Gość marianoitaliano007 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam! Piszę ten temat, bo się trochę wystraszyłem. Czyściłem dziś zawór EGR w moim Y17DT ISUZU 2001r. Przy demontażu sterownika ECM (tego na samej górze silnika, z którego wychodzą 2 złącza) zauważyłem że coś w nim chlupie. Wystraszyłem się, bo pomyślałem, że dostała się tam jakaś woda, czy coś. Po zdjęciu pokrywy okazało się że znajduje się tam olej. Dwa wielkie złącza które tam wchodziły, są wilgotne od oleju. Zastanawiam się teraz czy to jest olej który dostał się tam nie wiadomo jak, czy jest to może olej elektrotechniczny, odprowadzający ciepło do aluminiowej obudowy (tak jak w transformatorach). Nie wiem czy nie zrobiłem sobie gorzej przez otworzenie tej obudowy. Proszę o komentarz osoby które miały do czynienia z tym sterownikiem. Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53928-olej-w-sterowniku-ecm/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zosia1 Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Nie kolego , to nie olej tylko paliwo , które przedostaje się po przewodach elektrycznych z pompy wtryskowej ( zasada działania KNOTA)- uszkodzona membrana w czujnika w pompie wtryskowej - stary sprawdzony temat. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53928-olej-w-sterowniku-ecm/#findComment-448815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marianoitaliano007 Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 (edytowane) Nie kolego , to nie olej tylko paliwo , które przedostaje się po przewodach elektrycznych z pompy wtryskowej ( zasada działania KNOTA)- uszkodzona membrana w czujnika w pompie wtryskowej - stary sprawdzony temat. Pozdrawiam. Czyli należało by usunąć ten płyn z obudowy sterownika? Miałaś/łeś może w ręku ten sterownik, czy to dedukcja z wiedzy zaczerpniętej z forum? Też tak sobie pomyśałem, ale chciałbym być pewien na 100% zanim się tego pozbędę. Czy to możliwe że paliwo po przewwodach przebyło by aż taką drogę? Przypominam że nie jest to sterownik pompy (nie ten pod silnikiem) tylko ten zamontowany nad pokrywą zaworów. Pozdrawiam! Edytowane 15 Lipca 2012 przez marianoitaliano007   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53928-olej-w-sterowniku-ecm/#findComment-448864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość password Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 chodzi o nastawnik lub inaczej zawór przestawiacza kąta wtrysku Denso koszt 500-600 zł zrobić trzeba jak najszybciej bo inaczej koszty będą wyższe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53928-olej-w-sterowniku-ecm/#findComment-448904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majq1 Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Zastanawiam się teraz czy to jest olej który dostał się tam nie wiadomo jak, czy jest to może olej elektrotechniczny, odprowadzający ciepło do aluminiowej obudowy (tak jak w transformatorach). Nie liczyłbym na takie odprowadzanie ciepła w samochodzie z lat 1998 - 2009   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53928-olej-w-sterowniku-ecm/#findComment-448907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Chodzi o zawór TCV? Wiedziałem o takiej możliwości, jednak myślałem że ON zbiera się w sterowniku pompy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53928-olej-w-sterowniku-ecm/#findComment-448941 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.