Skocz do zawartości

głośne stuki w silniku w całym zakresie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wzsystkich.Jak w temacie mam problem z silnikiem 1.7 CDTI isuzu.otóż zakupiłem auto ze stukającym silnikiem który niał przytartą panewkę na drugim korbowodzie ale bez problemu odpalał i pracował równo. Wyciągnełem z niego silnik, wał oddałem do szlifu,kupiłem nowe panewki główne,korbowodowe oraz pierscienie oporowe,złożyłem wszystko do kupy z nowym rozrządemo raz kołęm dwumasowum, Silnik odpaliłem i zonk w silniku jak stukało tak stuka!!!! No to wydłudałem wtryski, zawiozłem do fachowca wcelu sprawdzenia i okazuje się że są w stanie bardzo dobrym. Sprawdziłem luzy na zaworach i też są ok. Na wałkach nie ma śladu zużycia. A w silniku w całym zakresie obrotów występuje stukanie jak by młotkiem stukał, na wolnych obrotach wolniej a im więcej gazu tym częstrze stuki. STUKA jak wchodzi na obroty i jak z nich schodzi. Może ktoś z was spotkał się z podobnym objawem ewentualnie ma jakieś sugestje co może być przypuszczalną przyczyną.Pozdrawiam. :help::?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56339-g%C5%82o%C5%9Bne-stuki-w-silniku-w-ca%C5%82ym-zakresie-obrot%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

przy ruszaniu walu w zasadzei powinienes zwalic glowice i dobrac grubosc uszczelki po dnia. Moglo sie cos zmienic i moze teraz tloki spotykaja sie lekko z glowica lub zaworami. Ciezka sprawa w takich pryzpadkach. Stetoskopem nie idzie namierzyc tych stuków- z jakiej okolicy sie biorą??

 

witam

Bezcenna wyszukiwarka :lamer:http://forum.opel24....-stuki-silnika/

 

pozdr

[/quote

 

 

niestety nigdzie na forum taki przypadek nie njest opisany więc i wyszukiwarka na wiele się niezda pozdro.

 

przy ruszaniu walu w zasadzei powinienes zwalic glowice i dobrac grubosc uszczelki po dnia. Moglo sie cos zmienic i moze teraz tloki spotykaja sie lekko z glowica lub zaworami. Ciezka sprawa w takich pryzpadkach. Stetoskopem nie idzie namierzyc tych stuków- z jakiej okolicy sie biorą??

 

 

Niestety kolego niezgodzę się ztobom. Wał w silniku iest ustawiony osiowo i czy to będzie 1,2 czy 3 szlif nieznieni to tego gdyż po szlifie wał staje się cieńszy a panewki dajemy grubsze.Natomiast ani korgowody ani pokrywy panewek głównych w bloku silnika się nie zmieniająną. Natomiast grubość uszczelki pod głowicę możemy dodierać w przypadku planowania głowicy i to nie w karzdym silniku.W tym głowica nie była ruszana.Pozdrawiam.

 

Gość marceli szpak

kolego Arti7, a dowiedziałeś się z jakiego powodu zatarła się ta panewka? ja przerabiałem ten temat w całości rok temu , tylko w y17dt, ale oddałem cały "dół" do zakładu. wymieniłem korbę, pierścienie , sworznie tłoka! , wiadomo panewki, plus osiowanie, wyważanie wału i parę rzeczy jeszcze. Co do grubości uszczelki pod głowicę....dobiera sie do wystawania tłoków. Wysokość głowicy to inna sprawa, tu trzeba uważać na zawory, gniazda zaworów,wysokość montażu zaworów, etc. Po pewnych zabiegach na głowicy może się okazać , że robi się tam dość ciasno ;)

 

kolego Arti7, a dowiedziałeś się z jakiego powodu zatarła się ta panewka? ja przerabiałem ten temat w całości rok temu , tylko w y17dt, ale oddałem cały "dół" do zakładu. wymieniłem korbę, pierścienie , sworznie tłoka! , wiadomo panewki, plus osiowanie, wyważanie wału i parę rzeczy jeszcze. Co do grubości uszczelki pod głowicę....dobiera sie do wystawania tłoków. Wysokość głowicy to inna sprawa, tu trzeba uważać na zawory, gniazda zaworów,wysokość montażu zaworów, etc. Po pewnych zabiegach na głowicy może się okazać , że robi się tam dość ciasno ;)

 

Panewka dostała po tyłku na skutek pękniętego przewodu odprowadzającego olei od pomy wspomagania serwa, kyóra znajduje sied na alternatorze.Przewód pękł wywaliło olej na zewnątrz a gościu przejechał kawałek i załatwił panewkę.Natomiast góra silnika nie była ruszana.pozdrawiam.

 

Ja mam F'ke 1.7 DR bez turbo (więc układ turbo odpada)

Mam podobny a może nawet identyczny problem

W silniku coś cyklicznie stuka jakby dwa spotykające sie młotki.

W głowicy zrobiłem kapitalke nowe zawory szlifowanie gniazd wymiana końcówek wtrysków itd. dołu nie ruszam bo na ucho stuki zlokalizowałem u góry ( nawet był bym za opinią że to z okolic klawiatury) ale popychacze to nie są bo wszystkie twarde i luzów większych nie ma.

nie wiem co jeszcze moge obwinić tym stukaniem ale jak miał bys jakieś info na ten temat to daj znać może mam tą samą przyczyne.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności