Skocz do zawartości

Zaślepione EGR - stukanie zaworu.


Gość Corsunia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś zaślepiłem sprawny zawór EGR w silniku X14SZ zaślepką zakupioną w znanym portalu wraz z oryginalna uszczelka GM.

Blaszka ma 2 mm grubości + stalowa cienka podkładka.

Po wyczyszczeniu i zamontowaniu wszystkiego pojawia się problem jakby wibracji blaszki spalinami.

Podczas przyspieszania na kilka sekund słychać stukot po mocniejszym wciśnięciu gazy cisza.

Tak samo jest z hamowaniem silnikiem.

Po wyjęciu blachy wszystko jest ok.

Nie pomagają zamiany podkładki z zaślepką.

 

EGR 2 razy zawiesił mi się już podczas dłuższego wyjazdu więc chciałem go uchronić od uszkodzenia.

Jest to wersja z śrubką Torx więc chowa się do środka , a blaszka całkowicie zaślepia otwory.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś kiepską zaślepkę! nie kupuję się zaślepek z blachy! zaślepka ma być z tworzywa elastycznego odpornego na wysokie temperatury!

mógłbyś naprowadzić jakie tworzywo elastyczne jest odporne na tempreraturę?

Edytowane przez mapetopel

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby coś w stylu klingielit-u

Dziwne rzeczy Ci się dzieją

Jeśli jest to aż tak słyszalne i denerwujące

to może usuń "nadmiar materiału" w danym miejscu.

 

Stalowa też występuje

do pewnych motorów nawet w wersjach serwisowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz i przeczytaj informację pod poniższym linkiem

 

Zaślepka EGR

 

dodam że musisz znaleźć z takiego tworzywa do swojego egr odpowiednią zaślepkę

ja mam od tego kolesia i nie mam i nie miałem żadnych problemów!

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że koleś trochę przesadza z tymi zaślepkami ze specjalnego materiału za 18zł. Ja u siebie dociąłem zaślepkę z płyty stalowej kwasówki 5mm i podłożyłem pod i nad nią oryginalną stalowa uszczelkę GM. A może stukanie to sprawa uderzania grzybka o zaślepkę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory ale nie wierze ze zmiana zaślepki na ta podana pomoże w stukach.

 

Coś ewidentnie stuka tylko przez kilka sekund i to w rytm silnika tylko co?

 

 

Tylko pod obciążeniem - przy przyspieszaniu , na postoju w zakresie obrotów cisza.

Ten grzybek chowa się do środka , ciekawie czy ta śrubką da się cos wyregulować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyregulować - raczej chyba nie.

 

Czasami bardzo minimalnie wystaje łepek owego tłoczka ponad płaszczyznę montażową zaworu,

być może jest to spowodowane zużuciem na przylgni lub tak jest produkowane.

W normalnej eksploatacji w niczym to nie przeszkadza

ale w wypadku zaślepienia może mieć znaczenie.

 

Sprawdź jak to wygląda u Ciebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Po oględzinach zaworu zauważyłem że grzybek zaworu nie wystaje ponad płaszczyznę więc to raczej eliminuję.

Problem pozostaje nierozwiązany.

Być może podkładka dostaje wibracji od ciśnienia spalin.

Dzieje się tak tylko przy delikatnym przyspieszaniu wtedy przez kilka sekund słychać stukanie , wystarczy delikatnie dać gazu i cichnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności