Skocz do zawartości

Nierówne obroty silnika X12XE


Gość Damian8702

Rekomendowane odpowiedzi

Marco84 Błąd się pojawia jeśli jeździsz powyżej 4 tys obrotów przy niższych prędkościach obrotowych nie występuje bynajmniej tak jest u mnie:) Zobaczymy co będzie po wymianie tego silniczka o efektach na pewno dam znać:)

Pozdrawiam:)

 

8 Miesiąc leci jak jeżdzę na Silniczku krokowym marki Getz (regulator biegu jałowego);) i nie mam żadnych problemów!:) miałem wcześniej Max Gear oj to chiński bubel się nim napasłem!,

co do adapatacji to nie potrzeba Tech-a:) aby sprawnie go wymienić należy wpierw odłączyć aku!, zdjąć kleme -, wyjąć wtyczkę!, odkręcić śrubki, wyciągnąć owego niesprawnego regulatora biegu jałowego, zamontować nowego sprawnego i przykręcić śrubki, podpiąć wtyczkę, podpiąć klemę!, i teraz należy zrobić tak:

 

- włączyć stacyjkę bez zapalania silnika na kilka sekund, wyłączyć i powtórzyć ten cykl 3 lub 4x czyli włączyć i wyłączyć bez zapalania!! - cykl ten pozwala na prawidłowe dosunięcie grzybka zaworu do położenia "0"

nastepnie można włączyć silnik!

 

dodam że w allegro dystrybucją tej marki czyli Getz zajumję się firma GAMEX!, w pakiecie jest 12 MCY GWARANCJI wraz z instrukcją jak podłaczyć i jak zaadaptować! czyli to co wyżej napisałem!, pudełko jest koloru białego! z numerem zgodnym z numerem oryginalnego Bosha jaki mamy zamontowany w aucie!, podukt jest zapakowany w folię i jest dobrze zabezpieczony podczas wysyłki!, tylko musisz na aukcji znaleźć Krokowca który będzie u ciebie pasował! w Bosh-u miałem nr: 0132 008 602 w Getz mam 0132 008 600, dodam że Oryginalny Getz posiada logo Getz i numer!a i czasem nie kupuj zamiennika marki Max Gear bo to totalna chińszczyzna a piszą że produkt Niemieckiej formy hehe

 

z ciekawości poszperałem i znalazłem aukcje z tym samym i pasującym silnikczkiem krokowym Getz który sam posiadam!, to jest ten sprzedawca i firma która zajmuję się dystrybucją!m ja od nich brałem na początku tego roku i nie miałem żadnych problemów ani z przeprowadzoną transakcją ani z ww. silniczkiem krokowym też nie mam problemów.

 

hyper transfer text protocol w skrócie://moto.allegro.pl/silnik-krokowy-fiat-bravo-brava-marea-uno-opel-i2472689796.html

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 Miesiąc leci jak jeżdzę na Silniczku krokowym marki Getz (regulator biegu jałowego);) i nie mam żadnych problemów!:) miałem wcześniej Max Gear oj to chiński bubel się nim napasłem!,

co do adapatacji to nie potrzeba Tech-a:) aby sprawnie go wymienić należy wpierw odłączyć aku!, zdjąć kleme -, wyjąć wtyczkę!, odkręcić śrubki, wyciągnąć owego niesprawnego regulatora biegu jałowego, zamontować nowego sprawnego i przykręcić śrubki, podpiąć wtyczkę, podpiąć klemę!, i teraz należy zrobić tak:

 

- włączyć stacyjkę bez zapalania silnika na kilka sekund, wyłączyć i powtórzyć ten cykl 3 lub 4x czyli włączyć i wyłączyć bez zapalania!! - cykl ten pozwala na prawidłowe dosunięcie grzybka zaworu do położenia "0"

nastepnie można włączyć silnik!

 

Nieprawda. W tym przypadku ECU już ma problem, nietylko z nastawnikiem i wykonanie takiej czynności niewiele pomoże. Nie wyuczona regulacja biegu jałowego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. W tym przypadku ECU już ma problem, nietylko z nastawnikiem i wykonanie takiej czynności niewiele pomoże. Nie wyuczona regulacja biegu jałowego...

 

Kłócić się nie mam zamiaru, ja wymieniłem i przeprowadziłem proces adaptacji według opisanej intrukcji, z tym że jeszcze uruchomiłem silnik aby pracował na wolnych obrotach (bez dodawania gazu) do momentu rozgrzania się i otwarcia termostatu!, pochodził jeszcze chwilę po czym go zgasiłem! tak więc pochodził na biegu jałowym w każdym zakresie temperaturowym!, a i ważne też jest aby taką adaptację przeprowadzić na zimnym silniku!...także jest adaptacja bez użycia tech-a!:) wszystko w normie! obroty idealne, zero problemów:)

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pchaj się w używane zawory EGR. Lepiej wyślij swój do regeneracji.

Do regeneracji ? Póki co , swój sam regenerowałem , czyszcząc go dokładnie ,jednak pomogło tylko na miesiąc .Co ciekawe - wywala checka , ale mimo to nie widzę żadnych niepokojących objawów jesli chodzi o prace silnika .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regeneracji ? Póki co , swój sam regenerowałem , czyszcząc go dokładnie ,jednak pomogło tylko na miesiąc .Co ciekawe - wywala checka , ale mimo to nie widzę żadnych niepokojących objawów jesli chodzi o prace silnika .

 

Serwis pomp z Brzegu. Poszukaj, poczytaj, zajmują się regeneracją zaworów egr. W ich przypadku regeneracja nie polega na oczyszczeniu wadliwie działającego zaworu, tylko wymianie elementów, które ulegają zużyciu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis pomp z Brzegu. Poszukaj, poczytaj, zajmują się regeneracją zaworów egr. W ich przypadku regeneracja nie polega na oczyszczeniu wadliwie działającego zaworu, tylko wymianie elementów, które ulegają zużyciu.

Ok ,dzięki :SMILE:

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu parametrów pracy silnika X14XE 96 rok przebieg 187tys.

Silnik odpala zawsze bardzo dobrze, nagrzewa się szybko, nie ma żadnych błędów ale:

podczas przyspieszania potrafi przerywać, przestaje po odpuszczeniu gazu

pali ponad 12 litrów benzyny.

W załączeniu parametry pracy nagrane op comem.

Nurtują mnie pytania:

Dlaczego pętla sensora 02 jest caly czas otwarta i mieszanka jest caly czas bogata?

Czy parametry wskazują na uszkodzoną lambde?

Dlaczego obroty spadaja bardzo wolno po odpuszczeniu gazu na jalowym?

.

1 pomiar zrobilem przy temp silnika na liczniku 90 stopni,

2 pomiar zrobilem przy temp silnika na liczniku100 stopni,

wygląda na to, że czujnik temperaury dla ECU przeklamuje o jakies 15 stopni ale przy temperaturze 76 stopni pętla sensora 02 powinna juz byc sterowana (zamknięta) a nie jest.

Jeśli to nie odpowiedni dział, bardzo proszę o przeniesienie do właściwego.

Jeśli o czymś istotnym zapomnialem napisać to proszę dać znac o czym.

Z góry dziękuję za pomoc w odczytaniu logów. Jest to plik exel ale zmienilem rozszerzenie na .txt zeby móc go wstawić, także wystarczy skasować ".txt" w nazwie żeby wrocił do .xls lub poprostu uruchomić go za pomocą exela.

Pozdrawiam.

Copy of Livedata_1996_Astra-F_Silnik__X 14 XE_201304131559.xls.txt

Edytowane przez donkiszop

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności