Gość arekj Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Witam Mam Astrę H 160 000 przebiegu i niedawno sarna wpadła mi do komory silnika i trochę nabroiła. Problem w tym że po naprawie auto w ogóle nie miało mocy i zajął się tym elektronik który stwierdził że ... trzeba wyciąć DPF. Z DPFem nie miałem większych problemów gdyż jeździłem głównie na trasach a ostatnie pół roku na niemieckich autostradach i nawet nie zauważyłem wypalania się filtra jeżdżąc 150km/h. No ale skoro stwierdzili że trzeba wyciąć to wycieli i po wycięciu i zaślepieniu wszystkiego objawy były dokładnie takie samo - auto nie wchodziło powyżej 2000 obrotów i miało jakieś 5KM mocy . Po zawiezieniu do drugiego elektronika usterka została usunięta i zaślepienie filtra ponownie zrobione. Tyle że w momencie odebrania auta od niego zapalił się błąd z kluczykiem i autkiem na liczniku obrotów - "check engine". Po sprawdzeniu techem okazało się że jest to błąd EGR który po kilku dniach objawiał się ciągłym świeceniem ikonki układ kontroli emisji spalin. Po jakimś czasie zaczęła migać kontrolka wstępne podgrzewanie silnika (diesel) i tak już sobie miga podczas jazdy czasem się wyłączając. Pojechałem więc z reklamacją do elektronika, on zaczytał błędy i wyszedł: - EGR - nierozpoznany kluczyk Zasugerował więc abym sprawdził EGRa i używał drugiego kluczyka i to rozwiąże problem tyle że EGR był wymieniony 12 miesięcy temu (również po stłuczce) i zarówno z nim jak i z poprzednim nigdy nie było problemów przed stłuczkami więc dziwne wydają się te błędy EGRów zaraz po dotknięciu auta przez fachowców. Poza tym problem nierozpoznanego kluczyka nie zniknął również po użyciu kluczyka zapasowego. Czy to normalne że mimo tego że włącza się błąd nierozpoznanego kluczyka (auto normalnie zapala) to prawdziwą przyczyną jest filtr DPF którego co prawda już nie ma ale jednak nie został poprawnie zaślepiony? EGR wydaje się faktycznie nie działać najlepiej gdyż można zaobserwować nagły przyrost mocy powyżej 2500 obrotów, ogólnie auto jest jakby trochę słabsze - szczególnie na jałowych obrotach. Jeżeli jeszcze w EGRa mogę uwierzyć że jakimś cudem nawalił (lub został źle skonfigurowany) to w błąd kluczyka jest już trudno. Proszę o porady - szczególnie jak negocjować z elektronikiem. Astra H 2005r 1.9 CDTI 120KM opis ikonek: http://www.astra-3.pl/tips.php?id=12&news_list=1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51562-usterki-po-wycieciu-filtra-dpf/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Phono Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Nie rozumiem w jaki sposób można zaślepić filtra DPF, przecież przez niego przechodzą spaliny. Jedynie co można z nim zrobić to to usunąć go całkowicie czyli wybić, rozkruszyć, aby spaliny nie miały żadnych oporów przelotu. Nie wiem ale cos Cie chyba CI Twoi mechanicy w butelkę nabijają. Dodatkowo po usunięciu, wybiciu tego filtra należy zmodyfikować program w ECU bo auto będzie łapało błędy i wchodziło w tryb awaryjny. Ja u siebie usuwałem DPF i wszystko chodzi dobrze, żadnych problemów. Tutaj masz namiar na firmę gdzie ja usuwałem, zadzwoń może cos Ci pomogą. www.tune-soft.pl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51562-usterki-po-wycieciu-filtra-dpf/#findComment-435724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arekj Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Dodatkowo po usunięciu, wybiciu tego filtra należy zmodyfikować program w ECU bo auto będzie łapało błędy i wchodziło w tryb awaryjny. to właśnie nazywa się zaślepianiem - z punktu widzenia komputera trzeba filtr zaślepić a wcześniej oczywiście go usunąć mechanicznie. Najciekawsze z tego jest to że błędem który załapuje jest 'niewłaściwy kluczyk' Tyle że miganie oznacza jednocześnie : 'wymagane oczyszczanie filtra cząstek stałych DPF' czy to normalne że błąd dotyczy kluczyka podczas gdy problemem jest niepoprawnie zaślepiony DPF?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51562-usterki-po-wycieciu-filtra-dpf/#findComment-435893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2012 chlopie przedewszystkim to myslisz pojecia zaslepic to mozesz se EGR filtra DPF mozna tylko usunac (ewentualnei wyczyscic) ale jak juz sie go pozbyl to jak - wycial wywalil i co dalej jesli nie zostal zmodyfikowany EPC (a z tego co piszesz to tak wnioskowac mozna) to tu jest problem i trzeba najpierw to doprowadzic do porzadku albo wstawic sprawny (czysty) filtr albo pozbyc sie go w oprogramowaniu - a to robia tylko profesjonalne warsztaty   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51562-usterki-po-wycieciu-filtra-dpf/#findComment-436178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arekj Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 chlopie przedewszystkim to myslisz pojecia zaslepic to mozesz se EGR filtra DPF mozna tylko usunac (ewentualnei wyczyscic) ale jak juz sie go pozbyl to jak - wycial wywalil i co dalej jesli nie zostal zmodyfikowany EPC (a z tego co piszesz to tak wnioskowac mozna) to tu jest problem i trzeba najpierw to doprowadzic do porzadku albo wstawic sprawny (czysty) filtr albo pozbyc sie go w oprogramowaniu - a to robia tylko profesjonalne warsztaty nie mylę, więc w celu wyjaśnienia: filtr został wycięty fizycznie a soft i czujniki zostały odpowiednio do tego zmodyfikowane - oczywiście tak twierdzi ten kto to naprawił a robili to tutaj: http://webactiv.home.pl/lisik/ Pytanie tylko jakim cudem auto zgłasza problem z nierozpoznanym kluczykiem skoro auto normalnie odpala. Jednocześnie miganie tej kontrolki oznacza problem z DPFem którego już nie ma i został "poprawie" usunięty. Tyle że błąd zgłaszany jest związany z kluczykiem a nie z filtrem - czy to normalne że w przypadku błędu DPF zgłaszany jest błąd nierozpoznanego kluczyka? I na tej podstawie ten kto to robił nie chce tego poprawić bo dla niego jest to zupełnie inna usterka - której jednak nie było zanim wziął się za naprawę. A jeżeli chodzi o EGR to oczywiście dopuszczam możliwość że może on być uszkodzony (w co wątpię bo ma jedynie 13 miesięcy a auto było użytkowane na niemieckim paliwie i przed stłuczką nie było najmniejszych problemów)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51562-usterki-po-wycieciu-filtra-dpf/#findComment-436731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Nei slyszalem o tej firmie. Moze to jacys kowale i eksperymentuja jeszcze na klientach puki sie nie nauczą co i jak. Trzeb wiedziec co dłubnąc i gdzie. Mozliwe ze z ta kastracja DPFa to wgrywaja jakiegos gotowca a ze niestety sa rozne wersje aut i wyposażenia to moze poprostu nie wcelowali idealnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51562-usterki-po-wycieciu-filtra-dpf/#findComment-436734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.