Skocz do zawartości

Zaświeciła mi sie kontrolka oleju na luzie


Gość Piotrek_sieradz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrek_sieradz

Panowie dzisiaj 100km pokonałem w ten cholerny upał bardzo ektremalnie czytaj na obrotomierzu ciagle 6-6500obr

 

Niestety na jałowym biegu czyli 700 obrotów zaswieciła mi sie kontrolka oleju. przy 800 juz gasła.

 

olej mam 10w40 GM 5tys po wymianie stan max.

 

Jak silnik ostygł wszystko było ok

 

 

Martwic sie tym?

 

Napewno za 5tys wymienie olej na inny bo mysle ze ten w ekstremalnych warunkach poprostu robie za rzadki.

 

a który czujnik odpowiada za kontrolke oliwy na zegarach ten sam co od poziomu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Cześć! Miałem kiedyś to samo-korek na bramkach A4 w upale(na wyświetlaczu miałem 55 st.). Po kilku kilometrach "normalnej" jazdy wszystko powróciło do normy.Po prostu silnik pracował na granicy bezpiecznych parametrów (temperatura,ciśnienie oleju,itp) i zasygnalizowała to kontrolka "check".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ZlyWilk

Dobrym sposobem na obniżenie temperatury w te upały jest włączenie klimy które powoduje włączenie wentylatora na chłodnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a który czujnik odpowiada za kontrolke oliwy na zegarach ten sam co od poziomu ?

Te czujniki są inne.

Czujnik poziomu - jest wkręcony w miskę olejową.

poz. 27 czujnik poziomu http://opeloem.com/opel/sintra_1997_1999/engine_and_clutch/x30xe_petrol_engine/oil_level_sensor.html

 

Nie wiem na czym polega dokładnie różnica, ale w silniku Sintry nie zaznaczyli czujnika jest natomiast zaznaczony w silniku Omegi.

poz. 14 czujnik ciśnienia http://opeloem.com/opel/omega_b_1994_2003/engine_and_clutch/x30xe_y32se_petrol_engines/oil_level_sensor.html

 

Spróbuj sprawdzić u Siebie gdzie on jest faktycznie lub może koledzy bardziej obeznani podpowiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek_sieradz

heh dzisiaj znowu mi sie zapaliła po ok 20km

 

albo czujnik, albo olej, albo filtr oleju, albo smok zapchany, albo pompa oleju, albo silnik sie konczy co wykluczam bo ani panewek nie słychac ani olej nie ucieka no i ma powera.

 

za dużo tego albo :)

 

rano kontrolka od razu mi gasnie wiec cisnienie musi byc.

 

no nic pierwsze co to sprawdze cisnienie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze, który czujnik bo mi się wydaje, że to jest ten 27 co Kacper napisał tylko że źle go tam opisali.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek_sieradz

to jest ten czujnik pod rozrządem nr 14.

 

trzeba zdjac plastikową osłone przy prawym kole i widac go jak na dłoni

Edytowane przez Piotrek Sintra MV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności