Skocz do zawartości

Ciemne Dymienie po wycięciu kata, gryzace w oczy spaliny , czasami podwyzszone obroty


Gość FOLIA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szanownych forumowiczów !

 

Otóz szukałem na roznych forach opla informacji na ten temat ale kazdy ma takie przyczyny jhak ja ale nie wszystkie na raz...

 

Nabyłem auto z 99 roku z oryginalnym przebiegiem 169000 km w silniku 1.6 X16XEL i mam nastepujacy problem.. samochodzika zapala jak laleczka jest bardzo elastyczny i pieknie jezdzi niestety czasami po odpaleniu i wylaczeniu sie juz silniczka krokowego trzyma obroty na poziomie 1,4 tys. a wczoraj zdarzylo jej sie nawet przyafolwac 2 razy od 2 do 1,1 i spokój.. objawy te wystepuja nie zawsze ale jednak wystepuja natomiast po chwili pracy na wolnych obrotach tj. 30 sekund stabilizuja sie a czasami mowie.. spadaja od reki ! i chodzi jak zegarek. To wiem czym moze byc wywolane padaja domysly na silniczek krokowy na czujnik temp. plynu na ECU na EGR . niestety nie czytalem jeszcze błedów.. wiec nie wiem czy to to aczkolwiek kontrolka check engine sie nigdy nie zapaliła przez moj jak narazie dwutygodniowy okres uzytkowania. Bardziej martwi mnie jednak to dymienie... i smród z rury wydechowej taką niedoaplona benzyną i sadzami... nie jest to raczej olej bo kolor moze i podobny aczkowliek duzo ciemniejszy niz w wywpadku oleju czasami nawet czarny.. no i ten straszny smród taki gryzacy w oczy.. potrafi plunąć tez kilkoma kropelkami wody aczkowliek płynu nie ubywa.. oleju równiez.. i teraz moja hipoteza prosze o pomoc.

..

samochodem jezdzil rozsadny straszy koles non stop po miescie stołecznym zwanym WARSZAWĄ.. czy mozliwym jest ze az tak samochód ma zarosniety układ wydechowy a w szczegolnosci kolektor wydechowy ( w sensie zamulone auto sadzami bo jak wiadomo kazdy opel olej lubi wziac minimalnie nawet ale lubi i przez to ze nie mogł dopalic oleju poprzez bardzo wolną jazde i zaległ on na sciankach rury ? ), ze teraz po wyjeciu katalizatora sie to wszystko wypala ? czy mieszanka za bogata ? czy co ? ale spala na poziomie 7 litrów wiec chyba mie jest to jakis straszny wynik.... dodam jeszcze ze katalizator nie wygladal wcale tragicznie.. przez kanaliki było jeszcze widac, no moze od strony portek był troche przypchany czarnymi sadzami.w kazdym badz razie dało to róznice osiagów ale za to nasiliło sie dymienie.. Uszczelniaczy nie podejrzewam bo po dłuzszym postoju przy odpalaniu by zadymiała kłebem dymu powstalego z oleju ktory poprzez postój napłynał po zgaszeniu do komory spalania przez zawory natomiast tutaj nic.. jak jest zimna nie zadymi wcale ale niestety smrodzik jest... zaznaczam jeszcze raz ze olejowy dym jest mi znajomy z innego auta i to tutaj na 99 % nie wyglada na olejowy dym inaczej smierdzi i wyglada... pozatym czasami robi sie az lekko czarny .. zobacze wymienie jeszcze raz olej i pogonie dzide po trasie moze sie przepali ale wolałbymwaszej dorady... aha w samochodzie nic nie grzebane nie ma zadnych sidełek cudów wianków, czeskich filmow itd.. tak jak wyjechał z fabryki pod maska tak jest do dzis dzien .. na moje oko zmieniana byla chyba sond bo jako jedyna podpiety ma kabelek na opaske plastikową ;] w sensie zeby nie wisial bez powodu... no i wiadomo rozrząd.. aha gosc twierdzi ze umył silnik przed sprzeadaza tzn komore silnika bo po dojazdach na działke wygl;adał strasznie.. i po 2 tygodnih silniczek suchutki nigdzie nie usaczony kropka oleju wrecz zardzewiały..

 

 

i teraz na koniec czy to dymienie moze miec cos wspolnego z czasami lekko podwyzszonymi obrotami ? czy jest to jakis proces typu fotosynteza ze jedno wywołujedrugie ? :D heh pomozciue koledzy bo wszystko w sumie w porzadku ale jak tu jezdzic dymiacym i smierdzacym autem w dodatku w białym kolorze toz to perełka powinna byc a nie "BATORY".

 

Pozdrawiam Czarek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki ale kody juz mam :D tylko nie zczytywałem nic bo check engine sie nie świecił.

 

ale profilaktycznie dzisiaj sprawdze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otoz wczoraj znalazłem przyczyne od podwyzszonych obrotów ... - zmorą okazała sie pęknięta rurka podcisnienia a raczej to kolanko gumowe bylo truchlałe co dochodzi za przepustnic ą do tego króća...

 

Ale znalazłem problem jeszcze jeden wczoraj pomyślałem sobie olej przeciez wymienilem 2 dni temu to jej wyprostuje rure... moze przepali i przestanie dymic... no i coz tak ja sobie krecilem dosc wysoko ale bez przesady widzialem w lusterku ze dymienie minimalnie staje tzn pojawia sie ale nie zawsze ! az tu nagle wyjezdzajac z ORLENu wstawiam jej kite i czuje ze auto ciagnie nierownomiernie... tak do 4 sie zakrecila a potem zeby dokrecic do odciecia miala takie wachania nastrojów mowie kurka co jest ... no i na cale szczescie zapalil check engine .. po czym wyblyskalem kod 0304.. czujnik polozenia walkow i teraz moje pytanie... czy chodzi o czujniik polozenia walkow rozrzadu czy ten nadole co jest przykrecony przy tym nacinanym kole ? bo juz nie wiem o ktory chodzi samochod informuje o czujniku polozenia walkow rozrzadu wiec to logiczne ale tych czujnikow jest tyle rodzaji jedni mowia ze to chodzi o Halla a przeciez to czujnik polozenia walu... sam juz nie wiem doradzcie koledzy

 

dodam ze samochod zapala od dotkniecia i nie szarpie trzyma ładnie obrotki i jest bardzo ale to bardzo elastyczny..

 

czy to moze miec wplyw ten cuzjnik na to dymionko ? nie wiem zły zaplon ma czy co ? lub na spalanie ? prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyblyskalem kod 0304.. czujnik polozenia walkow

 

 

W kodach to oznacza wypadanie zapłonu cylindra 4 , więc chyba cewka.

 

tych czujnikow jest tyle rodzaji jedni mowia ze to chodzi o Halla a przeciez to czujnik polozenia walu

 

Najczęściej spotykane nazewnictwo to:

Halla - rozrządu

Indukcyjny - wału korbowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam koledzy kod jaki błyska to 0340 a nie taki jak podałem 0304...

 

wiec teraz to chyba pewne ze czujnik polozenia wałków ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec teraz to chyba pewne ze czujnik polozenia wałków ?

 

Raczej tak ( z reguły przy walniętym czujniku występuje "odcięcie" w okolicach 4-4,5 ts obr/min).

Chociaż warto by sprawdzić na kompie w dobrym warsztacie pracę podzespołów , żeby się nie okazało , że to 334 czujnik spalania stukowego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności