Skocz do zawartości

akumulator do wymiany?


Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni coś zaczęło się wyrabiać z moją mery,najpierw padł aku,ładowałem przez 10 godzin,1 dzień spokój,rano odpalam auto,coś długo kręci,zapalił ,i co najdziwniejsze zapaliła się kontrolka EPS ,gaszę silnik i odpalam kontrolka znika ,takie zjawisko co 2 dni się pojawia,od tego czasu gdy naładowałem akumulator,na dodatek centralny zamek zaczął szaleć zamykam auto a on po minucie otwiera :),dziś przemierzyłem aku w spoczynku 12,30V,próba odpalenia auta przy otwartych drzwiach włączonym radiem,efekt aku padł,napięci 12,20V i leży,sprawdzałem alternator ,prąd ładowanie ok 14 z groszem, doradźcie co robić???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55177-akumulator-do-wymiany/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

małe pytanie z innej beczki ,mam taki prostownik klik zawsze ładowałem aku według tabeli z prawej strony ,ustawiam na pozycje np 6 dla aku 12V 54Ah i cały czas prostownik ładuje prądem ok 2A,czy mam niepatrzec na ta tabele i ladowac np prądem 5A dla takiego akum

Edytowane przez ciupis

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55177-akumulator-do-wymiany/#findComment-452860
Udostępnij na innych stronach

jedyne co sie skroci to czas ladowania

latwo policzyc ile jaki aku sie bedzie ladowal

52 Ah przy 2A

ile godzin sie musi ladowac ??

a ile przy 5A

policz sobie

 

sam prostownik widze ze pokazuje czy juz naladowany czy nie

jedynie czas ladowania bedzie inny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55177-akumulator-do-wymiany/#findComment-452862
Udostępnij na innych stronach

Lepiej ładować mniejszym prądem a dłużej - 2A wystarczy

A najlepiej prostownikiem z mikroprocesorem to automatycznie zmienia prąd i robi kilku sekundowe przerwy

Tak czy siak jak aku padł to długo nie pochodzi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55177-akumulator-do-wymiany/#findComment-452891
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od kilku dni coś zaczęło się wyrabiać z moją mery,najpierw padł aku,ładowałem przez 10 godzin,1 dzień spokój,rano odpalam auto,coś długo kręci,zapalił ,i co najdziwniejsze zapaliła się kontrolka EPS ,gaszę silnik i odpalam kontrolka znika ,takie zjawisko co 2 dni się pojawia,od tego czasu gdy naładowałem akumulator,na dodatek centralny zamek zaczął szaleć zamykam auto a on po minucie otwiera :),dziś przemierzyłem aku w spoczynku 12,30V,próba odpalenia auta przy otwartych drzwiach włączonym radiem,efekt aku padł,napięci 12,20V i leży,sprawdzałem alternator ,prąd ładowanie ok 14 z groszem, doradźcie co robić???

Odnośnie EPS to miałem to samo. Po wymianie padniętego akumulatora na nowy EPS już mi się nie włącza i wspomaganie kierownicy działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55177-akumulator-do-wymiany/#findComment-461506
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności