Skocz do zawartości

Regulacja hamulca ręcznego Astra F (hamulce bębnowe)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam problem z regulacją hamulca ręcznego w Astrze F 1.4 8V prod. 1993 (C14NZ)

 

Wg opisu takiego jak z "Sam naprawiam" (np STĄD powinienem dokręcić nakrętkę zabezpieczającą na cięgle zaczepu.

Czy chodzi o nakrętkę która znajduje się od strony podwozia, nad osłoną wydechu? Po jej dokręceniu przy opuszczonej dźwigni (nie na max) dzwignia ręcznego blokuje się przy chyba 2 "ząbku" (linka jest naciągnięta), natomiast koła kręcą się swobodnie :(

 

Po odkręceniu bębna w jednym z kół widzę że gdy ręką ciągnę za linkę to dzwignia w bębnie do której linka jest przymocowana rusza się nieznacznie (ale raczej nie na tyle aby skutecznie blokować koło).

 

Być może problem wynika z tego że wcześniej źle poskładałem elementy w bębnie przy okazji wymiany szczęk (trzeba zaznaczyć że hamulec nożny działa bez zarzutu). O dziwo wtedy ręczny przez jakiś czas chodził bardzo dobrze, później przestał działać z czasem

Samoregulator z nakrętką który znajduje się w bębnie skreciłem wtedy aby był jak najkrótszy (inaczej nie chiał wejść bęben na nowe szczęki). Czy mam go rozkręcić (odginając blaszkę która blokuje nakrętkę samoregulatora)?

 

Pewnie skończy się wizytą u mechanika, ale czekam na wszelkie sugestie - a może samemu (z Waszą pomocą oczywiście) naprawię ten ręczny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka

 

Zrobiłem fotki i nagrałem film (zdjęty bęben i co się dzieje gdy ręką ciągnę za linkę):

IMG_20120620_200038.jpgIMG_20120620_200054.jpgIMG_20120620_200102.jpg

IMG_20120620_200122.jpgIMG_20120620_200148.jpgIMG_20120620_200216.jpg

IMG_20120620_200245.jpgIMG_20120620_200302.jpgIMG_20120620_202803.jpg

 

 

Na ostatnim zdjęciu w galerii widoczna jest jakaś tuleja/pierścień (za tarczą do której przykręca się bęben) - czy to normalne że to lata swobodnie?

 

Prośba o sprawdzenie czy dobrze to jest zmontowane.

Edytowane przez lukecz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek powinieneś chyba wszystko porządnie wyczyścić i przesmarować.

Poskładane masz raczej prawidłowo, zerknij jeszcze dla porównania http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/276-wymiana-bebnow-hamulcowych-f

Dzięki za linka - jest tam o wiele leipiej to zobrazowane niż w "Sam naprawiam"

Wstępnie widzę że podkładkę na rozpieraku mam źle założoną (jest skierowana do tarczy a nie w górę.

 

Dalej mnie jednak zastanawia co jest powodem tego że mimo iż dzwignia ręcznego (w kabinie) zaciąga się na 2-3 ząbki to ręczny nie działa (koła obracają się swobodnie)

Może to wina tego że nakrętka na regulatorze rozpieraka jest przykręcona skrajnie do lewej strony?

Pewnie to głupie pytanie ale jak wogołe działa ten rozpierak z tą nakrętką regulacyjną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności