Skocz do zawartości

tryb awaryjny - auto z kluczykiem


Gość pitersi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

 

Mam taki problem. Po zatrzymaniu auta zapala się błąd (auto z kluczykiem P0400-B5), po ruszeniu auto przechodzi w tryb awaryjny (brak mocy). Wystarczy przejechać na stałych obrotach kilkadziesiąt metrów i auto wraca do normalnej pracy (ma moc). Podczas jazdy żaden błąd nie pojawia się. Błąd występuje jedynie na postoju. Moje podejrzenie padło na EGR, który wymieniłem na nowy, ale problem z brakiem mocy pozostał. Ciekawostką jest fakt braku błędu przy wyłączonym nawiewie powietrza. Wyczytałem że klapy nawiewu są sterowane przez podciśnienie i jest tam nieszczelność. Przyjrzałem się instalacji podciśnienia, ale nigdzie nie znalazłem wężyków które by wchodziły do wnętrza pojazdu. Podciśnienie dochodzi do wspomagania hamulca, sterowania klap wirowych oraz do sterownika turbiny ale innych podłączeń nie znalazłem. Parametry takie jak doładowanie, przepływ powietrza są w normie. Brak mi już pomysłów na rozwiązanie problemu, liczę na pomoc i sugestie.

 

Pozdrawiam Piotr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bledy kasowane po wymianie?czysciles z nagaru rury? jak przegazujesz na postoju to znika tez kontrolka? przeplywka sprawdzona?

klapy sprawne?

Edytowane przez kicaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Błędy są usunięte, rury zostały wyczyszczone, klapy wirowe pracują poprawnie, Przepływka na OP-COM jest ok.

Jeżeli pojawi się błąd to wystarczy przez kilka minut przytrzymać pedał gazu na obrotach trochę po wyżej 1000 i

wszystko wraca do normy. Co ciekawe zrobiłem eksperyment na postoju nagrzałem auto do 90 C i błędu nie było?

Pozdrawiam

 

bledy kasowane po wymianie?czysciles z nagaru rury? jak przegazujesz na postoju to znika tez kontrolka? przeplywka sprawdzona?

klapy sprawne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czujnik O2??

a jak się zachowuje na odłączonej przepływce? (pojawi się błąd ale zniknie po jakimś czasie, albo skasujesz)

 

szczerze bardziej gdybam co można by jeszcze sprawdzić...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a czujnik O2??

a jak się zachowuje na odłączonej przepływce? (pojawi się błąd ale zniknie po jakimś czasie, albo skasujesz)

 

szczerze bardziej gdybam co można by jeszcze sprawdzić...

 

Przepływki nie odłączałem, ponieważ na kompie jest ok

Kolejna ciekawostka, gdy temp spadła do 0 C błędy nie pojawiły się

Jeździłem przez kolejne trzy dni i auto nie zarejestrowało żadnego

błędu. Nie mam już żadnych pomysłów, podejrzewam, że przy wzroście temp

problem powróci.

 

 

Pozdrawiam Piotr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że na kompie jest OK nie oznacza że w rzeczywistości jest OK. Pomyśl co by było gdyby przepływka podawała informację do ECU że przepływa 2 razy więcej powietrza...

komputer sprawdza czy wartości podane przez jakiś czujnik są w zakresie zadanym pracy... nie analizuje całokształtu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności