Skocz do zawartości

tempomat


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Mam taki problem.Moja zafira jest wyposażona w Tempomat i to by było super ale.Jadąc np.120/h włącze jest ok ale kidy np.go musze na chwile wyłączyć to już póżniej mam problem z załączeniem i wyskakuje (samochód z kluczykiem czyli awaria).Jeżeli się zatrzymam i wyłącze samochód a po chwili ruszam dalej znów działa aż do momentu zapalenia się kluczyka.Co to może być :?: Pozdrawiam :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koleżanki i Koledzy, kuzyna Vectra ma tempomat i nie bardzo chce działać. Auto świeżo kupione. Pytanie pierwsze: jak to coś się włącza? (poprzez odepchnięcie tej wajchy od siebie?) Pytanie drugie: jak nie działa to od czego zacząć sprawdzanie usterki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamus, posłużę się Allegro, żeby Ci wytłumaczyć jak go włączyć:

http://www.allegro.pl/item264022396_nowy_przelacznik_tempomat_opel_vectra_omega_astr.html

Do sterowania tempomatem służą tylko przyciski oznaczone O, I i R. I i R to w sumie jeden przycisk tylko w zależności po której stronie go naciśniesz to inaczej działa.

"Wajcha" służy tylko i wyłącznie do zmiany świateł i kierunkowskazów.

Tempomat aktywujemy w czasie jazdy przyciskiem O. Prędkość z jaką chcemy jechać ustalamy przyciskami I i R. Wystarczy rozpędzić samochód do żądanej prędkości i wcisnąć I. Od tej pory tempomat będzie utrzymywał stałą prędkość. Chcąc ją zwiększyć lub zmniejszyć wciskamy (i trzymamy) odpowiednio przycisk I lub R.

Oczywiście chcąc przyspieszyć, np. przy wyprzedzaniu wystarczy wcisnąć pedał gazu. Jak go puścimy tempomat wróci do wcześniej ustawionej prędkości.

Każdorazowe wciśnięcie hamulca lub sprzęgła wyłącza tempomat, przy czym ponowne włączenie następuje po wciśnięciu I i R.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HArtur1, Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie! Tylko teraz okazało się, że jestem lamerem nie z tej ziemi.... Mianowicie, u kuzyna w Vectrze B pod dźwignią kierunkowskazów jest jeszcze jedna dźwignia... I byłem przekonany, że to właśnie jest tempomat... I teraz jestem zielony i nie wiem do czego to służy... :):)

 

Widać to na tym zdjęciu:

http://dur2007.zone.pl/3/tn_1%20%2821%29.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość Anonymous

Witam

Wyciągnę z lamusa ten temat, bo jest jakby w moim zainteresowaniu lecz nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi :evil: Jak najłatwiej sprawdzić co padło? Tempomat przestał reagować na przycisk R. Dwa pozostałe działają prawidłowo. Sprzęgło i hamulec też wyłącza tempomat. Czyżby przełącznik kierunkowskazów? Czy problem może leżeć jeszcze gdzie indziej? Dzięki za pomoc :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

to i ja dołaczę sie do tego tematu, mianowicie w mojej zafirce nie załącza się tempomat. Wybrałem się więc do opla z nadzieja że powiedzą co i jak. Jeździłem po mieście z elektronikiem samochodowym (tak go nazywali w serwisie) z 2 godziny i załączałem tempomat a on siedział z boku z podłączonym techem i co? i nic... powiedział mi że jak włączam tempomat to sygnal idzie bo widzi jakieś tam zmiany napięcia na techu ale tempomat nie załącza się. Powiedział mi że to może ... być włącznik ten przy kierownicy ale on kosztuje chyba 375 zł i tak zostało do dziś, tempomat nie działa, nie chce wydawac prawie 400zł na to żeby sprawdzić czy to to. Wydaję mi się że jak sygnał idzie do sterownika to problem leży gdzie indziej. Jeśli ktoś spotkał się z takim problemem to będę wdzięczny za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja swój problem rozwiązałem ??? Odkręciłem osłonę kierownicy i tam okazało się, że jeden z przewodów jest zwyczajni9e urwany. Naprawiłem to i wszystko OK :)Wodzo, sprawdź może czy u Ciebie też któryś z kabelków nie pękł? W sumie to niezły ten elektronik co to 2 godziny naprawiał i nie naprawił...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja swój problem rozwiązałem ;] Odkręciłem osłonę kierownicy i tam okazało się, że jeden z przewodów jest zwyczajni9e urwany. Naprawiłem to i wszystko OK :-) Wodzo, sprawdź może czy u Ciebie też któryś z kabelków nie pękł? W sumie to niezły ten elektronik co to 2 godziny naprawiał i nie naprawił...

Ja już to sprawdzałem leci tam 2 kabelki dobrze się trzymają i niby wszystko ok. Zastanawiam się gdzie biegną te kabelki dalej w komorze silnika, może tam gdzieś przerwany lub naderwany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności