Skocz do zawartości

dziwne objawy podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

tarcze mam brembo a klocki ferodo za wszystko dałem 300zł. Właśnie też mi się nie wydaje żeby nowe tarcze się tak zwichrowały zwłaszcza, że bardzo skrupulatnie przestrzegałem docierania ich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość magrygullo

tarcze kupiłem dobrej jakosci tylko przy przykrecaniu sruby mocowania zacisku do ramienia zwrotnicy przesadziłem i przekreciłem ją. Nastepstwem tego był nierównomierny docisk klockow do tarczy. Kazda śruba ma swój moment :rolleyes: Na wyczucie to sie po tyłku mozna podrapac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz poradzilem jedno

ty piszesz jakies banialuki

 

luzne mocowanie jazma hamulcowego do zwrotnicy to by walilo caly czas

na poczatek sprawdzic prace tloczka i prowadnic zacisku hamulcowego

wystarczy ze jeden tloczek prowadzacy bedzie zapieczony i cuda gotowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę że nie koniecznie przyczyną drgania będą przednie hamulce tak jak w moi przypadku.

Byłem pewny na 100% że mam zwichrowaną tarcze bo auto spadło mi z podnośnika na tarcze .

Wymieniłem tarcze klocki wszystko pięknie cacy a tu po jeździe wielkie rozczarowanie, :cry: bicie wcale nie ustąpiło.

Poczytałem troszkę na Google i wszyło że owe drgania które czułem z przodu, przenosiły się na przednią część auta, były spowodowane luzem na łożysku tylnego koła .

A sprawdzasz to w taki sposób że rozpędzasz się powiedz do 80/90km/h i zaczynasz hamować ręcznym, nie aż ci koła zablokuje ale wystarczająco mocno i jeśli nie będziesz słyszał żadnych drgań itp to oznacza ze łożysko i bębny/tarcze nie mają luzy i nie są krzywe .

Edytowane przez Naper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lozyska to jedna z wielu przyczyn

moze to byc rowniez wybity drazek albo koncowka kierownicza

wieszak stabilizatora

jak i inne elementy zawieszenia

 

 

u mnie przykladowo bylo to przednie lozysko

ale ja o nim wiedzialem (ze siada)

bo bylo je slychac na lukach

po zmianie telepanie przy hamowaniu zniknelo

 

wniosek jest tylko jeden

trzeba dokladnie wszystko sprawdzic

zanim wyda sie kilka setek na nowe tarczxe i klocki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie lepiej poświecić te 2/3h na sprawdzenie samochodu samemu niż wydanie kasy w błoto . Mówię tu o sprawdzeniu przysłowiowo pod blokiem, klocki pod koła, ręczny spuścić bez biegu, do góry koło odkręcasz i szukasz luzów wycieków . Najlepiej jest sobie samemu sprawdzać no chyba że ktoś nie ma pojęcia o mechanice :] To wtedy kasa albo koniec języka za przewodnika i szukać w nieskończonym źródle świata internet :P

 

Nie ma potrzeby cytowania całego poprzedniego posta, usunąłem cytat/rafaln1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności