Skocz do zawartości

Przegrzana tarcza w lewym tylnim kole


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moj ojciec posiada vivaro ma go juz od dluzszego czasu i nie bylo z nim problemów

dzis pojechał i zrobił dosłownie 4km po powrocie poczuł smród z lewego tylnego koła

kołpak cieply felga parzy szpilki i wszystko co jest dalej tez

odkrecilismy kolo i niby wszystko w porządku nic nie blokuje ani zeby reczny miał zaciagniety, ani zeby sie tłoczki zblokowały

Nie mam pojecia co moglo sie stac, tarcza ma pod fioletową barwe ale nie po calosci tylko od wewnątrz, na kraju styku z klockami

Moze spotkał sie ktos z takim przypadkiem ? prosze o pomoc w tej sprawie bo nie wiadomo czy to jest cos powaznego czy to jakies zjawisko jednorazowe

 

Z góry dziekuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tylu sa problemy z tloczkiem,blokuje sie,jest to czesty przypadek wedlug mechanikow

linka recznego tez do sprawdzenia ale raczej zacisk bedzie do wymiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

mam też podobny problem u siebie, autko mam od 2 tygodni, ale z czasem używania ręcznego, na początku brał od pierwszego zęba, teraz można zaciągnąć z luzem na 4 zęba tak jakby wogóle linka była nie podpięta i dopiero zaczyna się czuć opór, od 5 zęba dopiero zaczyna coś łapać ale słabiutko.

Od 3-4 dni mam wrazenie jakby auto było przyhamowywane, i dziś się to potwierdziło, po zatrzymaniu auta obydwie tylne felgi są cieplutkie, prwa bardziej, lewa mniej. Natomiast przednie są zimne. Czyli mówicie że to zapieczone tłoczki? A jak jest rozwiązany ręczny wogóle w vivaro są jakieś tarczo bebny czy tylko tarcze z klockami a ręczny wypycha tłoczki mechanicznie? Wystarczy rozebrac zaciski, przeczyścić, przesmarować czy ratuje tylko regeneracja lub wymiana?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da rade rozebrac ale oslony gumowe sa niewymienne,naprawisz na jakis czas

sa to zwykle tarcze,reczny dziala jak napisales mechanicznie wypychajac tloczek

masz 4 linki ktore lubia sie blokowac,zwlaszcza ta nad bakiem

ja mam ciagle problem z dzwigienkami na zaciskach,blokuja sie i nie odbijaja do konca

kiedys rozebralem calosc i ta srube wypolerowalem,ladnie chodzilo jakis czas

najlepiej wymienic i miec spokoj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli lepiej odrazu wymienic cale zaciski na uzywki czy regenerowane? zestaw naprawczy z tłoczkiem na jeden zacisk to koszt 50pln.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak chcesz,zestaw naprawczy zawiera gumy ochronne?jesli nie to czyszczenie da to samo

ja postanowilem co 4m-ce robic przeglad auta polegajacy na:

czysczenie tylnych zaciskow,

regulacja recznego

sprawdzanie oleju w skrzyni

tamowanie wyciekow z silnika

czyszczenie kostek elektryki silnika

smarowanie wybieraka skrzyni

robie logi pod obciazeniem dla porownania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

smarowanie wybieraka skrzyni

 

Co masz na myśli i jakie są powody tego i jakie rezultaty po wykonaniu czynności ?

 

Pytam z ciekawości i dla wiedzy, może się przydać.

 

 

tamowanie wyciekow z silnika

 

Skąd u Ciebie najczęściej cieknie ?

 

U mnie po kapitalnym remoncie i wymianie wszystkich możliwych uszczelnień i tak zawsze się gdzieś zasączy, najwięcej pod czapką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez się odma poci ale podobno w tych motorach to standard i nie trzeba się przejmowac.

co do zestawu naprawczego to gumki sa w zestawie z uszczelnieniami.

ja mam do wymiany linke prawa bo mi sie blokuje. bez linki ladnie odbija

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to standard i nie trzeba się przejmowac

 

Niezbyt,

 

ekologia itp itd...

 

Kiedyś za dzieciaka mało mnie interesowało co pod autem, bardziej to co w środku.

 

Zdziwienie było moje gdy diagnosta na okresowym badaniu zaprosił mnie do kanału i powiedział - o wyciek, a ja na to szybko "był, tylko jeszcze nie wyschło".

 

Z takim poceniem to można przeglądu nie zaliczyć, więc raczej wypadałoby się tym trochę zająć i w sumie z ciekawości zaszedłem dzisiaj do vivaro zobaczyć jak to wygląda u mnie i dochodze do wniosku, że chyba sobie to czymś ładnie uszczelnie, jakiś oring do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności