Skocz do zawartości

Astra ciężko odpala


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podpowiedzcie mi co może być - do jakiego speca jechać z tym :

Jak moja Astra (1992 r. 1.7D) postoi dłużej to odpala ciężej, i zaczyna się lekko dusić. Z rury daje ostro niebieskim dymem. Do tego muszę depnąć w gaz bo inaczej zgaśnie. Czasem jak postoi w garażu to potrafi po nocy normalnie ładnie odpalić, zero dymu, ale najczęściej jak temperaturka spadnie to zaczyna kopcić. Dodam że świeczki nowe dopiero co wsadziłem. Jak silnik się zagrzeje to pali na dotyk, ładnie chodzi.

Dodatkowo - jak stoję na luzie i depnę porządnie w gaz to czarny dym ostro z rury idzie.

 

Czy to już silnik zdycha ? Czy może pompa się rozregulowała ?

 

[ Dodano: Pią Paź 26, 2007 20:56 ]

Ponawiam pytanie - podpowiedzcie czy to może byc wina pompy. Jak nie to będę jeździł dalej smrodziuchem aż padnie totalnie bo remontowac silnik mi sie nie opłaca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze sprawdź wtryski( pewnie leją)

po drugie cisnienie na cylindrach(pierscienie)

po trzecie pompa wtryskowa( cisnienie + regulacja)

po czwarte filtry (paliwo, powietrze, olej)

po piąte rozrząd (pasek +rolki, regulacja) ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtaniej bo samemu mozna zmienic filtry

pozniej sprawdzic cisnienie cylindrach moze ze 20-40pln

wtryski juz drożej ,bo jak leją to nowe końcówki koszt koło 200pln + 100pln montaż

rozrząd pasek i rolka(i) kolo 300pln z montażem i reg.

najdroższa jest pompa

ceny podałem ci tak orientacyjnie bo dawno robiłem to u siebie więc tak troche z pamięci i może na wyrost ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobny problem miałem z astra II 2.0 DTL – objawy przez Ciebie opisane wskazują na zapowietrzanie układu paliwowego – w moim przypadku tak właśnie było. Koszt naprawy to około 350 zl w serwisie Opla. Wymieniono przewody przelewowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie - podpowiedzcie czy to może byc wina pomp

To nie jest wina pompy ??? tylko kondycji silnika . Ty masz normalną pompę a nie z modułem elektroniczym czyli zwykła pompa z regulatorem obrotów .Kopcenie na niebiesko jest objawem zużycia silnika pierścienie toki cylindry . uszczelnienia na zaworach. Dodatkowo w tych silnikach należy regulować zawory bo to jest najczęstszym objawem ciężkiego odpalenia ,no bo jak ma zapalić gdy zawory są podwieszone . Jeszcze jedna sprawa to tak . zwane ssanie które mogło ulec awarii , nie wiem jak w twoim silniku czy masz na linkę czy na silniku taki taki baniaczek z cięgnem który przestawia na listwie ,po nagrzaniu samoczynnie wraca .Może być pęknięty :D czyli uszkodzony mechanicznie .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Głównie mi chodziło o czy generalny remont silnika czy coś innego (tańszego). Znacie może w Wawie mechanika który mnie nie oskubie i zerknie do asterki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacie może w Wawie mechanika który mnie nie oskubie i zerknie do asterki ?

Zawężaj to tylko do regulacji zaworow i regulacji wtrysków i będzie jeszcze smigać że hej ,bo remont to sie kol. nie opłaca silnik można nabyć co najmniej o 50% taniej niż remont .Jeżeli ci się nie grzeje i nie świeci kontrolka ciśnienia oleju to tylko regulacja tego co wymieniłem , ja mam tylko diesle ostatnio od 17 lat i na starszej generacji silników to jest najważniejsze , oczywiście świece też i dobry akumulator ??? ale jest na to też pełno rożnych preparatów psikasz do filtra i odpalasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności