Skocz do zawartości

astra g 1.7dti erg


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomaszlas

witam wszystkich

Mam opelka astre g 1.7 dti co jakiś czas wyskakiwał mi błąd P0400 więc postanowiłem wyczyścić erg ( na wysokich obrotach op-com pokazywał otwarcie zaworu ergna poziomie 10.2 %). po wyjęciu zaworek szczelnie przylegałi do gniazda i nic nie puszczał ale przemyłem go ON a póznie benzyną. złozyłem całość do kupy odpalam i jest to to ze niekiedy przed odpaleniem kontrolka kluczyka nie gaśnie . co zrobić ztym czujnikiem rozbierał ktoś to ustrojstwo? wstawił bym logi ale pisze że nie mam uprawnień!

Edytowane przez tomaszlas

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/
Udostępnij na innych stronach

Gość Fircyk81
Gość tomaszlas

 

 

Witaj

Przwczytałem juz pare postów na temat erg ale nie znalazłem nic o czujniku erg i jego wadliwym działaniu jak pisałem w stanie spoczynku pokazuje otwarcie 10% i podobnie jest w logach dynamicznych na wolnych obrotach otwiera 50-70% a sandał w podłoge 10.2%. ten czujnik to pewnie jakiś potencjometr więc zastanawiam się nad jego rozebraniem tylko jest zagniatany.możektoś już miał taki przypadek albo coś takiego robił?

Edytowane przez tomaszlas

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448541
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi sie bo sobiscie podpinalem sporo aut pod techa i nie raz widywalem kilka procent mimo ze egr zamkniety. W vagach tez tak jest ze przy zamknietym EGr pokazuje 5%. W oplu takze sa rozne przypadki i czasami jest 4% a czasami bywalo i 7%. To oznacza mimo to ze EGr jest zamkniety. Tam nie ma przeplywomierza na tej recyrkulacji by mozna bylo takie nieszczelnosci wyłapac. Poza tym to z epod grzybek sie cos dostanie i bedzie jakas tam nieszczelnosc to uklad elektroniczny ECM nie wykryje tego i nie wyswietli w postaci iluś tam procent. Te procenty sa wyliczan na podstawie wysterowania elektrozaworka- napiecia podawanego na niego a nie ze jest jakis pomiar robiony. Poza tym ECM ma zapisane w mapach ile mniejiwecej powinno isc powietrza przez przeplywke przy zadanych obrotach silnika jak jest EGr zamkniety i otwarty. Rzecz jasna przy otwartym EGR przeplywka pokaze duzo nizsze wartosci.

 

Zobacz sobie na wysterowanie elektrozaworka od sterowania turbiną i czy tez masz wartosci 0 czy 100%.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448616
Udostępnij na innych stronach

Gość tomaszlas

ok

W takim wypadku zastanawia nmie jąką funkcję spełniaten czujnik za mieszkiem od erg podłącaona jest tam wtyczka z trzemaprzewodami gdy miałem go na wirzch mierzyłem miernikiem oporność która rosła wraz z otwarciem zaworu erg .inna sprawa to taka że jak podłączyłem auto pod Vaga tona skanerze uniwersalnym pokazywaqło na czerwono nieprawdłową recyrkulacje erg jak będe mógłto wrzuce zrzut.

Edytowane przez tomaszlas

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448620
Udostępnij na innych stronach

Gość tomaszlas

nie ERG, tylko EGR

 

 

 

zrzut z vaga w załączniku

 

 

błedy z op-com:

 

OP-COM - KW2000 Communication Window> 2004 (4)|Astra-G|Engine|Y 17 DT

 

Keyword #1: EF

Keyword #2: 8F

 

Normal timing parameter set.

 

VIN: W0L0TGF3542156996

RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: DELCOLVP14

ProgrammingDate: 20040127

systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0113386350

vehicleManufacturerECUHardwareNumber 97374362 YN

systemSupplierECUSoftwareNumber: DZKL

systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002

exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D04026

systemNameOrEngineType: Y17DT

 

Identifier: 1340

 

CalibrationDate: I17D406

 

 

Total number of fault codes: 1

 

P0400 - <Unknown DTC>

(0A) - Present

post-32917-0-68261700-1342164129_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448624
Udostępnij na innych stronach

auta z elektrycznie sterowanym EGR a nie podcisnieniowo maja opornice ktora pokazuje polozenie zaworu. Bledy wywala jak opor nie rosnie plynnie tylko sa skoki w postaci przerwy- tak jak potencjometr w radiu krecąc nim moze przerwac tak ze nie bedzie dzwieku. Przy sterowaniu pneumatycznym(podcisnieniowym)mamy po drodze elektrozawoek ale w nim nie ma opornicy a wysterowanie jest mierzone na podstawie napiecia podawanego i reakcji elektrozaworka na to napiecie.

 

W obu przypadkach mimo to sa dopuszczalne odchylki tolerowane przez ECM zarowno ilosciowe jak i czasowe. Chodzi oto zeby nie wywalalo bledu jak odchylka bedzie powiedzmy 20 mili sekund czy powiedzmy 2% Tak jak doladowanie turbiny bedzie odbotowane jako nieprawidlowe jesli roznica cisnienia bedzie wieksza jak 100 ml barów przez okres okolo 6 sekund. Jesli masz przeladowanie nawet 150 mBarów ale przez 2 sekundy to bledu nie bedzie a my to nazywamy overbostem i jest to praca poprawna.

 

Jeszcze jedno nie jest to zrzut z vaga bo vag to jest w grupie VW/audi. Zrzut mozesz zrobi c z techa, op-coma itp. bo mas zopla. Przy bledzie jaki ci wyswietlil masz jeszcze takie cos w nawiasie- to sie nazywa symptom (0A) to tez jest wazne i w TISie znajziesz co ten blad dokladnie sie tyczy- czy usterka mechaniczna czy elektryczna itd.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448742
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności