Skocz do zawartości

podwyższone obroty


Gość matisim

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Mam mały problem z tym silnikiem. mianowicie silnik przy zmianie biegów trzyma takie obroty przy jakich zmieniamy biegi lub je sobie podwyższa a normalnie powinny przecież spadać... tzn po chwili spadają ale trwa to kilka sekund, tak samo jak jest ciepły czy zimny. wyczyściłem krokowca i wymieniłem na innego- nic. przewody podciśnienia przejrzałem i nic. ostatnio rano na zimnym i ciepłym wchodził sam na jakieś 3 tys obr, poczytałem trochę i możliwe że mam coś z czujnikiem temp. w kolektorze, odpiołem wtyczkę i nie odpalił tylko sie zalał, ale po podpięciu troche mu pomogło bo po chwili obroty sie normują...

 

jak sprawdzić czujnik bez jego wymiany na nowy?? czy silnik dobrze zareagował na odpięcie czujnika? silnik miałem wtedy ciepły. zauważyłem też większe spalanie. ok 8/9L przy jeździe ok 90km/h w cyklu mieszanym i raz przy odpalaniu po nocy jakby sie zadusił i zgasł... niby czujnik potrafi cyrki robić a nie mam żadnego na podmiankę....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sprawdzilem krokowca i ten czujnik temperatury i jest ok. czujnik pokazał 270 przy 90 stopniach.

 

co jeszcze odpowiada za obroty w tym silniku? co sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w różnych temperaturach badałeś czy tylko przy 90 ?

jeszcze może być coś z czujnikiem położenia przepustnicy, poruszaj wtyczką

a nie zaświeciła ci się kontrolka silnika?

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem po przejechaniu jakiś 20km, na blacie było 90, w innych zakresach temperatur nie mierzyłem bo nie ma jakiejś określonej sytuacji w jakiej te obroty są podwyższone. Kontrolka silnika właśnie sie nie świeci i szkoda bo po błędach bardziej by było można dojść do tego. wszystkie wtyczki spryskałem WDkiem, od czujnika przepustnicy również, ale musze po mierzyć co czujnik pokaże :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik/ potencjometr przepustnicy zmierzony i wszystko gra, zmierzyliśmy jeszcze napięcie jakie idzie do sondy z ecu i pokazało jakieś 0.03 mniej ale kolega elektryk powiedział że to może być błąd pomiarowy....

 

nie wiem czy ma to coś wspólnego ale egr mam zaślepiony... i zapłon ustawiony na słuch po wymianie rozrządu, nie mam czasu jechać na lampę :/

 

obroty na jałowym po rozgrzaniu jakie powinny być prawidłowo? ja mam jakieś 1000obr... nie powienien mieć ok 800?? linka od gazu jest luźna,mechanizm chodzi płynnie, więc nie może sie zacinać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności