Skocz do zawartości

vivaro 1.9dti drgania


Gość brylant21

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli chodzi o drgania to bez watpienia jest cos nie tak pod wzgledem mechanicznym,w najlepszym wypadku winowajcami sa poduszki.szczegolna uwage zwroc na gorna za silnikiem i dolna za silnikiem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam ten sam problem co Autor tematu, tylko że u mnie to jest w Vivaro 2.5 cdti 145 km 2009r 235 tys km

Tak samo występuje dziwny dzwięk przy przyspieszaniu u mnie jest tak pomiędzy 1800-2100 a powyżej silnik pracuje super, poza tym ze nie zbiera sie tak jak powinien na taka moc i pojemność, chyba że sie myle ???

A czy autor tematu uporał się jakoś z tym problemem ???

z góry dzieki za pomoc

Pozdrawaim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze jestescie przewrazliwieni,silnik g9u ma najwiekszy moment w granicach 2000 obr/min co tlumaczy drgania w przedziale 1800- 2200

mam skrzynie tecschift czyli cos jak w starszych corsach robot na skrzyni recznej, sterownik nigdy nie pozwala zmienic biegu na wyzszy ponizej 2000 pomijajac z 1 na 2 ale zazwyczaj ruszam z 2

bycmoze tlumiki drgan na sprzegle sie wytlukly, drgania wtedy sa wyczuwalnie podczas ruszania na polsprzegle

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tego tłumika drgań to całkiem możliwe bo w sumie kilka razy zdarzyło mi się własnie przy ruszniu że sprzęgło delikatnie zadrgało. Na pierwszym biegu i na wstecznym, na początku jazdy jak wszystko było zimne. A co do mocy to nie wiem czy coś nie bedzie z dolotem bo zaraz za filtrem powietrza coś dziwnie dmucha na złączce plastik-guma, nie wiem co dokłądnie bo patrzyłem teraz przy latarce na zewnątrz, jutro cos za dnia zerknę. Tylko zastanawia mnie jedno ze tam jest strzałka z której wynika że powietrze z filtra idzie w stronę silnika czyli logicznie myśląc powinno tam ciągnąc a nie dmuchać. Nie wiem czy to treściwie napisałem :-D dodam jeszce że pracuje w innej branży i z mechaniką to tak jestem po prostu amatorsko :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze od nieszczelnosci by nie szarpal,nieszczelnosc znajdziesz pryskajac samostartem po dolocie na zapalonym silniku,nic sie nie ukryje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

hej

u mnie podobnie po rozruchu silnika na postoju wyczuwalne są drgania (coś jak bicie nie wyważonego kola ) 1000obr-1600obr powyżej wszystko ginie

auto mam od 6lat

cała sytuacja zaczęła się od kilku dni tak porostu

a i wcześniej obroty na jałowym były około 800-900 a teraz 500

byłem na diagnostyce komputerowej pokazało że EGR nie działa wiec został wymieniony

reszta bez zmian drgania zostały niskie obroty też

nie wiem co dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek325e

Pewnie za wiele Ci nie pomogę ale napisz chociaż czy te 500 obr jest na ciepłym czy na zimnym, a może i tak i tak, no i jaką Ci temperaturę pokazuje ???

Napisz na pw skąd jesteś to może podpowiem, (lub ktoś sam się do Ciebie zgłosi) do kogo iść po pomoc, bądź jak masz ochotę to napisz w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności