Skocz do zawartości

Strumienica zamiast katalizatora w DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Czy ktoś może z użytkowników Opla z silnikiem DTH dokonał wymontowania katalizatora i na jego miejsce wstawił strumienice?

 

Jesli tak jakie były tego zalety a zarazem jakie wady?

 

A może jakies inne rozwiazanie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5410-strumienica-zamiast-katalizatora-w-dti/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jedynie wada rozregulowanie silnika. Wszelkie mody mechaniczne robi sie przed dobieraniem i wgrywaniem nowej mapy do ECU. To tak jak z filtrem stożkowym wiecej zaszkodzi jak pomoze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5410-strumienica-zamiast-katalizatora-w-dti/#findComment-310679
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że nie ma przeciwwskazań w dieslu(w benzynie co innego) żeby wywalić katalizator! Ja też jestem tego zdania! Turbo będzie się lepiej wkręcać na obroty na małych prędkościach obrotowych i nie tylko.Radził żeby tylko wykruszyć bebechy ze środka i zostawić puszkę dla niepoznaki.

Pewnie zaraz będę opluwany za to co napisałem powyżej ale takie jest moje zdanie!

Już od dawna się zastanawiałem nad tym i jutro jadę wywalać kata!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5410-strumienica-zamiast-katalizatora-w-dti/#findComment-310631
Udostępnij na innych stronach

Dziś rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził że nie ma przeciwwskazań w dieslu(w benzynie co innego) żeby wywalić katalizator! Ja też jestem tego zdania! Turbo będzie się lepiej wkręcać na obroty na małych prędkościach obrotowych i nie tylko.Radził żeby tylko wykruszyć bebechy ze środka i zostawić puszkę dla niepoznaki.

Pewnie zaraz będę opluwany za to co napisałem powyżej ale takie jest moje zdanie!

Już od dawna się zastanawiałem nad tym i jutro jadę wywalać kata!

ja tam nie opluwam:) wprawdzie środowisko ucierpi ale statystyki mówią że emisja spalin to tylko kilkuprocentowa degradacja środowiska w porównaniu z przemysłem więc popieram:D faktycznie mówią, że wywalenie kata może dać nieznaczny wzrost dynamiki więc czekam na spostrzeżenia :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5410-strumienica-zamiast-katalizatora-w-dti/#findComment-310586
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie

Z czego jest wkład katalizatora w dieslu? czy jest metalowy(mogą być problemy z wydłubaniem ;/ ) czy może ceramiczny(raczej nie powinno być problemów :) )

 

[ Dodano: Czw Paź 18, 2007 14:03 ]

Tak jak pisałem wczoraj tak też zrobiłem. Dziś pojechałem wydłubać bebechy z kata!

Panowie w warsztacie wycieli katalizator i co się okazało :P że poprzedni właściciel auta zrobił ten zabieg przede mną i pozbawił mnie tej przyjemności :lol: Więc niestety nie będę się mógł podzielić spostrzeżeniami przed i po wycięciu.

Czyli mój układ wydechowy składa się z:

katalizatora(pustego w środku :D ) następnie jest brak środkowego tłumika(w tym to już ja maczałem palce) i końcowy tłumik wymieniony na przelotowego ultera(też moja robota)

Co mogę powiedzieć ??? hmmm :roll: cały układ jest przelotowy i jest cicho!!! Jeżdżę już tym autem prawie 5 lat i słyszę różnicę w dźwięku w porównaniu do seryjnej astry z tym silnikiem ale osoba postronna zapytana o dźwięk wydechu odpowiada że jest cicho! Dodam że jak wycinałem środkowy tłumik i zmieniałem końcowy to odpaliłem silnik na moment(na niekompletnym układzie wydechowym) to pomrukiwał nawet sympatycznie.Więc ten końcowy ultera tłumi resztę.

Trochę odbiegłem od tematu ale może komuś się przydadzą moje spostrzeżenia.

Chyba nie zamotałem za bardzo ;]

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5410-strumienica-zamiast-katalizatora-w-dti/#findComment-310558
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem umówiony na zabieg na katalizatorze , napisze jakie zmiany nastapiły.

 

[ Dodano: Wto Paź 23, 2007 19:23 ]

Dziś gość mi wyciął kata wybebeszył i w środek wspawał rurkę i zamontował.

 

Powiem tak jest ok. Polecam wszystkim.

 

1. Autko lepiej sie wkręca z wolnych obrotów.

2. Jak przycisnę szybciej przyspiesza.

3. Silnik pracuje ciszej i równiej.

4. Spalanie sie nie zmieniło a nawe wydaje mi sie ze delikatnie spadło ( przejechałem dzis 140 km) i bacznie obserwowałem wskazania spalania na kompie)

5. Wydech pracuje cicho zadnych zmian ( pozostałe 2 tłumiki orginalne GM)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5410-strumienica-zamiast-katalizatora-w-dti/#findComment-309715
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności