Gość benny88 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 (edytowane) Witam. Posiadam Corse 1.3 CDTI 2004 rocznik. Kiedys juz pisalem temat o egr ale musze otworzyc nowy temat poniewaz obserwuje od miesiaca swoje autko i cos mi niepasujetutaj. Po wymianie rozrzadu zauwazylem czarny dym przy przyspieszaniu ( wczesniej przed wymiana rozrzadu kopcil troche na niebiesko i bialo ale to od EGRa po czyszczeniu troche na bialo na zimnym silniku tylko kopcil) z poczatku mechanik mowil ze w dieslach to normalne przy wysokich obrotach ok ale czy na drugim czy trzecim biegu przy obrotach od 1,5 tys do 2 tys w czasie przyspieszania i to bez gwaltownego dodaniu gazu puszcza czarna chmure... jak jest cieplej to zauwazylem ze taka dosc sporawa nieraz wcale nie pusci albo jej nie widac od wiatru moze. Dodam tez ze zregenerowalem wtryski gdy ten dym zauwazylem ale i to tylko dalo brak bialego dymku na zimnym silniku a reszta bez zmian. Wiem ze diesle kopca ale przy tak niskich obrotach i zwyklym przyspieszaniu... Wiem ze cos jest nie tak z tym macie jakies propozycje co to moze byc czyli od czego?? Moj mechanik nawet sie nie przejechal autem z braku czasu zeby to zaobserwowac. czytalem o filtrze DPF ze sie go usuwa i sterownik silnika przeprogramowuje czy to moze byc dpf? Jesli tak to jak sprawdzic czy go mam? Dodam ze przed wymiana rozrzadu nie zauwazylem czarnego dymu i na luzie przy wciskaniu gazu tez czarnego dymu nie bylo Teraz na luzie czarny dym przy wciskaniu gazu jest ale dopiero przy okolo 4 tys obrotow tylko na poczatku tutaj tego sie nie czepiam ale za to w trakcie jazdy jest o wiele wczensiej i glownie w granicach 1.5-2 tys obrotow w innych dieslach tego nie ma bo tez je obserwuje jak sie zbieraja... Teraz mam wrazenie ze mechanik cos zwalil przy rozrzadzie moze jakis przewod nieszczelny i teraz kopci sam nie wiem... Nie przejmowalem sie tym przez jakis czas ale jak zobaczylem na liczniku obroty 1.5tys i czarny dym z tylu to juz nie jestem taki spokojny ( dodam ze dym widac tylko przez chwile w trakcie przyspieszania )... POMOCY PS: Na tescie spalin bylo na 0.4 tej skali calej a norma dopuczalna to 3 cos wiec ok ale w czasie jak wcisnol pedal plunol czarna chmurke i przez chwile pokazalo na skali ponad 1 a potem spadlo do 0.4 bo nie bylo dymu Edytowane 4 Czerwca 2012 przez benny88   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano2007 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 Ten silnik w corsach C nie miał dpf'ów. No przy 1.5-2 tyś nie powinien kopcić raczej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-443858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benny88 Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 aha czyli dpf odpada... hm no wlasnie to jest dziwny przypadek zeby tak przy niskich obrotach przykapcal... ale czekam na dalsze wasze odpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-443891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2012 (edytowane) DPF nie montowali w CC to pewne. Oleju nie ubywa? Może turbina na wykończeniu jest. Z rozrządem nie mógł nic uwalić, bo auto by nie odpaliło. Fakt, że przy rozciągniętym łańcuchu bardziej dymi, ale masz nowy. Sprawdź przewody od turbiny, może masz IC już mocno uwalony. Edytowane 4 Czerwca 2012 przez bad   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-443896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benny88 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 no wlasnie dziwne tylko ze czarny dym pojawil sie po wymianie rozrzadzu.. oleju poki co nie zauwazylem ubytku ale nadal bede obserwowal. Dzis na dodatek z moim majstrem zauwazylem ze idzie czarny dym i tez niebieski jasny sie pojawil ale nmoze to od dzisiejszej pogody bo deszczowo dzis. Najpierw plunol czarny dymek i za chwile niebieski polecial no i wogule dziwny smrut spalin ktory od poczatku zauwazylem. Turbina no nie wiem czy przed 2woma tys obrotow sie wlancza turbina juz? mechanik mowil ze to moze byc od niej bo moze byc uwalona badz trzeba by ja zregenerowac ale mowil po co sie kosztowac jak nie dzieje sie nic powaznego i wsumie troche ma racji za duzo kasy wsadzilem w jego eksplatacje jak na krotki czas uzytkowania. Dodam tez ze faluja obroty silnika na zimnym silniku czy powinienem moze zajac sie EGRem i go zaslepic? sam nie wiem bo niechce sie kosztowac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-443996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano2007 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Turbina chodzi cały czas. żeby ją sobie sprawdzić może zdjąć z niej węża i zlookać czy na ułożyskowieniu nie ma luzów. Falowanie obrotów na luzie to rzekomo dwumasa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-443998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benny88 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 (edytowane) no chetnie bym to zrobil ale sie nie znam.. ale mam kolege z technikum bo jestem po samochodowce a nic nie umiem i moze on mi pomoze bo kiedys mi mowil zebym wpadl do niego to sprawdze z nim dostepne mozliwosci. Czyli wygladalo by na to ze ten pierwszy mechanik ktory wyczyscil mi sterownik EGR mogl mi podmienic turbine i dwumase i moze jeszcze cos eh.. bo po zakupie Corsy silnik chodzil plynnie na zimnym i nic nie kopcil i tylko mial blad EGR. Dalem pierwszemu lepszemu mechanikowi bo blisko byl i mi cos namieszal bo jak odebralem auto na drugi dzien to Pojawilo sie kopcenie na niebiesko nierowne obroty na zimnym silniku dlawienia w trakcie jazdy ale to taki innym mechanik to nie ten co robil rozrzad zeby nie bylo. A mam pytanie czy sterownik EGRa to oddzielna część od tego mechanicznego? Mozna wymienic sterownik oddzielnie i tą część mechaniczną oddzielnie?? Bo ten pierwszy mechanik rzekomo spryskal sterownik EGR i blad saksowal i niby ok tylko po tym zabiegu zaczely sie dziac cuda. I nie wiem czy sterownik sam da sie wymienic? bo moze go uszkodzil jak spryskal..? Edytowane 5 Czerwca 2012 przez benny88   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-444001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano2007 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2012 Sam EGR to część mechaniczna i nie ma ona żadnego mechanicznego sterownika, a całym układem recylkulacji spalin ( czyt. EGR) steruje komputer samochodu ECU. Mam racje czy się mylę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-444026 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 egr-em steruje komputer, ale jeśli jest uszkodzony elektrycznie a nie zalepiony szlamem to też nie działa, er- powoduje trochę większe dymienie... Co do dymienia jedź na stację niech ci zmierzą poziom, bo może być tak że po naciśnieciu gazu puszcza dymka a potem już jest ok... Co do kopcenia na czarno to albo złe dawki paliwa, nieszczelnośc w dolocie (skoro robił rozrząd, to mógł coś niedokładnie poskładac), falowanie też może byc objawem nieszczelnośći... A co do dymu niebieskiego to strichte spalany olej silnikowy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-444059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benny88 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 no wlasnie a ten pierwszy mechanik spsiukal ten sterownik caly EGRa bo byl w szlamie i niby tylko tyle i moze od tego sie zrobilo jakies w nim zwarcie i teraz nierowne obroty na zimnym i niebieski dym nieraz. Dokladnie jest jak mowisz po nacisnieciu gazu poleci czarna mamba i jak sie utrzymuje gaz to niema nic no ale troche czesto puszcza dymka po wcisnieciu gazu.. Tak jak mowicie musze sprawdzic szczelnosci przy dolocie i przy IC bo mogl cos zle poskladac po wymianie rozrzadu i stad sie pojawil czarny dym ktorego wczesniej nie bylo wiec bardzo duzo wskazuje na to ze cos po rozrzadzie wymianie sie pokićkało a doslownie w dwa dni po rozrzadzie zauwazylem czarne kopcenie. Sprawdzalem analize spalin i niby jest ok ale przy wcisnieciu gazu polecial czarny dym potem nic wiec wyglada ok i do normy 3coś tam daleko bylo tylko 0,4 Oleju chyba nie spala skoro na analizie nic nie wyszlo i nie zauwazylem ubytku oleju poki co. Musze elektromechanika dobrego poszukac ktory sprawdzi mi sterownik EGRa czy ten caly komputer ktory nim steruje i sprawdzic szczelnosci w dolotach itd. Jak cos sie dowiem dam znac. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53383-opel-corsa-13-cdti-kopci-dymi/#findComment-444090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.