Acha elektryk też coś mówił że nie działa mechanizm włączający turbinę łapa czy coś. Morze dobry warsztat od tych aut okolice Pruszcza GD. woj.Pomorskie

Edytowane przez GTV19

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z nie działającą turbiną przy czym świeci się kontrolka świec na diagnozie pokazało błąd zaworu ciśnienia czy coś podobnego,błąd był taż na przepływce ale po analizie elektromechanika stwierdził że jest sprawny.Czy ktoś podrzuci co może być przyczyną? Vivaro 1,9TDI 2003 101 KM. Acha elektryk też coś mówił że nie działa mechanizm włączający turbinę łapa czy coś. Morze dobry warsztat od tych aut okolice Pruszcza GD. woj.Pomorskie

zeby diagnozowac trzeba znac zasade dzialania,na start napisz czym mechanik czytal bledy i jaki jest przeplyw wiatru na biegu jalowym.powinno plynac okolo 35 kg jesli sa kosmiczne wartosci lub 0 to zawor otwarcia turbiny nie ma prawa ssac gruche sprezarki a zawor egr powinien byc w pozycji zamknietej.wrzucam zrzut ekranu z op-coma podczas pracy silnika na biegu jalowym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będzie mi znajomy mechanik to naprawiał metodą prób na zasadzie podmiany części mam nadzieje że znajdzie przyczynę. A co do zaworu otwarcia turbiny po zdjęciu z niego wężyków jeden z nich ssał powietrze przy 900 o/m czy tak powinno być. O wynik przepływu wiatru zapytam dziś i odpowiem. Masz racje trzeba znać zasadę działania , ja niestety znam ją coś nie coś. Dlatego podpieram się poradami z forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to że warsztaty w mojej okolicy wiedzą bardzo mało na temat tych aut albo wcale.Przykład z brakiem kierunkowskazów wydałem 300zł po to żeby się dowiedzieć że moduł UCH jest rzekomo popsuty po zmianie warsztatu okazało się że brak zasilania było przyczyną jeden z kabli na ten moduł go nie miał .Ale to tak abstrahując od tematu, musiałem to napisać ,dlatego warto znać kogoś co się naprawdę na tym zna? :aniolek:

Edytowane przez GTV19

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Sorki że tak puzino piszę co było przyczyną problemem ale dopiero teraz do tego doszłem .Elektrozawór regulacj ciśnienia turbiny w serwisie 243 zł :aniolek2: A dopiero teraz bo problem się pojawjał i znikał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności