Skocz do zawartości

Zaślepione EGR - stukanie zaworu.


Gość Corsunia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Również miałem podobną sytuacje w swojej x14sz po tym jak w ciągu 2 miesięcy miałem 2x problem z EGR-em( czyszczenie pomogło ale nie na długo) z tym, że zaślepke zrobiłem sobie sam z blachy grubości 2mm. U mnie 2 tyg. po założeniu nie było żadnych objawów, a potem dźwięk jakby zawory stukały przy delikatnej jeździe i jeździe pod górki, pod obciążeniem. Jeździłem tak ok. 5mc (nie kojarzyłem tego z tą zaślepką) potem coś mnie tkneło i wywaliłem zaślepke, dźiwne dźwięki zniknęły natychmiast i od tamtej pory o dziwo żadnych problemów z EGR-em. Oprócz opisywanych w wątku dźwięków w czasie użytkowania owej zaślepki jak i po jej wyciągnięciu ( ok 8tys km) nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika, dynamice, spalaniu itp. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy ten sam problem, dźwięk występuje identycznie jak opisałeś.

Też zostanie mi wyrzucić podkładkę spod EGR bo wstyd trochę jeździć z takim stukaniem.

Dźwięk identycznie przypomina stukanie zaworów i pojawia się tylko jak silnik się nagrzeje , przy delikatnym przyspieszaniu zadzwoni kilka sekund daje gazu i spokój.

 

Ja mam problem z EGR na dłuższych trasach ( po ok. 100 km) natomiast w cyklu miejskim nie wyrzuca mi żadnych błędów.

 

A jakby wywiercić otwór na grzybek EGR?

Choć nie wystaje poza płaszczyznę zaworu może jednak on stukać , pytanie czy on pracuje w rytm zaworów?

Edytowane przez Corsunia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identycznie jak Corsunia. Przy lekkim dodaniu gazu pojawia się stukanie. Znika po odjęciu gazu lub po mocniejszym dodaniu. Egr wyczyszczony i zaślepiony zaślepką z blachy około 2mm (zaślepka dorabiana) z tym że zaślepiony tylko otwór bliższy głowicy. U mnie trzpień z EGR lekko wystaje. Co ciekawe podejrzewam że jest to faktycznie dźwięk spalania stukowego bo nie występuje jak odłączę podciśnienie idące do jednostki centralnej (zaślepiłem wtedy rurkę).Moim zdaniem zaślepienie EGR powoduje wzrost podciśnienia i ustawiany jest wcześniejszy zapłon. U mnie błąd pojawił się tylko w czasie długiego hamowania silnikiem w czasie zjazdu z góry. Wystąpił przed zaślepieniem i tak samo po zaślepieniu. Jechałem w górach tę samą trasę i kontrolka zapaliła się w tym samym miejscu(długi zjazd i hamowanie silnikiem). W mieście kontrolka się nie zapala. Ja u siebie wywalam zaślepkę bo zysku żadnego a stukanie jest. NIe wiem tylko skąd się bierze zapalenie się lampki przy zaślepionym EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Błędy odczytasz to się może dowiesz.

- Zysk jest taki że tłoczek nie zakleja się mechanicznie

- Zaślepia się tylko sprawne zawory, przy uszkodzonym nie ma to sensu.

 

A jakby wywiercić otwór na grzybek EGR?

Corsunia, po co cudujesz?

 

Choć nie wystaje poza płaszczyznę zaworu może jednak on stukać

jeśli obwiniasz zaślepkę - to tłoczek musi wystawać

 

Zawór pracuje - uchyla się podczas zwiększanego obciążania silnika

większe obroty to większe uchylenie

na niskich obrotach jest zamknięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności