Skocz do zawartości
brytanpl

Szarpanie podczas ruszania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w swojej Astrze walcze z problemem szarpania podczas ruszania, przeważnie objaw występuje po paru km jazdy. Najbardziej odczuwalny na 1 biegu, troche mniej gdy próbuję ruszyć z 2 biegu. Podczas tego szarpania spadaja obroty, szarpie silnikiem, całą budą, drążkiem zmiany biegów, odczuwalne drgania na pedale sprzęgła. Objawy wystepują zarówno na gazie jak i na benzynie (na benzynie trohę mniej szarpie)

Uprzedzając pytania opiszę czym się zająłem i co wymieniłem:

1. W pierwszej fazie gdy szarpanie odkryłem wymieniłem wszystkie przeguby, zewnętrzne i wewnętrzne

2. Wymienione wszystkie trzy poduszki zawieszenia silnika i skrzyni

3. Wymieniony silniczek krokowy, czujnik połozenia przepustnicy

4. Zmieniona kopułka aparatu zapłonowego wraz z palcem (na kopułce byly wżery, palec ułamany i zasniedziały)

5. Nowe świece i przewody

6. Wymiana katalizatora na strumienice

7. Dwa dni temu wymienione kompletne sprzęgło Sachs wraz z mechanizmem różnicowym (sprzęgło wymieniałem też dwa lata temu ale na tanie Statima, teraz zakupiłem oryginał Sachsa)

8. Dzisiaj wymieniłem EGR (próbowałem go nawet zaślepić i po zaślepieniu silnik pracuje bardziej kulturalnie i szybciej się zbiera)

9. Dziiaj poszedl też do wymiany kompletny monowtrysk, wraz z uszczelkami

10. Próbowałem sprawdzić czy może to wina zapłonu i aparatu zapłonowego, jednak po teście ze stroboskopem stwierdzam, że zapłon jest ustawiony wręćż idealnie, a świece po wykręceniu mają podręcznikowy kolor.

11. Gaz jest ustawiony, średnie spalanie gazu w trasie to 9 litrów, miasto 10-11

12. Sonda lambda wymieniona, nie pokazuje się check, brak błędów.

 

I na tym kończą się moje pomysły, co jeszcze sprawdzić, wymienic i co może wpłynać na ruszanie z szarpaniem po przejechaniu paru km. Podpinałem nawet drugi komputer, który i tak nie ma znaczenia podczas jazdy na gazie, i nic to nie dalo.

 

Jakies rady, pomysły ? Auto po ruszeniu z miejsca zachowuje się wręcz idelnie, zbiera się nawet z 5 biegu przy prędkości 120-140km/h...

 

Jeszcze zastanawiam się nad jedną opcją, watpliwego stanu jest sam aparat zapłonowy, zaśniedziałe przewody wewnątrz kopułki obok płytki Halla, dziwny nalot na nich i dookoła. Czy możliwe żeby coś takiego działo się od aparatu zapłonowego ? Auto ma tez problem z utrzymaniem obrotów podczas ruszania z samego sprzęgła, bez użycia gazu. Teoretycznie powinno być tak, że po delikatnym puszczaniu sprzęgła, auto zaczyna sie toczyć utrzymując obroty (wcześniej tak było).

 

Zastanawiam się co jeszcze w Asterce remontowalem, ale raczej wymiana kompletnych mcpherson'ów, z łozyskami, poduszkami i tarczami nie ma nic do rzeczy.. Do tego robiona była uszczelka pod głowicą wraz z zaworami, uszczelka miski olejowej, wybierak skrzyni biegów.. Nic więcej mi nie przychodzi do głowy w tej chwili :)

 

A samochodu chwilowo mam dość, bo go dopieszczam ile mogę a on jeździć normalnie nie chce.. Proszę w takim razie doświadczonych o pomoc.. Bo mehcnaicy też nie są w stanie stwierdzić co to.. W ASO zwalają na poduszki, ale one były wymienione na Febi i luzów ani pęknięć nie mają.. A Poruszam się często po dużym mieście i korki mnie wtedy wykańczają...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba czas zmienic samochod,bo ja tez nie mam ci do powiedzenia po przeczytaniu co wymieniales bylo pare rzeczy ktore to mogly robic szczegolnie sprzeglo,ale sprawdz te miejsce osniedziale pewnie ma zielonkawy nalot wyczysc to lub podmien z innego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...] ale sprawdz te miejsce osniedziale pewnie ma zielonkawy nalot wyczysc to lub podmien z innego auta.

 

no zielonkawy nalot i biały od utleniania.. jutro znajomy ma załatwić kompletny aparat zapłonowy to jeszcze tą opcję sprawdzę.. a zmieniać teraz szkoda, miałem plan nim jeździć aż się rozpadnie, zwłaszcza patrząc przez pryzmat pieniędzy włożónych w niego przez ostatni rok.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey.

Moim zdaniem, jak tyle kasy włożyłeś w to auto, to musisz znaleźć przyczynę :wesoly:

Nie poddawaj się, teraz to już jest sprawa honorowa, żeby wyeliminować usterkę szarpania :wesoly:

Wracając do problemu, to ja miałem taki przypadek,w polonezie po zmianie linki, też szarpał niemiłosiernie, wystarczyło podregulować :wesoly:

Tylko nie wiem, czy ty masz hydrauliczne sprzęgło, czy na linkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło jest na linkę. Linka bya zmieniana dawno temu, pozatym regulowana była po wymianie sprzęgła. Sprawdzalem tez różne jej ustawienia, z pedałem blizej podlogi i wyżej od innych i to samo się działo.. :)

 

A mówię zgodze się, ż teraz już za sprawą honoru chce znaleźć przyczynę :) I w sumie podsunałes mi pomysł z linką, może gdzieś coś pękło i się zakleszcza, pedał puszczam równomiernie a ona gdzieś odskakuje po nadaniu większego luzu.. hmm..

 

Zobacze wieczorem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A o takich rzeczach jak filtr paliwa,czujnik temperatury,sprawdzenie ciśnienia na cylindrach ?? czasem banalne części powodują katastrofę xD moim zdaniem mechanika wiejskiego sprzedać kupić inne gdyby poduszki to na jałowym biegu odczuwał byś drgania mocne lub ewentualnie pośrednie a w oplach 1.6 8v Tak jak na zdjęciu zaznaczyłem nie jestem do końca pewny jaki to jest czujnik indukcyjny?? nie wiem ale wiem tyle że on jest wadliwy do niego idą zazwyczaj dwa kable zielony i jasno żółty jeżeli któryś z nich ma słabą przewodność to będzie zanikać iskra lub będzie podczas jazdy słaba i wtedy będzie szarpał mocnolub zgaśnie na tym forum jest gdzieś to elegancko opisane

post-2206-0-34122700-1332866485_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie na cylindrach sprawdzane, wczesniej robiona byla UPG, czujnik temp. wymienilem tez niedawno, został sprawdzony.

 

Co do czujnika indukcyjnego właśnie z nim chyba zacznę historię, oba kable sa zaśniedziałe i mają słabą przewodność wycziscic sie ich juz nie da, bo mają dziwne wżery. Czekam aż kumpel załatwi drugi aparat zapłonowy i wtedy się zobaczy.. Dzięki za radę, poszukam jeszcze info o tym czujniku i dam znac czy coś udało mi się wykombinwoać u siebie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie mam podobny problem z moja Corsą C 2004 rok 1,2 16V Twinport 80KM, mianowicie iż pracuje w ASO opla to mam dostęp do wszystkich części zamiennych, podmieniałem po kolei przeplywowke nastepnie moduł zapłonowy itd itd, problem był jednak gdzie indziej mianowice zawieszenie od silnika było zurzyte peknieta prawa łapa silnika a dolna tzw lizak do ponownego montazu gdyz zmienil sie lekko jego kąt. Po wymianie poduszki szarpanie ustał

o. Ja na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze drązki kierownicze i ich koncówki. Tyle ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witajcie, mam astre 1.6 75KM 97r + LPG. Problem jest taki że dziś podczas powrotu do domu napotkałem spory deszcz no i nie daleko domu jest droga (jedyna) na której zatrzymuje się woda tak na 5-10 cm no i gdy jechałem chyba coś się zalało bo po 1km astra zaczęła przerywać a później zgasła.. po odpaleniu ma problemy z wkręcaniem się na obroty i ogólnie mocy jakoś brak , to nie ma siły w sumie ruszyć.. Co się mogło stać? martwię się o samochód, nigdy wcześniej tak nie miałem bo nie trafiłem nigdy na tą kałużę..
    • Przez jakfra007
      Witam posiadam Astre z 92 HB Benzyna + LPG 1,6 8v C16NZ. Pojawiła mi sie kontrolka Check Engine i kod 13 - problem z sondą lambda .
      Jakie mogą być przyczyny tego , czy wystarczy wymienić tylko sondę i po kłopocie czy jednak nie .
      Pomóżcie .
      Pozdrawiam
    • Przez ketonek
      W instalacji gazowej mam emulator sondy lambda, na chwile obecną prawdziwa sondad lambdad nie działa. Czy w takiej opcji, jak emulator jest podpięty do ECU powinny pojawiać się błędy w pamięci komputera? Na chwile obecną mam problem z obrotami silnika na biegu jałowym. Czasami się zapala check engine(błędy 13 i 44) i wtedy obroty na wolnych to ok 1400-1500obr/min a gdy się nie pali to obrotyy sa idealnie ok 1000obr/min. Czy to jest normalne, czy może być jakis problem z przejściu pomiędzy emulatorem sondy a ECU, czy jednak musiałbym wymienić sonde lambde i te problemy ustaną? Instalacja ofc pierwszej generacji.
      Z góry dzięki za pomoc!
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.