Gość Marianek! Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 witam, od razu uprzedzam, że jestem użytkownikiem samochodu od bardzo niedawna i na mechanice też się nie do końca znam. Mianowicie chodzi o to, że niedawno kupiłem Opla Corsę B 1995 1,2i 33kW po złożeniu silnika (był rozebrany). Na początku chodziło wszystko dobrze, jednak po przejechaniu ok 230km zaczęła się palić lampka kontrolna Check Engine (nie miało to wielkiego wpływu, chodził równo tylko słabiej - dodam też że było to w mocną ulewę). Wróciłem do domu, zostawiłem samochód i odpaliłem go po czasie i było ok. Na następny dzień sytuacja się powtórzyła, zczytałem więc kod z lampki i wyszło kod 47 - układ recyrkulacji spalin. Pomyślałem więc, że to EGR, wykręciłem przedmuchałem tylko i myślałem, że będzie dobrze. Przejechałem ok. 70 km, samochód zgasiłem i odpaliłem po ok 5 minutach, po przejechaniu 3 km znów się zapaliło z tym, że silnik już chodził bardzo nierówno, wręcz gasł, nie miał mocy, nie chciał odpalać. Udało mi się dojechać do domu i po ostygnięciu silnika odpaliłem go jeszcze raz (dodałem gazu przy zapalaniu) i chodził równo. Rano, znów to samo, chodzi nierówno, jest słaby i nie wiem co się dzieje. Ma ktoś jakiś pomysł? Słyszałem, że może być to zapchany katalizator (od 2005roku czyli ok 170tyś nie był wymieniany). Czy to prawda? Biorę pod uwagę również filtr paliwa lub pompę (po przekręceniu zapłonu nie słychać, żeby się załączała). Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 witam, od razu uprzedzam, że jestem użytkownikiem samochodu od bardzo niedawna i na mechanice też się nie do końca znam. Mianowicie chodzi o to, że niedawno kupiłem Opla Corsę B 1995 1,2i 33kW po złożeniu silnika (był rozebrany). Na początku chodziło wszystko dobrze, jednak po przejechaniu ok 230km zaczęła się palić lampka kontrolna Check Engine (nie miało to wielkiego wpływu, chodził równo tylko słabiej - dodam też że było to w mocną ulewę). Wróciłem do domu, zostawiłem samochód i odpaliłem go po czasie i było ok. Na następny dzień sytuacja się powtórzyła, zczytałem więc kod z lampki i wyszło kod 47 - układ recyrkulacji spalin. Pomyślałem więc, że to EGR, wykręciłem przedmuchałem tylko i myślałem, że będzie dobrze. Przejechałem ok. 70 km, samochód zgasiłem i odpaliłem po ok 5 minutach, po przejechaniu 3 km znów się zapaliło z tym, że silnik już chodził bardzo nierówno, wręcz gasł, nie miał mocy, nie chciał odpalać. Udało mi się dojechać do domu i po ostygnięciu silnika odpaliłem go jeszcze raz (dodałem gazu przy zapalaniu) i chodził równo. Rano, znów to samo, chodzi nierówno, jest słaby i nie wiem co się dzieje. Ma ktoś jakiś pomysł? Słyszałem, że może być to zapchany katalizator (od 2005roku czyli ok 170tyś nie był wymieniany). Czy to prawda? Biorę pod uwagę również filtr paliwa lub pompę (po przekręceniu zapłonu nie słychać, żeby się załączała). Pozdrawiam EGR trzeba dobrze wyczyścić!! (trzeba nim poklepać z użyciem nafty) samo przedmuchanie nie wystarczy!, w corsach B pompa paliwa załącza się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem!, w Corsach C pompa załącza się już podczas zapłonu, filtr paliwa jak nie był wymieniany to należy wymienić, pompa paliwa działa bo gdyby nie działała nie odpalił byś auta!, jeszcze raz do sprawdzenia zawór egr a najlepiej zczytaj kody błędów! jak masz możliwość podepnij OP-COM-a   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marianek! Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 ok, coś mi naświetliłeś. a wiesz może co z tym katalizatorem? czy lepiej go wywalić czy zostawić? kod błędu komputera to 47 i gdzieś przeczytałem, że to układ recyrkulacji spalin a gdzie indziej pompa powietrza (niskie napięcie)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445271 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 ok, coś mi naświetliłeś. a wiesz może co z tym katalizatorem? czy lepiej go wywalić czy zostawić? kod błędu komputera to 47 i gdzieś przeczytałem, że to układ recyrkulacji spalin a gdzie indziej pompa powietrza (niskie napięcie) na forum jest opisany ten sam błąd 47 i pewnie stąd czytałeś http://forum.opel24.com/topic/5693-Kod-bledu-47-Opel-Tigra-14-95-coz-to-jest/ pompa powietrza? nie nie żadna pompa nie ma czegoś takiego hehe, miernik masy powietrza zwany przepływomierzem jest ale nie w twoim silniku;), EGR musisz starannie wyczyścić! możesz go też zaślepić ale to twój wybór   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445276 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marianek! Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 pewnie coś pokręciłem pisałem z pamięci a to zaślepienie coś daje rzeczywiście? bo też różne opinie czytałem. i w jaki sposób zaślepić? otwór czy cewkę? widziałem gdzieś gotowe zaślepki i nie wiem czy tego nie kupić. aha, możliwe ze pod EGR nie mam uszczelki (nie widziałem). powinna być chyba co?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 pewnie coś pokręciłem pisałem z pamięci a to zaślepienie coś daje rzeczywiście? bo też różne opinie czytałem. i w jaki sposób zaślepić? otwór czy cewkę? widziałem gdzieś gotowe zaślepki i nie wiem czy tego nie kupić. aha, możliwe ze pod EGR nie mam uszczelki (nie widziałem). powinna być chyba co? Uszczelka nie powinna a musi być!, inaczej może łapać lewe powietrze!, co do zaślepiania fakt są gotowe zaślepki w znanym portalu aukcyjnym tylko trzeba dobrze poszukać, zaślepka musi być wykonana z tworzywa elastycznego i odpornego na wysokie temperatury!, aby zaślepić EGR musi być sprawny czyli musi otwierać i zamykać przy czym nie może się blokować! (czyli jak jest źle wyczyszczony) musi być bardzo dobrze wyczyszczony!, wówczas zaślepienie jest operacją profilaktyczną! nigdy więcej zawór się nie zabrudzi i nie będzie się zwieszał itp, czyli będzie tak jak powinno być!, co do pracy kultury silnika! wszystko jest ok! kultura pracy silnika jest prawidłowa!, spalanie jakie było przed takię będzie i po (zaślepieniu) moc wróci:), no ale jak mówię trzeba ten zabieg wykonać prawidłowo i starannie:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marianek! Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Uszczelka nie powinna a musi być!, inaczej może łapać lewe powietrze!, co do zaślepiania fakt są gotowe zaślepki w znanym portalu aukcyjnym tylko trzeba dobrze poszukać, zaślepka musi być wykonana z tworzywa elastycznego i odpornego na wysokie temperatury!, aby zaślepić EGR musi być sprawny czyli musi otwierać i zamykać przy czym nie może się blokować! (czyli jak jest źle wyczyszczony) musi być bardzo dobrze wyczyszczony!, wówczas zaślepienie jest operacją profilaktyczną! nigdy więcej zawór się nie zabrudzi i nie będzie się zwieszał itp, czyli będzie tak jak powinno być!, co do pracy kultury silnika! wszystko jest ok! kultura pracy silnika jest prawidłowa!, spalanie jakie było przed takię będzie i po (zaślepieniu) moc wróci:), no ale jak mówię trzeba ten zabieg wykonać prawidłowo i starannie:) to może tu jest problem? bo z tego co widziałem to zawór otwiera się dobrze. może łapie lewe powietrze? silnik był jakiś czas temu rozbierany a wcześniej nie było podobno takiego problemu. moze został zle zlozony   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marianek! Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 chyba miałem uszkodzony EGR, bo po zaślepieniu silnik chodził dobrze, równo i moc powróciła, ale kontrolka paliła się cały czas. Kupiłem co prawda używany EGR z Astry II 1.4, ale myślę, że w dobrym stanie (wygląda jak zdjęty z półki ze sklepu - może po dzwonie, bo wygląda na świeży) i na chwile obecną obym nie zapeszył chodzi dobrze pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yogi97037 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 pompa powietrza? nie nie żadna pompa nie ma czegoś takiego hehe, miernik masy powietrza zwany przepływomierzem jest ale nie w twoim silniku;), EGR musisz starannie wyczyścić! możesz go też zaślepić ale to twój wybór co do pompy powietrza to się mylisz ogólnie jest coś takiego. Nie wiem jak jest w silniku u kolegi lecz np u mnie w corsie jest pompa powietrza wtórnego i to cały pic silników ECO!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-445936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marianek! Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Powracam wiec do tematu. Problem szarpania i spadku mocy znow sie pojawil.. Egr nowy, filtry wszystkie nowe, wydech tez (procz katalizatora).. Problem pojawil sie dzis podczas deszczu, choc nie wiem jakie to ma znaczenie.. Silnik chodzi rowno, przy przyspieszaniu szarpie (przy wyzszych obrotach, ok 3500 w gore), przy ruszaniu prawie gasnie.. Co to moze byc? Czujnik polozenia walu? Kable wysokiego napiecia? Nie mam juz sily i cierpliwosci szczerze mowiac.. Prosze o porade Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53674-spadek-mocy-nie-odpala-szarpie-egr/#findComment-451068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.