Skocz do zawartości

VIVARO sie grzeje, wysoka temperatura


Gość Maciek86

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Maciek86

witam,
od jakiegos czasu mam problem z moim vivaro, jak w temacie vivarko sie grzeje w cieple dni. wymienilem termostat na nowy wraz z obudowa. przy jakims nawet nie wielkim wzniesieniu skacze temperatura do momentu az wlaczy sie wiatrak. na tablicy nie ma normalnego zegara z temperatura tylka sa kreseczki dlatego nie wiadomo jaka jest temperatura. pierwszy raz skoczyla mu temp. jak jechalem z laweta. mormalna temp jest chyba w okolicach 4 albo 5 kreski na wskazniku, mi skacze o jeszcze dwie wiecej. w tamtym roku raz mi poszla calkowicie do gory pod obciazeniem i wzniesieniem, dlatego teraz przed latem zmienilem termostat. pytanie co zrobic, czy to normalne czy moze chlodnica klimy ktora jest z przodu blokuje przeplyw powietrza .zastanawiam sie moze wymienic chlodnice na wieksza. prosze o jakies porady.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maciek86

wentylator sie zalancza jak sie podniesie temperatura .czyli wedlug kresek na zegarze DWIE SIE NIE SWIECA reszta swieci. a i jescze jednooo, czy to normalne ze u mnie jest tylko jeden wentylator od klimy i silnika?? bo jest tylko jeden.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi kreskami to sie popisali...jak zmieniales termostat to mam nadzieje dobrze odpowietrzyles uklad

jak jest z nawiewem?leci gorace powietrze?korek zbiorniczka wyrownawczego musi utrzymywac cisnienie bo inaczej silnik sie bedzie grzal

vivaro ma tylko jeden wiatrak bez znaczenia czy ma klime czy nie

jezdzisz na plynie jak sie domyslam?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Maciek86

tak, jezdze na plynie.uklad odpowietrzony, po wymianie termostatu grzeje bardzo dobrze w srodku.cisnienie w zbiorniczku tez jest w normie. chyba wymienie chlodnice klimy bo jest juz troche wymeczona. moze zbyt malo powietrza przeplywa,, wczoraj mi sie temperatura skoczyla na fulla. z pelnym stanem ludzi. porazka. strach teraz jezdzic w gorace dni. jak zalacze klime to jakby auto jakby sobie nie radzilo, przed wzniesieniami musze wylanczac klime zeby zmniejszyc przeciazenie. zastanawiam sie czy nie zalozyc wiekszej chlodnicy i dwoch wiatrakow.. co o tym myslicie? a jak powinno prawidlowo sie odpowietrzyc uklad.? ja to robie tak : na wezach sa dwa zaworki ktore popuszczam dopolki nie przestanie uchodzic powietrze , jak zacznie leciec sam plyn bez powietrza to zakrecam.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewidzialem silnika 2.0 wiec duzo nie pomoge ze znalezieniem odpowietrznikow ale wydaje mi sie ze w chlodnicy powinien byc zaworek z prawej strony chlodnicy ktory przekrecasz o 1/4 obr i pociagasz.w 1.9 jest 6 odpowietrznikow,2 na przewodach miedzy podgrzewaczem a nagrzewnica, 2 na przewodach w okolicach filtra oleju na wysokosci pompy wspomagania,jeden na obudowie termostatu wygladajacy jak korek z cewki kola i jeden w chlodnicy,po wymianie silnika wentylator odpalal mi sie po 2-3 min bo nie wiedzialem o korku w chlodnicy a zdjecie przewodu nie odpowietrzalo jej... poszukaj wiecej korkow bo wiatr sam nie ucieknie

a gdzie na tej chlodnicy drugi wiatrak zmiescisz? chyba ze planujesz z przodu albo z jakiegos innego auta

najwiecej mialem 2400 kg na pace i po miescie niemoge go zagrzac przy 1.9di a juz od 1 biegu mial co robic,proponuje jeszcze sprawdzic czy podgrzewacze sie wylaczaja bo jak Ci 4 swiece grzeja non stop to mozesz 4 chlodnice wsadzic a i tak go nie schlodzisz

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

powodem grzania sie silnika byla zawalona chlodnica klimatyzacji ktora nie przepuszczala powietrza na chlodnice silnika po wymianie wszystko wrocilo do normy.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość koni2305

Sorki że w takim starym temacie, ale nie chcę nowego zaczynać.

Orientuje się ktoś ile płynu wchodzi do układu chłodzącego w 2,0 CDTI w sytuacji gdybym chciał wymienić całość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności