Skocz do zawartości

Spadek mocy i kontrolka powyżej prędkości 110km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Gość dellegrad

Witam,

 

Mam problem z opelem astrą II G - powyżej prędkości 1km/h zapala się sławna kontrolka samochodu z kluczem i spada moc, po wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy ?

pls pomóżcie jeśli ktoś zna odpowiedź gdzie szukać problemu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/51880-spadek-mocy-i-kontrolka-powy%C5%BCej-pr%C4%99dko%C5%9Bci-110kmh/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Dobrym zwyczajem jest też podanie typu silnika, a co do sławnej kontrolki to najlepszym wyjściem jest odczytanie kodu błędu przez tech-a bo tu można gdybać a problemów może być sporo, począwszy od zaworu EGR a skończywszy na którymś z czujników.

 

Gość dellegrad

Tak racja - jeżeil chodzi o silnik, wiem że to 2 litrowy diesel, a dokładnie jaki to sprawdzę rano.

Zawór ERG był wymieniony ostatnio bo wogóle nie miał w zimie mocy i jeszcze wymieniona była spalona świeca.

 

Gość niedzwiadek1983

Witam, ja posiadam astrę h 1,7cdti 74kw 100kM.Przez dłuższy czas borykałem się z podobnym problemem, autko po przekroczeniu magicznej prędkości 140km/h i obrotów powyżej 3000, traciło moc robił się mułowaty i nie chciał jechać. Działo się tak prawie zawsze ale tylko na dłuższej trasie, na krótkich odcinkach było wszystko w porządku.

Nie dawało mi to spokoju, bo lubię szybszą jazdę, więc wziąłem się do roboty.

1 podłączyłem pod kompa w serwisie boscha- miałem błąd ecn050074, ale tyle to sam sobie odczytałem metodą hamulec gaz zapłon, żadnych innych błędów.

Dodam że błąd mam do tej pory, a autko hula aż miło (Serwis skasował mnie 80zł i nic praktycznie nie zrobił)

2 Wyczyściłem egr

3 Wyczyściłem kolektor ssący

4 Wymieniłem czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym

 

Wszystkie te zabiegi wykonywałem na własną rękę chcąc zaoszczędzić nie małą sumke którą usłyszałem w serwisie i w warsztatach

 

Odpalam autko, jeden dzień wszystko ok, jednak kolejny dzień i odpala się pomarańczowy lampion z kluczykiem i znowu muł.

5 Jadę na kompa do warsztatu który polecił znajomy. Okazuje się że mam problemy z podciśnieniem, dowiaduję się że wszystkie zabiegi które wykonałem wcześniej mogły pomóc w usunięciu usterki, ale nie tym razem.Dalej próbuję na własną ręke usprawnić autko

6 sprawdzam wszystkie węże i wężyki ciśnieniowe.Wszystko wydaje się być ok

 

Kolejne kroki to kroki do usunięcia przyczyny odpalania się "checka" autka z kluczykiem

 

7 Zdejmuję cienkie wężyki z czujnika podciśnienia doładowania turbiny (nazywany też elektrozaworem doładowania turbiny)U mnie znajduje się on w okolicach prawego wahacza. Łatwo go zlokalizować od spodu auta. dochodzą do niego dwa cienkie wężyki i przewód do kostki dwu pinowej

8 Odkręcam czujnik, do dwuch cienkich rureczek przy czujniku wlewam WD-40 i przedmuchuje po pewnym czasie montuje na miejsce

9 Obok tego czujnika znajduje się drugi czujnik (jest to chyba czujnik położenia klap wirowych w kolektorze ssącym)robie to samo co z poprzednim ściągam wężyki, też dwa,wypinam kostkę następnie WD-40 przedmuchuję i po pewnym czasie montuję na miejsce

 

Odpalam auto i w drogę na autostradę, jeździ aż miło ma kopa nie muli i znikła mi z oczu przeklęta kontrolka

Koszty:

-komp 80zł

-czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym 180zł

-komp 50zł

A mogło być 0zł gdybym może zaczął od punktu 7,8 i 9 Czas jaki poświęciłem na te punkty to ok 2 godz. z czego większa część poszła na rozpuszczenie przez WD-40 brudu w tych czujnikach.

Trochę chęci i poznaję te auto, a psełdo warsztaty które chciały od razu wymienić pół auta nie zarobią nie małych pieniędzy

Pozdrawiam mam nadzieję że coś pomogłem

 

Nie nazywa sie to zadnym czujnikiem podcisnienia doladowania turbiny tylko elektorzaworem sterujacym doladowaniem turbny. Sprawdzanie KTSem to sobie mozesz darowac. Mimo iz jest to sprzet w miare dobry to jest to sprzet do wszytskiego i do niczego. Dla mnie to klasyczny pryzklad był przeladowania i bez podpiecia kompa ci to bym pwiedział. W tego typu przypadkach to zawsze procedura jest taka sama czyli sprawdzenie, kabloteki, sprawdzenie wezyków, elektrozaworka ( podmiana na inny najpewniejsza) oraz sprawdzenie pracy zaworu WG lub VNT na suszarce i podcisnienia na pompie vac.

 

Błąd powinno zanotowac przeladowania lub niedoladowania bo błąd P0500 to od czujnika predkosci pojazdu w sumie nie zwiazany z problemem.

 

Gość niedzwiadek1983

Nie nazywa sie to zadnym czujnikiem podcisnienia doladowania turbiny tylko elektorzaworem sterujacym doladowaniem turbny. Sprawdzanie KTSem to sobie mozesz darowac. Mimo iz jest to sprzet w miare dobry to jest to sprzet do wszytskiego i do niczego. Dla mnie to klasyczny pryzklad był przeladowania i bez podpiecia kompa ci to bym pwiedział. W tego typu przypadkach to zawsze procedura jest taka sama czyli sprawdzenie, kabloteki, sprawdzenie wezyków, elektrozaworka ( podmiana na inny najpewniejsza) oraz sprawdzenie pracy zaworu WG lub VNT na suszarce i podcisnienia na pompie vac.

 

Błąd powinno zanotowac przeladowania lub niedoladowania bo błąd P0500 to od czujnika predkosci pojazdu w sumie nie zwiazany z problemem.

Szkoda że kolega wesoł nie potrafi czytać a próbuje uświadamiać innych w poprzednim poście wyrażnie napisałem w (NAWIASIE) jak dana część się nazywa a nazwa "czujnik podciśnienia doładowania turbiny" została napisana dlatego że większość ludzi tak nazywa tą część Przykład allegro Może dlatego połowa ludzi ma problem z usunięciem usterki bo nie zna fachowej nazwy, szuka części i nie może znaleźć, bo nie wszyscy znają się jak kolega?!

Kolega może nie spoykał się z sytuacją kiedy komputer nie pamięta błędu a autko przechodzi mimo to w tryb awaryjny, a może jest jednym z tych mechaników którzy zarabiają nie małe pieniążki w 30min Bez urazy ale ja przynajmniej próbowałem pomóc a nie oczerniać.Nie każdego stać na to żeby zafundować sobie podpięcie pod kompa czy podmiankę części na inną Nie każdy wozi w bagażniku zapasowy komplet zaworów, czujników itd. A sytuacje związane z trybem awaryjnym zdażają się najczęściej w trasie a nie pod domem czy warsztatem. To co napisałem wcześniej można zrobić w szczerym polu mając zaledwie 3 klucze i płyn penetrujący i ok30 do 60 min i może to pomóć ale nie musi jeśli usterka będzie gdzie indziej.Jednak jest ona jedną z najczęściej występujących usterek,nie tylko w oplu. Pamiętajmy że na forum logują się zwykli ludzie nie sami znawcy i nie tylko bogaci ale i ubożsi.Znawca naprawi sobie sam i nie będzie marnował czasu pisząc na forum ,bo czas to pieniądz, a bogacz pojedzie do serwisu wymienią pół auta i będzie zadowolony.

Jeśli kolega chciał pomóc to trzeba było to zrobić wcześniej

Odnośnie błędu ECN050074 czy jak kolega pisze P0500 to ten błąd nie wprowadza pojazdu w tryb awaryjny, co najwyżej może przekłamywać licznik w przypadku źle dobranego rozmiaru kół i opon itd Ale o tym też pisałem błąd mam a autko smiga więc nie rozumiem kolegi

 

Napisalem kulturalnie co i jak sie tu ma. Moim zdaniem mozna wziasc kompa i sprawdzic jak sie utryzmuje cisnienie doaodwania zadane wzgledem faktycznego podczas jazdy dosc ostrej z dlugim przyspieszaniem najlepiejna wysokim biegu. Przeladowanie wtedy wyjdzie na odczytach jak nic jesli takowe wystepuje. Mialem tak w astrze h kiedyś ze przeladowywalo o jakies 80-100 mbarów co jest ze tak powiem niby iloscia niewielką a jednak bardzo zadko wywalalo blad przelaodwania. Podmiana elektrozaoworu i po sprawie.

 

Ze swiecami to napisalem jak sie to robi wg procedury TIS i jak to robilem w aso jak tam pracowalem. Mozna robic inaczje ale czemu nie sluchac sie tego co podaja w ksiazkach i ogolnie przyjetych zasadach.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności