Skocz do zawartości

Spadek mocy, nie odpala, szarpie (EGR?)


Gość Marianek!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marianek!

witam,

 

od razu uprzedzam, że jestem użytkownikiem samochodu od bardzo niedawna i na mechanice też się nie do końca znam. Mianowicie chodzi o to, że niedawno kupiłem Opla Corsę B 1995 1,2i 33kW po złożeniu silnika (był rozebrany). Na początku chodziło wszystko dobrze, jednak po przejechaniu ok 230km zaczęła się palić lampka kontrolna Check Engine (nie miało to wielkiego wpływu, chodził równo tylko słabiej - dodam też że było to w mocną ulewę). Wróciłem do domu, zostawiłem samochód i odpaliłem go po czasie i było ok. Na następny dzień sytuacja się powtórzyła, zczytałem więc kod z lampki i wyszło kod 47 - układ recyrkulacji spalin. Pomyślałem więc, że to EGR, wykręciłem przedmuchałem tylko i myślałem, że będzie dobrze. Przejechałem ok. 70 km, samochód zgasiłem i odpaliłem po ok 5 minutach, po przejechaniu 3 km znów się zapaliło z tym, że silnik już chodził bardzo nierówno, wręcz gasł, nie miał mocy, nie chciał odpalać. Udało mi się dojechać do domu i po ostygnięciu silnika odpaliłem go jeszcze raz (dodałem gazu przy zapalaniu) i chodził równo. Rano, znów to samo, chodzi nierówno, jest słaby i nie wiem co się dzieje. Ma ktoś jakiś pomysł? Słyszałem, że może być to zapchany katalizator (od 2005roku czyli ok 170tyś nie był wymieniany). Czy to prawda? Biorę pod uwagę również filtr paliwa lub pompę (po przekręceniu zapłonu nie słychać, żeby się załączała). Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

od razu uprzedzam, że jestem użytkownikiem samochodu od bardzo niedawna i na mechanice też się nie do końca znam. Mianowicie chodzi o to, że niedawno kupiłem Opla Corsę B 1995 1,2i 33kW po złożeniu silnika (był rozebrany). Na początku chodziło wszystko dobrze, jednak po przejechaniu ok 230km zaczęła się palić lampka kontrolna Check Engine (nie miało to wielkiego wpływu, chodził równo tylko słabiej - dodam też że było to w mocną ulewę). Wróciłem do domu, zostawiłem samochód i odpaliłem go po czasie i było ok. Na następny dzień sytuacja się powtórzyła, zczytałem więc kod z lampki i wyszło kod 47 - układ recyrkulacji spalin. Pomyślałem więc, że to EGR, wykręciłem przedmuchałem tylko i myślałem, że będzie dobrze. Przejechałem ok. 70 km, samochód zgasiłem i odpaliłem po ok 5 minutach, po przejechaniu 3 km znów się zapaliło z tym, że silnik już chodził bardzo nierówno, wręcz gasł, nie miał mocy, nie chciał odpalać. Udało mi się dojechać do domu i po ostygnięciu silnika odpaliłem go jeszcze raz (dodałem gazu przy zapalaniu) i chodził równo. Rano, znów to samo, chodzi nierówno, jest słaby i nie wiem co się dzieje. Ma ktoś jakiś pomysł? Słyszałem, że może być to zapchany katalizator (od 2005roku czyli ok 170tyś nie był wymieniany). Czy to prawda? Biorę pod uwagę również filtr paliwa lub pompę (po przekręceniu zapłonu nie słychać, żeby się załączała). Pozdrawiam

 

EGR trzeba dobrze wyczyścić!! (trzeba nim poklepać z użyciem nafty) samo przedmuchanie nie wystarczy!, w corsach B pompa paliwa załącza się dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem!, w Corsach C pompa załącza się już podczas zapłonu, filtr paliwa jak nie był wymieniany to należy wymienić, pompa paliwa działa bo gdyby nie działała nie odpalił byś auta!, jeszcze raz do sprawdzenia zawór egr a najlepiej zczytaj kody błędów! jak masz możliwość podepnij OP-COM-a :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marianek!

ok, coś mi naświetliłeś. a wiesz może co z tym katalizatorem? czy lepiej go wywalić czy zostawić? kod błędu komputera to 47 i gdzieś przeczytałem, że to układ recyrkulacji spalin a gdzie indziej pompa powietrza (niskie napięcie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, coś mi naświetliłeś. a wiesz może co z tym katalizatorem? czy lepiej go wywalić czy zostawić? kod błędu komputera to 47 i gdzieś przeczytałem, że to układ recyrkulacji spalin a gdzie indziej pompa powietrza (niskie napięcie)

 

na forum jest opisany ten sam błąd 47 i pewnie stąd czytałeś:)

 

http://forum.opel24.com/topic/5693-Kod-bledu-47-Opel-Tigra-14-95-coz-to-jest/

 

pompa powietrza? nie nie żadna pompa nie ma czegoś takiego hehe, miernik masy powietrza zwany przepływomierzem jest ale nie w twoim silniku;), EGR musisz starannie wyczyścić! możesz go też zaślepić ale to twój wybór :aniolek2:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marianek!

pewnie coś pokręciłem :) pisałem z pamięci :P a to zaślepienie coś daje rzeczywiście? bo też różne opinie czytałem. i w jaki sposób zaślepić? otwór czy cewkę? widziałem gdzieś gotowe zaślepki i nie wiem czy tego nie kupić. aha, możliwe ze pod EGR nie mam uszczelki (nie widziałem). powinna być chyba co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie coś pokręciłem :) pisałem z pamięci :P a to zaślepienie coś daje rzeczywiście? bo też różne opinie czytałem. i w jaki sposób zaślepić? otwór czy cewkę? widziałem gdzieś gotowe zaślepki i nie wiem czy tego nie kupić. aha, możliwe ze pod EGR nie mam uszczelki (nie widziałem). powinna być chyba co?

 

Uszczelka nie powinna a musi być!, inaczej może łapać lewe powietrze!, co do zaślepiania fakt są gotowe zaślepki w znanym portalu aukcyjnym tylko trzeba dobrze poszukać;), zaślepka musi być wykonana z tworzywa elastycznego i odpornego na wysokie temperatury!, aby zaślepić EGR musi być sprawny czyli musi otwierać i zamykać przy czym nie może się blokować! (czyli jak jest źle wyczyszczony) musi być bardzo dobrze wyczyszczony!, wówczas zaślepienie jest operacją profilaktyczną! nigdy więcej zawór się nie zabrudzi i nie będzie się zwieszał itp, czyli będzie tak jak powinno być!, co do pracy kultury silnika! wszystko jest ok! kultura pracy silnika jest prawidłowa!, spalanie jakie było przed takię będzie i po (zaślepieniu) moc wróci:), no ale jak mówię trzeba ten zabieg wykonać prawidłowo i starannie:) :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marianek!

Uszczelka nie powinna a musi być!, inaczej może łapać lewe powietrze!, co do zaślepiania fakt są gotowe zaślepki w znanym portalu aukcyjnym tylko trzeba dobrze poszukać;), zaślepka musi być wykonana z tworzywa elastycznego i odpornego na wysokie temperatury!, aby zaślepić EGR musi być sprawny czyli musi otwierać i zamykać przy czym nie może się blokować! (czyli jak jest źle wyczyszczony) musi być bardzo dobrze wyczyszczony!, wówczas zaślepienie jest operacją profilaktyczną! nigdy więcej zawór się nie zabrudzi i nie będzie się zwieszał itp, czyli będzie tak jak powinno być!, co do pracy kultury silnika! wszystko jest ok! kultura pracy silnika jest prawidłowa!, spalanie jakie było przed takię będzie i po (zaślepieniu) moc wróci:), no ale jak mówię trzeba ten zabieg wykonać prawidłowo i starannie:) :wesoly:

 

to może tu jest problem? bo z tego co widziałem to zawór otwiera się dobrze. może łapie lewe powietrze? silnik był jakiś czas temu rozbierany a wcześniej nie było podobno takiego problemu. moze został zle zlozony

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marianek!

chyba miałem uszkodzony EGR, bo po zaślepieniu silnik chodził dobrze, równo i moc powróciła, ale kontrolka paliła się cały czas. Kupiłem co prawda używany EGR z Astry II 1.4, ale myślę, że w dobrym stanie (wygląda jak zdjęty z półki ze sklepu - może po dzwonie, bo wygląda na świeży) i na chwile obecną obym nie zapeszył chodzi dobrze ;) pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Yogi97037

pompa powietrza? nie nie żadna pompa nie ma czegoś takiego hehe, miernik masy powietrza zwany przepływomierzem jest ale nie w twoim silniku;), EGR musisz starannie wyczyścić! możesz go też zaślepić ale to twój wybór :aniolek2:

 

 

co do pompy powietrza to się mylisz ogólnie jest coś takiego. Nie wiem jak jest w silniku u kolegi lecz np u mnie w corsie jest pompa powietrza wtórnego i to cały pic silników ECO!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Marianek!

Powracam wiec do tematu. Problem szarpania i spadku mocy znow sie pojawil.. Egr nowy, filtry wszystkie nowe, wydech tez (procz katalizatora).. Problem pojawil sie dzis podczas deszczu, choc nie wiem jakie to ma znaczenie.. Silnik chodzi rowno, przy przyspieszaniu szarpie (przy wyzszych obrotach, ok 3500 w gore), przy ruszaniu prawie gasnie.. Co to moze byc? Czujnik polozenia walu? Kable wysokiego napiecia? Nie mam juz sily i cierpliwosci szczerze mowiac.. Prosze o porade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności