Skocz do zawartości

Wolno wchodzi na obroty


Gość atmm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów .Mam kilka pytań odnośnie Opla Vivaro 2001 rok slinik 1.9 DI (najsłabszy).

1. silnik powoli się rozkręcza do ok. 3 tyś. obr/min póżniej jak mu turbo pomoże to do 4 tyś. obr/min w miarę normalnie wskazówak obrotka reaguje

2. często bywa niezależnie od temperatury silnika że przy odpalaniu gaśnie po sekundzie i tak raz za drugim raz za trzecim razem odpali i pracuje ,nadmienię że odpali od "strzału"czyli lekko a z tego co się oriętuję to nie powinien gasnąć jak zapali.

3.jak jeżdzę delikattnie czyli nie daję mu ostro na gaz bywa że jest słaby tzn. gaśnie przy ruszaniu mimo że rozkręzam go do 2tyś obr/min i powoli puszczam sprzęgło ,objaw jest taki jak by ktoś go trzymał za zdeżak i nie chciał puścić

 

To tyle pytań jak by ktoś mógł mi odpowiedzieć to będę bardzo wdzięczny. Madnienię tyko że auto mam od niedawna ok. miesiąc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeplywka kolego,jesli bys szukal to bys znalazl odpowiedz na forum,najlepsza jest siemensa(oryginal) jesli chcesz zeby normalnie jezdzil

proponyje jednak zaczac od zmiany filtra powietrza i paliwa,wyczyszczenia egra,ale jesli niema klekotu zapowietrzajacego sie diesla i dymienia to bedzie wina przeplywki

 

 

http://forum.opel24.com/topic/46959-vivaro-19-zapala-na-1-sek/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zrobiłem według rad ,czyli wymieniłem filtry wyczyściłem egr-a i tragedia się zaczeła tzn. na zimnym silniku odapala bez problemu , lubi zgasnąć podczas jazdy na biegu jałowym ale jeździ . Jak postoi krótką chwile ok.10min.to nieda się odpalić .Wczoraj tak miałem a dziś rano zapalił przejechałem 10 km zgasiłem na 15 min i wróciłem na holu już nie odpala ,poczekam do rana zobaczymy co będzie .

Jak ktoś może to prosze o wszelkie sugestie .

Edytowane przez atmm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisales czy dymi,jakie objawy przed zgasnieciem.

1.9 to mnostwo czujnikow i elektrozaworow,teoretycznie bez kompa niepowinno sie do niego podchodzic bo moze to kosztowac.niektorzy mechanicy wogole nie chca sie zabierac za vivaro z tym silnikiem

w twoim przypadku trzeba byloby sprawdzic na kompie 3 wartosci

cisnienie paliwa kiedy niechce odpalic i kiedy odpala

ilosc przeplywanego powietrza

czujnik predkosci walka rozrzadu

mozesz probowac na chybil trafil ale to nie tanie rozwiazanie

sprawdz jeszcze instalacje el silnika,zwroc uwage na kable przy wtryskach i przy pompie.wypnij kostki i sprawdz styki

poprostu odpal auto i ruszaj wiazka kabli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem na kompie wyszło że czujnik temperatury paliwa wskazuje -39.99 , oczywiście silnik zgasł po poruszaniu wiązką i już nie zapalił .Jutro biorę sie za przeglądanie kabli i wtyczek .A tak na marginesie to chba moja wina że ta usterka wyszła bo po wymianie filrtów i oleju wziołem myjkę ciśniniową i umyłem porządnie silnik a to chyba wystarczyło żeby instalacja zaczeła korodować .

Jak się uda naprawić to napiszę co było przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp paliwa jest na wezu lecacym od filtra do pompy w okolicach pompy wtryskowej(male szare z 2 pinowa kostka),jesli po ruszaniu wiazka padl to na 80% kostka lub wiazka od pompy,ale jak pisalem wczesniej zdejmij obudowe filtra i popatrz na kable biegnace do wtryskow

temp paliwa po nocy jest zblizona do otoczenia a po uruchomieniu ropa jest podgrzewana w filtrze paliwa do okolo 60 jesli dobrze pamietam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USTERKA USUNIĘTA

Przyczyną był czyjnik położenia wału po nagrzaniu silnika przestawał działać a co do wiązki to właśnie kabel do tego czujnika był skręcony w palcach i zaizolowany .Jakiś męczennik zamiast polutować to odstawił taką manianę ,dlatego gasł jak się ruszało wiązką .

Dzięki za wszystkie wskazówki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche dziwne bo sygnal do otwarcia wtryskow pobieraby jest z walka rozrzadu a czujnik predkosci walu jak nazwa wskazuje odpowiada za obrotomierz,tak se francuzi wymyslili.

ale wazne ze auto hula

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności