Gość atmm Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Witam wszystkich forumowiczów .Mam kilka pytań odnośnie Opla Vivaro 2001 rok slinik 1.9 DI (najsłabszy). 1. silnik powoli się rozkręcza do ok. 3 tyś. obr/min póżniej jak mu turbo pomoże to do 4 tyś. obr/min w miarę normalnie wskazówak obrotka reaguje 2. często bywa niezależnie od temperatury silnika że przy odpalaniu gaśnie po sekundzie i tak raz za drugim raz za trzecim razem odpali i pracuje ,nadmienię że odpali od "strzału"czyli lekko a z tego co się oriętuję to nie powinien gasnąć jak zapali. 3.jak jeżdzę delikattnie czyli nie daję mu ostro na gaz bywa że jest słaby tzn. gaśnie przy ruszaniu mimo że rozkręzam go do 2tyś obr/min i powoli puszczam sprzęgło ,objaw jest taki jak by ktoś go trzymał za zdeżak i nie chciał puścić To tyle pytań jak by ktoś mógł mi odpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny. Madnienię tyko że auto mam od niedawna ok. miesiąc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 przeplywka kolego,jesli bys szukal to bys znalazl odpowiedz na forum,najlepsza jest siemensa(oryginal) jesli chcesz zeby normalnie jezdzil proponyje jednak zaczac od zmiany filtra powietrza i paliwa,wyczyszczenia egra,ale jesli niema klekotu zapowietrzajacego sie diesla i dymienia to bedzie wina przeplywki http://forum.opel24.com/topic/46959-vivaro-19-zapala-na-1-sek/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/#findComment-437604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atmm Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Witam Zrobiłem według rad ,czyli wymieniłem filtry wyczyściłem egr-a i tragedia się zaczeła tzn. na zimnym silniku odapala bez problemu , lubi zgasnąć podczas jazdy na biegu jałowym ale jeździ . Jak postoi krótką chwile ok.10min.to nieda się odpalić .Wczoraj tak miałem a dziś rano zapalił przejechałem 10 km zgasiłem na 15 min i wróciłem na holu już nie odpala ,poczekam do rana zobaczymy co będzie . Jak ktoś może to prosze o wszelkie sugestie . Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez atmm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/#findComment-437897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 nie napisales czy dymi,jakie objawy przed zgasnieciem. 1.9 to mnostwo czujnikow i elektrozaworow,teoretycznie bez kompa niepowinno sie do niego podchodzic bo moze to kosztowac.niektorzy mechanicy wogole nie chca sie zabierac za vivaro z tym silnikiem w twoim przypadku trzeba byloby sprawdzic na kompie 3 wartosci cisnienie paliwa kiedy niechce odpalic i kiedy odpala ilosc przeplywanego powietrza czujnik predkosci walka rozrzadu mozesz probowac na chybil trafil ale to nie tanie rozwiazanie sprawdz jeszcze instalacje el silnika,zwroc uwage na kable przy wtryskach i przy pompie.wypnij kostki i sprawdz styki poprostu odpal auto i ruszaj wiazka kabli   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/#findComment-437914 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atmm Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Właśnie byłem na kompie wyszło że czujnik temperatury paliwa wskazuje -39.99 , oczywiście silnik zgasł po poruszaniu wiązką i już nie zapalił .Jutro biorę sie za przeglądanie kabli i wtyczek .A tak na marginesie to chba moja wina że ta usterka wyszła bo po wymianie filrtów i oleju wziołem myjkę ciśniniową i umyłem porządnie silnik a to chyba wystarczyło żeby instalacja zaczeła korodować . Jak się uda naprawić to napiszę co było przyczyną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/#findComment-437942 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 czujnik temp paliwa jest na wezu lecacym od filtra do pompy w okolicach pompy wtryskowej(male szare z 2 pinowa kostka),jesli po ruszaniu wiazka padl to na 80% kostka lub wiazka od pompy,ale jak pisalem wczesniej zdejmij obudowe filtra i popatrz na kable biegnace do wtryskow temp paliwa po nocy jest zblizona do otoczenia a po uruchomieniu ropa jest podgrzewana w filtrze paliwa do okolo 60 jesli dobrze pamietam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/#findComment-437998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atmm Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 USTERKA USUNIĘTA Przyczyną był czyjnik położenia wału po nagrzaniu silnika przestawał działać a co do wiązki to właśnie kabel do tego czujnika był skręcony w palcach i zaizolowany .Jakiś męczennik zamiast polutować to odstawił taką manianę ,dlatego gasł jak się ruszało wiązką . Dzięki za wszystkie wskazówki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/#findComment-438358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 troche dziwne bo sygnal do otwarcia wtryskow pobieraby jest z walka rozrzadu a czujnik predkosci walu jak nazwa wskazuje odpowiada za obrotomierz,tak se francuzi wymyslili. ale wazne ze auto hula pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52030-wolno-wchodzi-na-obroty/#findComment-438373 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.