Skocz do zawartości

Wysuwanie się kierownicy - OPEL CORSA C


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dave22

Witam, jako nowy użytkownik witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

A teraz mój problem:

 

Zakupiłem ostatnio OPLA CORSE C. Problem polega na tym, że na nierównej drodze przy niskich prędkościach - ok 30-40 km/h czuć stukanie na kierownicy. Ostatnio wymieniłem opony razem z felgami na letnie, szersze: 175->185. Pojawiło się dodatkowo odczuwalne drganie kierownicy przy większych prędkościach >100km/h (kierownica sztywna, bez luzów przy skręcie). Drążki stabilizatora sprawdzone - gumy nie są wyrobione. Najbardziej niepokoi mnie luz na kierownicy - nie przy skręcie, ale w osi kolumny - przód tył, ok. 1 cm mogę pociągnąć kierownicą do siebie i cofnąć. Zaznaczam, że przy skręcie nie ma najdrobniejszych luzów, samochód prowadzi się bardzo pewnie przy dużych prędkościach, nie ściąga go. Słyszałem, że przy odpaleniu airbag'a kolumna cofa się ok 5-10 cm. Ale tutaj airbag 100% fabryczny, do tego luz dotyczy samego koła kierownicy i nie wiem czy to to samo. Czy wg Was stukanie jest związane z opisanym przeze mnie luzem? Czy szukać czegoś poza układem kierowniczym?

 

Pozdrawiam Dawid M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam stuki na dołkach i przy krótkich szybkich ruchach kierownicy, ale to jest spowodowane albo luzem wspomagania na kolumnie albo luzem na krzyżaku. Kierownica nie powinna się wysuwać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dave22

Krzyżak nie ma luzów - został sprawdzony, do wspomagania się nikt jeszcze nie dobierał. Ale tak jak pisałem wcześniej, samochód ma przy skręcie wszystko ładnie sztywne, zero luzu, zero stukania przy szybkich ruchach kierownicy - samochód był na diagnostyce u znajomego przed zakupem - wszystko wyszło ok - stuki wciąż są. Zagadką jest wysuwająca się na ok 1 cm kierownica - jeden mechanik już stwierdził, że pierwszy raz spotkał się z takim przypadkiem, drugi też zrobił duże oczy i postanowił, że musiałby rozkręci starą kolumnę od opla, którą gdzieś ma, żeby to zbadać. Miał ktoś z was coś podobnego? Wiem, że kierownica jest osadzona na wielofrezie, który jest wsunięty w drugi wielofrez o większym wymiarze - jakie zabezpieczenie tego połączenia jest stosowane w przypadku Corsy? I czy wg Was może to mieć coś wspólnego ze stukami? (która tak jak pisałem dobiegają raczej z okolic półosi)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tego typu stuki ciężko wyczuć. Stukanie w Corsach C ze względu na beznadziejne przekładnie kierownicze, krzyżaki i wysychanie smaru na kolumnie przy wspomaganiu, to dosyć często spotykane usterki. Wyjmij poduszkę z kierownicy, zdejmij kierownicę i sprawdź jak sytuacja wygląda. To chwila roboty. Odłącz akumulator albo przynajmniej wyjmij kluczyk ze stacyjki i pozbądź się ładunków zabierając się do demontażu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dave22

Poduszkę wczoraj ściągałem, wszystko ok - śruba jest dokręcona - ruchomy jest cały wielofrez na którym jest osadzona w kolumnie, do którego przymocowana jest śrubą. Niestety po zdjęciu całej obudowy kolumny nie widać co mogłoby być przyczyną - podejrzewam, że w systemie mocowania tych wielofrezów ze sobą - wiesz może jak to jest połączone? Słyszałem, że tam może być jakaś sprężyna i być może ona jest uszkodzona i stąd ta ruchomość?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie rozmontowywałem aż tak daleko, więc nie wiem. Trzeba zerknąć w schematy np. w TIS i zobaczyć z jakich elementów cała kolumna się składa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość prandek

Witam,

 

@ Dave22 mam pytanie czy udało Ci się rozwiązać problem i znależć miejsce stukania.

 

Mój problem wygląda podobnie. Włączając piewszy bieg przy jeżdzie na wprost słychać uderzenia, na dwójce jest to samo. Przy jeździe na biegu bez dodawania gazu słychać to znacząco.

Byłem u mechanika, ale żadnych luzów nie ma. Miesiąc temu wymianiałem przekładnie. Skąd te stuki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączając piewszy bieg przy jeżdzie na wprost słychać uderzenia, na dwójce jest to samo. Przy jeździe na biegu bez dodawania gazu słychać to znacząco.

Byłem u mechanika, ale żadnych luzów nie ma

prawdopodbnie żeby rozwiązać twój problem wystarczy wejśc po auto, masz zużytą/urwaną poduszkę pod skrzynią... stąd takie odgłosy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności