Skocz do zawartości

EGR-co dalej robic??


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli można się wtrącic ;) bo niechciałem zakładać następnego tematu o EGR

Mam silnik X17DTL, gdzieś wyczytałem że u mnie po zaślepieniu EGR bedzie zapalał się check :)

Ostatnio czysciłem ten nieszczęsny zaworek i był taki syf że szok stąd ten pomysł powrócił!

Jeśli ktoś może mi to wyjaśnić na jakiej podstawie komputer zorientuje się że coś jest nie tak z tym zaworem? U mnie check się zapalał (błąd P0400 = EGR) tylko wtedy kiedy zawór się zanieczyścił (zacioł) i nie było możliwości sterowania nim. Jeśli więc zaślepie EGR to komputer bedzie nim sterował (otwierał/zamykał) tylko tyle że nie bedzie wpuszczał syfu!

 

?????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie było możliwości sterowania nim. Jeśli więc zaślepie EGR to komputer bedzie nim sterowa

Panowie temat Egr jest poruszany w kilku tematach .Ale jeszcze raz ,Nie w każdych silnikach można zaślepiać zawór . W dieslach tego nie można robić .Trzeba by zakładać czipa ,nawet nie we wszystkich benzynowych silnikach jest to możliwe.Odnosnie EGR to nie tylko na czyszczeniu kończy się diagnoza , bo przecież tymże zaworem steruje elektrozawór , który to poprzez pompę Wac i zawór recyrkulacji jest połączony przewodami plastykowymi szeregowo .Każde pęknięcie przewodu , zacięcie zaworu[ klapki] lub uszkodzenie pompy Wac , powoduje ten błąd i świecenie tej kontrolki.Dlatego należy wszystko sprawdzić a nie tylko EGR.Nadmienię że również może być zasyfiony kolektor dolotowy którego też czyści się po jakimś tam przebiegu , ale te tematy są tylko wystarczy poszukać . ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslach tego nie można robić

Śmiem twierdzić, że w moim można :D

Ja w swoim silniku 3 dni temu zaślepiłem EGR. i żadne błędy się nie pojawiają!

ECU steruje zaworem otwiera/zamyka tylko nie ma czego wpuszczać do kolektora i nie ma na jakiej podstawie stwierdzić czy coś wpuszcza czy nie.Stąd brak błędów! Niech sobie wachluje tym zaworem ile mu się podoba ??? Problem z regularnym czyszczeniem zaworu EGR z mieszanki sadzy i oleju pewnie pójdzie w niepamięć bo od samego oleju (śladowe ilości) to się nie zatnie :)

W nowszych silnikach już nie będzie tak łatwo oszukać komputerka, głównie przez sondy lambda i konstrukcje samego EGR.Tak mi się wydaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konstrukcje samego EGR.Tak mi się wydaje.

Zgadza się kol.VALDEE, ponieważ jest w DI i DTI jeszcze czujnik jakiś który odczytuje ten błąd i nic nie da zaślepienie . Należało by go wydaje mi się zastąpić jakimś czipem blokującym :) Aby oszukać ten sterownik EDC

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim silniku 3 dni temu zaślepiłem EGR. i żadne błędy się nie pojawiają!

Gdyby z tego powodu zaczęło coś złego się dziać to daj znać. Zerknij na spalanie czy się nie zmieniło czasami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslach tego nie można robić .Trzeba by zakładać czipa

Jednak muszę się z tym zgodzić kolego brzoza. Przyznaję się do błędu ???

Lecz bardzo mnie interesuje na jakiej podstawie ECU wykrywa spaliny w dolocie?

Nie zauważyłem tam żadnego czujnika! Wątpię żeby czujnik ciśnienia doładowania wykrywał coś takiego!

 

Po zaślepieniu EGR w silniku X17DTL wywala taki błąd:

 

P0400 --- (5) Kritischer SystemFehler 2 (siehe Prufanleitung:Fehlercodebeschrebung)

 

Jak podmieniłem elektrozawór sterujący (miałem jakiś od renault, zasada działania identyczna lecz pewnie coś z opornością prądu w nim było nie tak)podmieniłem bo myślałem że może mój jest walnięty.

to po lekkim przegazowaniu na postoju wywalił taki błąd:

 

P0400 --- (4) Abgasruckfuhrung Stromkreis offen - Gefunden

 

Niestety z niemieckiego jestem noga, wiem tylko że P0400 to błąd EGR

Testy robiłem AB-COMem fajny tylko po szwabsku :D

 

Poza tym może ktoś wie dlaczego nie wyświetla wartości (puste pola) w blokach pomiarowych tylko z silnika na pinie 7 :):):)

 

Na pinie 12 jak wejdę w KAROSSERIE potem INSTRUMENT to bloki pomiarowe działają :*

 

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 12:10 ]

Postanowiłem odświeżyć trochę temacik ???

 

Na forum tdi.pl dowiedziałem się że o otwarciu/zamknięciu (zaślepieniu) EGR komp w aucie dowiaduje się ze wskazań przepływomierza (EGR otwarte to mniejsze wskazania, EGR zamkniąte to wskazania większe)

 

Ale ostatnie zdarzenie które mi się przytrafiło chyba obaliło tą teorię :wesoly:

Mianowicie podczas jazdy pękła mi objemka przy kolektorze ssącym i wąż który idzie od IC spadł w wielkim hukiem (oczywiście turbinka pompuje w powietrze i zrobił się wielki muł), ale żaden check się nie zaświecił. dlaczego :)

Skoro niby przepływaka (lub coś innego wg mnie) wykrywa że EGR jest otwarty/zamknięty czyli powstaje jakaś tam nieszczelność w dolocie to zerwany przewód od IC to katastrofa w porównaniu do otwarcia EGR :lol:

 

Może koledzy macie jakieś nowe pomysły od ostatniego czasu? bo strasznie mnie wkurza to czyszczenie EGR co 2 -3 miechy (trzeba by zaślepić i po problemie :? )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności