Skocz do zawartości

VIVARO 1.9 CDTi - szarpie i kopci ..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

jestem nowy na forum także proszę o wyrozumiałość jeżeli któryś z moich problemów już był omawiany, jednak szukałem tych objawów znalazłem zbliżone jednak nie takie same.

 

Mianowicie mam VIVARO 1.9 CDTI z 2004 roku, auto jeździło normalnie natomiast od jakiegoś tygodnia zaczęły występować dziwne objawy. Po odpaleniu samochód pracuje równo bez żadnych problemów jednak po dodaniu gazu dochodzi do 2000 obrotów i zaczyna nim szarpać i kopci wtedy na szaro-niebiesko. Po przejściu tej bariery już nie. Dzieje się to zarówno na biegu jałowym jak i przy obciążeniu (ruszanie). Najdziewniejsze jest to że nie występuje to ciągle, raz przez cały dzień jeździ normalnie i nic a czasami jest tak że nawet po zgaszeniu i odpaleniu auta kilka razy ciągle jest to samo.

 

Auto ostanio miało wymienane dużo różnych elementów m.in. alternator, pompe wspomagania, olej i filtr powietrza.

 

Czy spotkał ktoś z Was podobne objawy ? Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi.

Edytowane przez HS4C
poprawiłem temat reg. 3.1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53248-vivaro-19-cdti-szarpie-i-kopci/
Udostępnij na innych stronach

szukaj dziur w dolocie jesli kontrolka swiec nie swieci,egr wyczysc razem z kolektorem i powint btc zmiany.sprawdz czy pompa podcisnieniowa jest sprawna

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53248-vivaro-19-cdti-szarpie-i-kopci/#findComment-443354
Udostępnij na innych stronach

tak, przepływka to potocznie przepływomierz.

czasem - jak poczytasz na forum - zdarzały się problemy z kopceniem, właśnie przez źle dobrany skład mieszanki, bo przepływomierz źle odmierzał, choć nie było błędu zarejestrowanego w pamięci komputera.

Jeszcze jedno - ilu konny jest ten silnik?

generalnie są 4 powody kopcenia - problem z ilością powietrza zasysanego (np. nieszczelność w dolocie), problem z wtryskiwaczami (np. lejące wtryski), problem z dpf'em czy problem z jakimś osprzętem (np. EGR lub czujnik obrotów wałka rozrządu)

oczywiście wyeliminowano opcję że to nie spala się olej (niebieskawy dym)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53248-vivaro-19-cdti-szarpie-i-kopci/#findComment-443555
Udostępnij na innych stronach

ach te 1.9 francuzy...

w zeszla sobote wieczorem odpalilem silnik ktory uslyszala sasiadka i przyszla pogadac,rozmawialismy okolo 8-9 min ale nie gasilem silnika.w koncu wycofalem z podjazdu bez wciskania gazu i na ulicy 1 bieg do 3000 obr/min, 2 bieg do 3000 spojzalem w lusterko a za mna taka czarna chmura jak bym podpalil ze 3 opony i ciagnol za soba...

zjechalem na pobocze,podpielem op-coma ale nic nie znalazl a van wiecej nie dymil, postanowilem zalac mu dopalacza do czyszczenia wtryskow i w odpowiedzi w poniedzialek wtryski odmowily posluszenstwa,postanowilem wymienic sam i troche trzeba sie napocic ale realne tylko slabo mi sie zrobilo jak postanowilem sprawdzic spalanie i wyszlo 21/100km , wydaje mi sie ze powinno sie logowac wtryskiwacze i to bylo powodem tego apetytu.od wtorku przejechalem okolo 600km i widze ze komp sie chyba nauczyl bo spalanie zblizylo sie do 9L

odnosnie problemu to z walnienta przeplywka ciezko odpalic silnik i muli nieziemsko do 2000 ale dymu niema

 

 

cdti ma 100 o ile kompa nie zmieniano

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53248-vivaro-19-cdti-szarpie-i-kopci/#findComment-443585
Udostępnij na innych stronach

od 2 dni mam problem jak wyzej,w przedziale obr 1700 - 2100 szarpie i potrafi zadymic.

komp wyrzuca kilka bledow:

P1635 - blad w ukladzie podgrzewania swiec zarowych(3 spalone swiece)

P1620 - czujnik 1 napiecie poza zakresem (chodzi o wyjscie 5v z kompa)

P0191 - Uszkodzenie w ukladzie czujnika cisnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy

P0100 - Nieprawidlowy sygnal z przeplywomierza powietrza

P0105 - Nieprawidlowy sygnal z czujnika cisnienia MAP

P0100 - Nieprawidlowy sygnal z przeplywomierza powietrza

P0500 - Czujnik prędkosci wlasnej pojazdu

P1120 - nieprawidlowy sygnal potencjometru pedal przyspieszania

wszystkie bledy maja opis "napiecie zbyt niskie" czy jakos tak

zrobilem logi op comem z ktorych nic nie wynika,na czujniku kompa zarowno 1 jak i 2 ciagle jest pelne 5v czyli ok

przeplywka ma niewielki przebieg i w logach niby wszystko ok

czujnik cisnienia paliwa na listwie byl nawet podmieniany bo mam 3

pedal gazu po zmierzeniu rezystencji jest ok

ogolne napiecie 14.2 na odpalonym silniku bez znaczenia na obroty

egr zaslepiony od grudnia

pompa osiaga 27 000 bar na biegu jal. max cisnienie uzyskala 128 000 bar przy 2 800 obr pod pelnym obciazeniem

sprezarka laduje prawidlowo

w momencie szarpania slychac jest metaliczne stukanie,cos jakby sie zawory spotkaly z tlokiem

moc jest ok poza przedzialem 1700-2100 obr

2 dni temu szarpal na rozgrzanym a dzis juz nawet na zimnym silniku

wszystkie kostki sprawdzone i czyszczone sprayem do elektryki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53248-vivaro-19-cdti-szarpie-i-kopci/#findComment-444299
Udostępnij na innych stronach

Nikt niema pomyslow?vanem juz sie nieda jezdzic,wczoraj szarpnol i rozerwalo ic

dzis jezdzilem do znajomego na clipa,pokazuje to samo co opcom,miernikiem obadalem cala instalacje silnika i nic..

moze ktos wie o co moze mu chodzic?gdybym byl pewien ze to pompa to bym podmienil bo mam saly kompletny silnik z nakretka wbita w tlok,tylko niemam sprzentu do napiecia paska rozrzadu.tyle ze auto ma moc jak przekroczy te 2100 obr

Prosze o jakies podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53248-vivaro-19-cdti-szarpie-i-kopci/#findComment-445171
Udostępnij na innych stronach

Sorry za posta pod postem,dzis z samego ranska zaczelem podmieniac elementy silnika.zaczelem od czujnika na listwie wtryskowej i na nim sie skonczylo.

Sworzen w starym byl poprostu wcisnienty jakies 1.5 mm w czujnik,w dzialajacym sworzen wystaje jakis 1mm. Kolego hs4c wykrec i sprawdz u siebie

Skasowalem blendy i oprocz swiec i czujki predkosci wszystko hula prawidlowo,dodam jeszcze ze uwalony czujnik pod opcomem byl sprawny,pod miernikiem tez

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53248-vivaro-19-cdti-szarpie-i-kopci/#findComment-445251
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności