Skocz do zawartości

Opel Corsa 1.3 CDTI kopci, dymi


Gość benny88

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzalem analize spalin i niby jest ok ale przy wcisnieciu gazu polecial czarny dym potem nic wiec wyglada ok i do normy 3coś tam daleko bylo tylko 0,4 :)

norma jest 3,5... jesli wychodzi co 0,4 to ja bym nie szukał dziury w całym, w moim dymienie utrzymuje się w granicach 2-2,5...

 

Zawsze jak naciśniesz gaz to puści dymka w końcu to diesel, może wcześniej po prostu nie zwracałes na to takiej uwagi...

 

 

Musze elektromechanika dobrego poszukac ktory sprawdzi mi sterownik EGRa

zczytaj błędy, jeśli wywala błąd egr-a to go wymień i po kłopocie...

 

czy ten caly komputer ktory nim steruje

negr-em steruje komputer silnika, co w nim chcesz sprawdzać, skoro auto jeździ to sterwonik silnika jest ok i nie nalezy się go tykac...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

no przy obrotach 1,5tys na drugim biegu jak leci czarny dym po wcisnieciu gazu to tez jest ok? bo wczesniej tego nie zauwazylem albo np przed rozrzadem jak na luzie gazowalem to niebieski dym tylko polecial nigdy czarny. Po rozrzadzie tylko czarny z tym ze przed rozrzadem egr i dolotowy kolektor wyczyszczony byl i chyba niebieski dym ustal jakby.

W roznych warunkach pogodowych musze popatrzec to dymienie bo w wilgotnym dniu i deszczowym jasno niebieski dym buchnol po czarnym jak na luzie przygazowalem a jak zgasilem auto to troche wody skapalo albo czegos z rury wydechowej.

 

Bledy to juz kilkakrotnie byly sprawdzone i wiem ze tylko EGR byl blad ale po czyszczeniu i skasowaniu nie ma bledu kontrolka gasnie na 2 pozycji kluczyka przed odpaleniem i nie zapala sie w trakcie dlugiej i krotkiej jazdy

 

 

No rozumiem czyli sterownika sie mam nie tykac w takim razie dlaczego po wizycie u 1rwszego mechanika (auto mial na dobe u siebie) po odebraniu nierowne obroty na zimnym silniku mial dlawienia w czasie jazdy i kopcil bardzo po odpaleniu na zimnym dopiero na cieplym znikal dym?? a przed wizyta caly tydzien po zakupie jezdzilem i bylo ok tylko kontrolka sie palila.

 

przy odbiorze od 1rwszego mechanika stala z boku o ile pamietam Corsa B czy jest mozliwe zeby cos mi podmienil od tamtej? ze takie mial objawy i te nierowne obroty na zimnym silniku mam do dzis no i te kopcenie niebieskie nie do konca wiem czy wrocilo musze kilka dni obserwowac

 

PS: Przypominam ze po zakupie auta wszystko chodzilo idealnie przez tydzien czasu do poki nie dalem owemu 1rwszemu mechanikowi auta czego do dzis zaluje :/ bo chcialem blad zczytac i usunac usterke to nabawilem sie wiekszych klopotow i wydatkow by go szlak trafil !

 

PS2: Wstawiam filmik jak obroty skacza na zimnym silniku

Edytowane przez benny88

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam filmik jak obroty skacza na zimnym silniku

U mnie od wymiany rozrządu, ponad dwa lata temu jest dokładnie tak samo... najechałem na tym 80tyś i się nie przejmuję...

 

Bledy to juz kilkakrotnie byly sprawdzone i wiem ze tylko EGR byl blad ale po czyszczeniu i skasowaniu nie ma bledu kontrolka gasnie na 2 pozycji kluczyka przed odpaleniem i nie zapala sie w trakcie dlugiej i krotkiej jazdy

jeśli nie zapala się czek to znaczy że egr pracuje i wszystko jest ok...

 

przy obrotach 1,5tys na drugim biegu jak leci czarny dym po wcisnieciu gazu to tez jest ok

jak wciskasz gaz to automatycznie dostaje większą dawkę paliwa i musi zakopcić przez sekundę, cudów nie ma...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha tylko umnie zaczely obroty skakac po spsikaniu sterownika EGR dziwne ze mechanik tego nie zauwazyl ale wsumie jesli cos mi podmienil to dobrze wie co jest nie tak.

 

A slyszysz u siebie tez jak silnik nierowno chodzi na zimnym silniku? tak jak umnie.

 

EGR mi sie nieraz przycina mi sie wydaje ale dopoki bledu nie bedzie to nie tykne go, moze jedynie sprobuje zaslepic.

 

A co do dymu nawet taki siwy zauwazylem dym na trasie ostatnio ale to tak porzadnie deplem mu bo w nerwach bylem juz troche od tych korkow :P i w switlach tira widzialem siwy dym jakby i w tylnim lusterku pod gorke jak jechalem to tez widzialem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Mam takie pytanie czy po zaslepieniu czesciowym EGRu moze byc mniej widoczne kopcenie czarnego czy niebieskiego dymu?? i lepsza praca silnika?? bo mam z nim problem od zakupienia auta na dodatek wydaje mi sie ze mi on przerywa bo nieraz sie lekko przydlawia jak gazu daje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano2007

Jak na niskich obrotach dasz w podłogę to pewnie, że się przydławi bo przecież to jest turbo diesel więc jest efekt turbo dziury.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do podlogi nigdy nie daje na niskich obrotach.

 

Tylko sie zastanawiam czy bedzie poprawa pracy silnika ( na zimnym silniku jest nierowna praca ) gdy zaslepie egra i ogolnie te lekkie dlawienia sa nieraz jadac wolno i stalym tempem. Takie cos bardzo mialem nasilone gdy pierwszy mechanik sterownik wyczyscil (spsiukal) w rezultacie jest druga opcja ze EGR byl po zakupie auta tak zasyfiony ze nie pracowal (byl nieaktywny) i nie bylo widac jego skutkow ubocznych dopiero po wyczyszczeniu delikatnie sterownika się mógł odciac i znow pracowal egr, blad byl skasowany i smigal ale wtedy cala tragedia sie zaczela jak pisalem wyzej. Nie koniecznie mi cos podmienil moze egr byl nieaktywny i nie widzialem wtedy nierownej pracy ani dymienia to moze byc trop jak sadzicie??

 

moze na sprzedaz byl tak zrobiony sam nie wiem wkoncu autko od handlarza nabyte :)

 

ale spytam mechanika sprobuje zaslepic i zobaczymy rezultat.

 

Gdzies na forum ktos opisal na co jest dobre zaslepienie egra i duzo wskazuje ze moze mi to pomoc bez ladowania sie w wieksze koszta.

 

Tylko pytanie czy po zaslepieniu poprawi sie praca silnika na zimnym i czy mniej bedzie dymil badz wogule??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość mateusz2807

Uważam że gośc ci cos wtymienił w samochodzie albo zepsuł gdy robił rozrząd. i tyle tak juz jest w Polsce... Jak sobie samemu nie doprowadzisz samochodu do porzadku to nikt ci dobrze nie zrobi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

jezeli obroty sa na poziomie 900-950 obr to dlatego bo jest zima wiec jezeli sie troche ociepli to wszystko wrocic ma do normy

to nie jest tdi zeby mozna bylo cos przesunac na listwie :):):)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności