Skocz do zawartości

kopci na zimnym silniku


Gość atmm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam pytanie mój opel vivaro 1.9 di jak go odpalę rano na zimnym silniku i tak go zostawię żęby silnik się rozgrzał to po pięciu minutach zaczyna dymić na czarno . Na ciepłym silniku pracuje bez żadnego dymka nawet pół godziny . Moje pytanie co może być przyczyną tego zachowania silnika (silnik oczywiście pracyje na wolnych obrotach ,samochód stoi w miejscu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj zauważyłem że oprucz czarnego dymu na wolnych obrotach to dodatkowo zaczynają falować obroty w zakresie od 800 do 1100 .Jak silnik się zagrzeje wszystko ustępuje żadnego dyma i obroty trzyma rowno .Jak ma ktoś pomysł co to może być proszę o radę.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej podpiac kompa,najprawdopodobnie problem z paliwkiem ewentualnie egr

jak z fitrami?ten silnik lubi czyste

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Dzisiaj zapiołem kompa i wyszły dwa błędy :

P1180 - Obecny

 

P0100 - Nie występuje

 

Pierwszy błąd jest odnośnie temperatury paliwa czujnik wskazuje -38 stopni .Niewiem czy to ma związek ale podgrzewanie paliwa w obudowie filtra paliwa nie działa (spalona grzałka ).

Drugi to odnośnie przepływki (przepływka nie oryginalna - jakiaś dziadowska podruba)

 

 

W załączniku są bloki pomiarowe ,niestety nie znam wartości jakie powinny być prawidłowe .

Jak ktoś może to proszę o sprawdzenie czy są prawidłowe.

 

Dane z bloków pomiarowych:

 

Napięcie systemu,13.7 V

Status zapłonu,Zał 12V

Czujnik 1 napięcia zasilania,5.0 V

Czujnik 2 napięcia zasilania,5.0 V

Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Okay

Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.73 V

Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0 %

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.36 V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0 %

Sygnał sensora pozycji pedału gazu,0 %

Temperatura powietrza wlotowego,18 °C

Przepływomierz powietrza,45 kg/h

Ciśniemnie ładowania,96 kPa

Temperatura cieczy chłodzącej,66 °C

Prędkość pojazdu,0 km/h

Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny

Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny

Pożądane jałowe,825 obr/min

Prędkość silnika,827 obr/min

Stan synchr. sygnału czujnika wału korbowego/wałka rozrz.,Synchronizacja

Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywny

Common Rail ciśnienie paliwa,30 391 kPa

Temperatura paliwa,-38 °C

żądanie ciśnienia ładowania,85 %

żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),91 %

Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.00 V

Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywny

Przekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,Aktywny

Przekaźnik 1 dod. Nagrzewnicy(elektr.),Aktywny

Przekaźnik 2 dodatk. Nagrzewnicy(elektr.),Nieaktywny

Przekaźnik 3 dodatk. Nagrzewnicy(elektr.),Aktywny

Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa

Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny

Wyjście 1 Przekaźnik wentylatora,Nieaktywny

Wyjście 2 Przekaźnik wentylatora,Nieaktywny

Lampka konrolna silnika,Wył

Lampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12V

Lampka wysoka temperatura czynnika chłodniczego,Wył

żądana masa wtrysku jałowego,11.9 mg/suw

Masa paliwa,12.3 mg/suw

Ciśnienie atmosferyczne,97 kPa

Zużycie natychmiastowe,3.9 L/godz

Przesunięcie prędkości jałowej,0 obr/min

Edytowane przez atmm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takim przeplywie wiatru na biegu jalowym egr powinien byc otwarty w jakichs 40% przeplywka 30-35 kg/h masa wtrysku okolo6.5 mg przy 80st i 40-44st paliwa

grzalka wody cos niechce ruszyc wiec obadaj o co chodzi,jezeli egr otwarty jest w 90% to sie niedziw ze ci dymi,dziw ze jest w stanie utrzymac obroty

jak pisalem wczesniej wyczysc egr i wtyczke od czujnika temp paliwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

EGR wyczyszczony , kostka czujnika temperatury paliwa też .

Efekt taki : odczyt temperatury prawidłowy , pozycja otwarcia egr na 89 % no dalej kopci na zimnym silniku.

 

Metodą prób i dłędów podczas pracy silnika zdjąłem kostkę od EGR-a i przestał od razu kopcić ,z silnikiem nic się nie dzieje pracuje równo nie kopci i przyszpiesza normalnie .

Pytanie mooje czy mogę tak jeździć z odpiętą kostką i czy to nie ma ujemnego wpływu na pracę silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rozlaczylem czesc mechaniczna z elektyczna rozwiercajac te 3 nity rurkowe,wtyczka jest podpieta a zawor ogolnie siedzi w kolektorze ssacym

wypinajac kostke silnik bedzie raczej przechodzil w tryb awaryjny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr otwierajac sie powoduje przeplyw czesci spalin do kolektora ssacego w celu ponownego spalenia co powoduje zmniejszenie ilosci co2 z wydechu

czasem po zaslepieniu egr auto nie przechodzi przegladu(emisja spalin), ale z punktu widzenia uzytkownika auto lepiej sie zbiera w niskich obr silnika i nieco wiecej pali,zazwyczaj niezauwazalnie

egry maja zwyczaj zacinac sie po pewnym przebiegu,w zaleznosci od kondycji silnika czesciej lub rzadziej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności