Gość marti82 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 (edytowane) Marco84 Błąd się pojawia jeśli jeździsz powyżej 4 tys obrotów przy niższych prędkościach obrotowych nie występuje bynajmniej tak jest u mnie:) Zobaczymy co będzie po wymianie tego silniczka o efektach na pewno dam znać Pozdrawiam:) 8 Miesiąc leci jak jeżdzę na Silniczku krokowym marki Getz (regulator biegu jałowego) i nie mam żadnych problemów! miałem wcześniej Max Gear oj to chiński bubel się nim napasłem!, co do adapatacji to nie potrzeba Tech-a:) aby sprawnie go wymienić należy wpierw odłączyć aku!, zdjąć kleme -, wyjąć wtyczkę!, odkręcić śrubki, wyciągnąć owego niesprawnego regulatora biegu jałowego, zamontować nowego sprawnego i przykręcić śrubki, podpiąć wtyczkę, podpiąć klemę!, i teraz należy zrobić tak: - włączyć stacyjkę bez zapalania silnika na kilka sekund, wyłączyć i powtórzyć ten cykl 3 lub 4x czyli włączyć i wyłączyć bez zapalania!! - cykl ten pozwala na prawidłowe dosunięcie grzybka zaworu do położenia "0" nastepnie można włączyć silnik! dodam że w allegro dystrybucją tej marki czyli Getz zajumję się firma GAMEX!, w pakiecie jest 12 MCY GWARANCJI wraz z instrukcją jak podłaczyć i jak zaadaptować! czyli to co wyżej napisałem!, pudełko jest koloru białego! z numerem zgodnym z numerem oryginalnego Bosha jaki mamy zamontowany w aucie!, podukt jest zapakowany w folię i jest dobrze zabezpieczony podczas wysyłki!, tylko musisz na aukcji znaleźć Krokowca który będzie u ciebie pasował! w Bosh-u miałem nr: 0132 008 602 w Getz mam 0132 008 600, dodam że Oryginalny Getz posiada logo Getz i numer!a i czasem nie kupuj zamiennika marki Max Gear bo to totalna chińszczyzna a piszą że produkt Niemieckiej formy hehe z ciekawości poszperałem i znalazłem aukcje z tym samym i pasującym silnikczkiem krokowym Getz który sam posiadam!, to jest ten sprzedawca i firma która zajmuję się dystrybucją!m ja od nich brałem na początku tego roku i nie miałem żadnych problemów ani z przeprowadzoną transakcją ani z ww. silniczkiem krokowym też nie mam problemów. hyper transfer text protocol w skrócie://moto.allegro.pl/silnik-krokowy-fiat-bravo-brava-marea-uno-opel-i2472689796.html Edytowane 6 Sierpnia 2012 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54440-nier%C3%B3wne-obroty-silnika-x12xe/page/3/#findComment-451380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogervin Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 8 Miesiąc leci jak jeżdzę na Silniczku krokowym marki Getz (regulator biegu jałowego) i nie mam żadnych problemów! miałem wcześniej Max Gear oj to chiński bubel się nim napasłem!, co do adapatacji to nie potrzeba Tech-a:) aby sprawnie go wymienić należy wpierw odłączyć aku!, zdjąć kleme -, wyjąć wtyczkę!, odkręcić śrubki, wyciągnąć owego niesprawnego regulatora biegu jałowego, zamontować nowego sprawnego i przykręcić śrubki, podpiąć wtyczkę, podpiąć klemę!, i teraz należy zrobić tak: - włączyć stacyjkę bez zapalania silnika na kilka sekund, wyłączyć i powtórzyć ten cykl 3 lub 4x czyli włączyć i wyłączyć bez zapalania!! - cykl ten pozwala na prawidłowe dosunięcie grzybka zaworu do położenia "0" nastepnie można włączyć silnik! Nieprawda. W tym przypadku ECU już ma problem, nietylko z nastawnikiem i wykonanie takiej czynności niewiele pomoże. Nie wyuczona regulacja biegu jałowego...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54440-nier%C3%B3wne-obroty-silnika-x12xe/page/3/#findComment-451385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 (edytowane) Nieprawda. W tym przypadku ECU już ma problem, nietylko z nastawnikiem i wykonanie takiej czynności niewiele pomoże. Nie wyuczona regulacja biegu jałowego... Kłócić się nie mam zamiaru, ja wymieniłem i przeprowadziłem proces adaptacji według opisanej intrukcji, z tym że jeszcze uruchomiłem silnik aby pracował na wolnych obrotach (bez dodawania gazu) do momentu rozgrzania się i otwarcia termostatu!, pochodził jeszcze chwilę po czym go zgasiłem! tak więc pochodził na biegu jałowym w każdym zakresie temperaturowym!, a i ważne też jest aby taką adaptację przeprowadzić na zimnym silniku!...także jest adaptacja bez użycia tech-a! wszystko w normie! obroty idealne, zero problemów:) Edytowane 6 Sierpnia 2012 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54440-nier%C3%B3wne-obroty-silnika-x12xe/page/3/#findComment-451387 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Nie pchaj się w używane zawory EGR. Lepiej wyślij swój do regeneracji. Do regeneracji ? Póki co , swój sam regenerowałem , czyszcząc go dokładnie ,jednak pomogło tylko na miesiąc .Co ciekawe - wywala checka , ale mimo to nie widzę żadnych niepokojących objawów jesli chodzi o prace silnika .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54440-nier%C3%B3wne-obroty-silnika-x12xe/page/3/#findComment-451469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogervin Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2012 Do regeneracji ? Póki co , swój sam regenerowałem , czyszcząc go dokładnie ,jednak pomogło tylko na miesiąc .Co ciekawe - wywala checka , ale mimo to nie widzę żadnych niepokojących objawów jesli chodzi o prace silnika . Serwis pomp z Brzegu. Poszukaj, poczytaj, zajmują się regeneracją zaworów egr. W ich przypadku regeneracja nie polega na oczyszczeniu wadliwie działającego zaworu, tylko wymianie elementów, które ulegają zużyciu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54440-nier%C3%B3wne-obroty-silnika-x12xe/page/3/#findComment-451525 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 (edytowane) Serwis pomp z Brzegu. Poszukaj, poczytaj, zajmują się regeneracją zaworów egr. W ich przypadku regeneracja nie polega na oczyszczeniu wadliwie działającego zaworu, tylko wymianie elementów, które ulegają zużyciu. Ok ,dzięki Edytowane 8 Sierpnia 2012 przez marco84   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54440-nier%C3%B3wne-obroty-silnika-x12xe/page/3/#findComment-451625 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donkiszop Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam, bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu parametrów pracy silnika X14XE 96 rok przebieg 187tys. Silnik odpala zawsze bardzo dobrze, nagrzewa się szybko, nie ma żadnych błędów ale: podczas przyspieszania potrafi przerywać, przestaje po odpuszczeniu gazu pali ponad 12 litrów benzyny. W załączeniu parametry pracy nagrane op comem. Nurtują mnie pytania: Dlaczego pętla sensora 02 jest caly czas otwarta i mieszanka jest caly czas bogata? Czy parametry wskazują na uszkodzoną lambde? Dlaczego obroty spadaja bardzo wolno po odpuszczeniu gazu na jalowym? . 1 pomiar zrobilem przy temp silnika na liczniku 90 stopni, 2 pomiar zrobilem przy temp silnika na liczniku100 stopni, wygląda na to, że czujnik temperaury dla ECU przeklamuje o jakies 15 stopni ale przy temperaturze 76 stopni pętla sensora 02 powinna juz byc sterowana (zamknięta) a nie jest. Jeśli to nie odpowiedni dział, bardzo proszę o przeniesienie do właściwego. Jeśli o czymś istotnym zapomnialem napisać to proszę dać znac o czym. Z góry dziękuję za pomoc w odczytaniu logów. Jest to plik exel ale zmienilem rozszerzenie na .txt zeby móc go wstawić, także wystarczy skasować ".txt" w nazwie żeby wrocił do .xls lub poprostu uruchomić go za pomocą exela. Pozdrawiam. Copy of Livedata_1996_Astra-F_Silnik__X 14 XE_201304131559.xls.txt Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez donkiszop   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/54440-nier%C3%B3wne-obroty-silnika-x12xe/page/3/#findComment-484201 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.