Gość atmm Opublikowano 17 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2012 Witam mam pytanie mój opel vivaro 1.9 di jak go odpalę rano na zimnym silniku i tak go zostawię żęby silnik się rozgrzał to po pięciu minutach zaczyna dymić na czarno . Na ciepłym silniku pracuje bez żadnego dymka nawet pół godziny . Moje pytanie co może być przyczyną tego zachowania silnika (silnik oczywiście pracyje na wolnych obrotach ,samochód stoi w miejscu).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atmm Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Witam Dzisiaj zauważyłem że oprucz czarnego dymu na wolnych obrotach to dodatkowo zaczynają falować obroty w zakresie od 800 do 1100 .Jak silnik się zagrzeje wszystko ustępuje żadnego dyma i obroty trzyma rowno .Jak ma ktoś pomysł co to może być proszę o radę. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-460969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 najlepiej podpiac kompa,najprawdopodobnie problem z paliwkiem ewentualnie egr jak z fitrami?ten silnik lubi czyste   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-461189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atmm Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 (edytowane) Witam . Dzisiaj zapiołem kompa i wyszły dwa błędy : P1180 - Obecny P0100 - Nie występuje Pierwszy błąd jest odnośnie temperatury paliwa czujnik wskazuje -38 stopni .Niewiem czy to ma związek ale podgrzewanie paliwa w obudowie filtra paliwa nie działa (spalona grzałka ). Drugi to odnośnie przepływki (przepływka nie oryginalna - jakiaś dziadowska podruba) W załączniku są bloki pomiarowe ,niestety nie znam wartości jakie powinny być prawidłowe . Jak ktoś może to proszę o sprawdzenie czy są prawidłowe. Dane z bloków pomiarowych: Napięcie systemu,13.7 V Status zapłonu,Zał 12V Czujnik 1 napięcia zasilania,5.0 V Czujnik 2 napięcia zasilania,5.0 V Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Okay Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.73 V Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0 % Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.36 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0 % Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0 % Temperatura powietrza wlotowego,18 °C Przepływomierz powietrza,45 kg/h Ciśniemnie ładowania,96 kPa Temperatura cieczy chłodzącej,66 °C Prędkość pojazdu,0 km/h Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny Pożądane jałowe,825 obr/min Prędkość silnika,827 obr/min Stan synchr. sygnału czujnika wału korbowego/wałka rozrz.,Synchronizacja Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywny Common Rail ciśnienie paliwa,30 391 kPa Temperatura paliwa,-38 °C żądanie ciśnienia ładowania,85 % żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),91 % Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.00 V Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywny Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Aktywny Przekaźnik 1 dod. Nagrzewnicy(elektr.),Aktywny Przekaźnik 2 dodatk. Nagrzewnicy(elektr.),Nieaktywny Przekaźnik 3 dodatk. Nagrzewnicy(elektr.),Aktywny Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny Wyjście 1 Przekaźnik wentylatora,Nieaktywny Wyjście 2 Przekaźnik wentylatora,Nieaktywny Lampka konrolna silnika,Wył Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V Lampka wysoka temperatura czynnika chłodniczego,Wył żądana masa wtrysku jałowego,11.9 mg/suw Masa paliwa,12.3 mg/suw Ciśnienie atmosferyczne,97 kPa Zużycie natychmiastowe,3.9 L/godz Przesunięcie prędkości jałowej,0 obr/min Edytowane 30 Października 2012 przez atmm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-461574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 przy takim przeplywie wiatru na biegu jalowym egr powinien byc otwarty w jakichs 40% przeplywka 30-35 kg/h masa wtrysku okolo6.5 mg przy 80st i 40-44st paliwa grzalka wody cos niechce ruszyc wiec obadaj o co chodzi,jezeli egr otwarty jest w 90% to sie niedziw ze ci dymi,dziw ze jest w stanie utrzymac obroty jak pisalem wczesniej wyczysc egr i wtyczke od czujnika temp paliwa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-461716 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atmm Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 EGR wyczyszczony , kostka czujnika temperatury paliwa też . Efekt taki : odczyt temperatury prawidłowy , pozycja otwarcia egr na 89 % no dalej kopci na zimnym silniku. Metodą prób i dłędów podczas pracy silnika zdjąłem kostkę od EGR-a i przestał od razu kopcić ,z silnikiem nic się nie dzieje pracuje równo nie kopci i przyszpiesza normalnie . Pytanie mooje czy mogę tak jeździć z odpiętą kostką i czy to nie ma ujemnego wpływu na pracę silnika ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-464479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 ja rozlaczylem czesc mechaniczna z elektyczna rozwiercajac te 3 nity rurkowe,wtyczka jest podpieta a zawor ogolnie siedzi w kolektorze ssacym wypinajac kostke silnik bedzie raczej przechodzil w tryb awaryjny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-464597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość atmm Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Czyli zawór powoduje to że mamy czstsze spaliny , bardziej EKO ? W tryb awaryjny nie wchodzi , na op-com wyrzuca tylko błąd że nie widzi Egr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-464636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 egr otwierajac sie powoduje przeplyw czesci spalin do kolektora ssacego w celu ponownego spalenia co powoduje zmniejszenie ilosci co2 z wydechu czasem po zaslepieniu egr auto nie przechodzi przegladu(emisja spalin), ale z punktu widzenia uzytkownika auto lepiej sie zbiera w niskich obr silnika i nieco wiecej pali,zazwyczaj niezauwazalnie egry maja zwyczaj zacinac sie po pewnym przebiegu,w zaleznosci od kondycji silnika czesciej lub rzadziej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56589-kopci-na-zimnym-silniku/#findComment-464713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.