Gość tomaszlas Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 (edytowane) witam wszystkich Mam opelka astre g 1.7 dti co jakiś czas wyskakiwał mi błąd P0400 więc postanowiłem wyczyścić erg ( na wysokich obrotach op-com pokazywał otwarcie zaworu ergna poziomie 10.2 %). po wyjęciu zaworek szczelnie przylegałi do gniazda i nic nie puszczał ale przemyłem go ON a póznie benzyną. złozyłem całość do kupy odpalam i jest to to ze niekiedy przed odpaleniem kontrolka kluczyka nie gaśnie . co zrobić ztym czujnikiem rozbierał ktoś to ustrojstwo? wstawił bym logi ale pisze że nie mam uprawnień! Edytowane 12 Lipca 2012 przez tomaszlas   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 witaj, staraj się używać naszej forumowej wyszukiwarki poczytaj: http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817%3A4pg0z23d124&ie=ISO-8859-2&q=egr+17.dti&sa=Szukaj+w+Opel24&siteurl=forum.opel24.com%2Ftopic%2F54330-astra-g-17dti-erg%2Fpage__pid__448528%23entry448528&ref=forum.opel24.com%2Findex.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dsearch%26do%3Dnew_posts%26search_app%3Dforums&ss=3515j1612277j10#gsc.tab=0&gsc.q=egr%201.7%20dti%20y17dt zdjęcia możesz dać na imageshack itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszlas Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 (edytowane) witaj, staraj się używać naszej forumowej wyszukiwarki poczytaj: http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817%3A4pg0z23d124&ie=ISO-8859-2&q=egr+17.dti&sa=Szukaj+w+Opel24&siteurl=forum.opel24.com%2Ftopic%2F54330-astra-g-17dti-erg%2Fpage__pid__448528%23entry448528&ref=forum.opel24.com%2Findex.php%3Fapp%3Dcore%26module%3Dsearch%26do%3Dnew_posts%26search_app%3Dforums&ss=3515j1612277j10#gsc.tab=0&gsc.q=egr%201.7%20dti%20y17dt zdjęcia możesz dać na imageshack itp. Witaj Przwczytałem juz pare postów na temat erg ale nie znalazłem nic o czujniku erg i jego wadliwym działaniu jak pisałem w stanie spoczynku pokazuje otwarcie 10% i podobnie jest w logach dynamicznych na wolnych obrotach otwiera 50-70% a sandał w podłoge 10.2%. ten czujnik to pewnie jakiś potencjometr więc zastanawiam się nad jego rozebraniem tylko jest zagniatany.możektoś już miał taki przypadek albo coś takiego robił? Edytowane 12 Lipca 2012 przez tomaszlas   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 a znalazles gdzies info lub czyjes odczyty ze powinno pozaywac 0% lub jakias inna liczbe??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszlas Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 tak podpiołem corse 1.7 dti i tam erg zchodziło do 0%   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 nie wydaje mi sie bo sobiscie podpinalem sporo aut pod techa i nie raz widywalem kilka procent mimo ze egr zamkniety. W vagach tez tak jest ze przy zamknietym EGr pokazuje 5%. W oplu takze sa rozne przypadki i czasami jest 4% a czasami bywalo i 7%. To oznacza mimo to ze EGr jest zamkniety. Tam nie ma przeplywomierza na tej recyrkulacji by mozna bylo takie nieszczelnosci wyłapac. Poza tym to z epod grzybek sie cos dostanie i bedzie jakas tam nieszczelnosc to uklad elektroniczny ECM nie wykryje tego i nie wyswietli w postaci iluś tam procent. Te procenty sa wyliczan na podstawie wysterowania elektrozaworka- napiecia podawanego na niego a nie ze jest jakis pomiar robiony. Poza tym ECM ma zapisane w mapach ile mniejiwecej powinno isc powietrza przez przeplywke przy zadanych obrotach silnika jak jest EGr zamkniety i otwarty. Rzecz jasna przy otwartym EGR przeplywka pokaze duzo nizsze wartosci. Zobacz sobie na wysterowanie elektrozaworka od sterowania turbiną i czy tez masz wartosci 0 czy 100%.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszlas Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 (edytowane) ok W takim wypadku zastanawia nmie jąką funkcję spełniaten czujnik za mieszkiem od erg podłącaona jest tam wtyczka z trzemaprzewodami gdy miałem go na wirzch mierzyłem miernikiem oporność która rosła wraz z otwarciem zaworu erg .inna sprawa to taka że jak podłączyłem auto pod Vaga tona skanerze uniwersalnym pokazywaqło na czerwono nieprawdłową recyrkulacje erg jak będe mógłto wrzuce zrzut. Edytowane 13 Lipca 2012 przez tomaszlas   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448620 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 nie ERG, tylko EGR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomaszlas Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 nie ERG, tylko EGR zrzut z vaga w załączniku błedy z op-com: OP-COM - KW2000 Communication Window> 2004 (4)|Astra-G|Engine|Y 17 DT Keyword #1: EF Keyword #2: 8F Normal timing parameter set. VIN: W0L0TGF3542156996 RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: DELCOLVP14 ProgrammingDate: 20040127 systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0113386350 vehicleManufacturerECUHardwareNumber 97374362 YN systemSupplierECUSoftwareNumber: DZKL systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0002 exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D04026 systemNameOrEngineType: Y17DT Identifier: 1340 CalibrationDate: I17D406 Total number of fault codes: 1 P0400 - <Unknown DTC> (0A) - Present   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448624 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 auta z elektrycznie sterowanym EGR a nie podcisnieniowo maja opornice ktora pokazuje polozenie zaworu. Bledy wywala jak opor nie rosnie plynnie tylko sa skoki w postaci przerwy- tak jak potencjometr w radiu krecąc nim moze przerwac tak ze nie bedzie dzwieku. Przy sterowaniu pneumatycznym(podcisnieniowym)mamy po drodze elektrozawoek ale w nim nie ma opornicy a wysterowanie jest mierzone na podstawie napiecia podawanego i reakcji elektrozaworka na to napiecie. W obu przypadkach mimo to sa dopuszczalne odchylki tolerowane przez ECM zarowno ilosciowe jak i czasowe. Chodzi oto zeby nie wywalalo bledu jak odchylka bedzie powiedzmy 20 mili sekund czy powiedzmy 2% Tak jak doladowanie turbiny bedzie odbotowane jako nieprawidlowe jesli roznica cisnienia bedzie wieksza jak 100 ml barów przez okres okolo 6 sekund. Jesli masz przeladowanie nawet 150 mBarów ale przez 2 sekundy to bledu nie bedzie a my to nazywamy overbostem i jest to praca poprawna. Jeszcze jedno nie jest to zrzut z vaga bo vag to jest w grupie VW/audi. Zrzut mozesz zrobi c z techa, op-coma itp. bo mas zopla. Przy bledzie jaki ci wyswietlil masz jeszcze takie cos w nawiasie- to sie nazywa symptom (0A) to tez jest wazne i w TISie znajziesz co ten blad dokladnie sie tyczy- czy usterka mechaniczna czy elektryczna itd. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54330-astra-g-17dti-erg/#findComment-448742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.