Skocz do zawartości

Turbina Vivaro 2.0 CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

WITAM FORUMOWICZÓW Muszę zdemontować turbinę żeby wymienić ją orientuje się ktoś może co trzeba zdemontować żeby ją wyjąć, podejście jest straszne , turbina znajduje się z tyłu za silnikiem nad turbiną jest już podszybie także od góry nie podejdzie czy trzeba wysunąć silnik do przodu może demontował ktoś z kolegów turbinę w Vivaro i wie konkretnie od której strony krok po kroku podejść?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/
Udostępnij na innych stronach

w 1.9 po odlaczeniu aku pamietam ze najpierw odkrecalem poduche trzymajaca i 2 stabilujace silnik,miska ma wyzlobienia i fajnie sie tam miesci podnosnik.pozniej wyrzucalem katalizator,przewody olejowe turbiny od strony silnika i turbinka wyszla do gory.pominelem detale jak filtr wiatru i inne tym podobne utrudniajace dostep,podnoszenie i opuszczanie silnika...

co kolwiek bys nie robil przed podpieciem przewodow olejowych wstrzyknij sprezarce troche oleju

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-461852
Udostępnij na innych stronach

wojtekcichy no ok. ale ty w swoim modelu też masz z tyłu za silnikiem turbinę umieszczoną ? Ja jak się położyłem pod samochód podejście jest straszne , powiedz mi czy miałeś problem z odkręceniem śrub bo podobno jest ciężko w końcu tam idą spaliny i wszystko wydaje się zapieczone na amen , odkręcałeś z kolektorem czy bez?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-462067
Udostępnij na innych stronach

tak,w 1.9 tez jest z tylu i kladac sie pod silnik mozna jej troche zobaczyc

odkrecalem bez kolektora bo u mnie sa jeden pod drugim wiec jeszcze ciasniej,nakretki poszly lekko, w sumie 4 od kolektora i 4 od kata

jesli bedziesz mial wene i malo pokaleczone rece(nie uniknione) to dobrze sciagnac kolektor wydechowy i go ladnie wyczyscic ale to sie wiaze z nowa uszczelka pod niego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-462085
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wojtekcichy dziś zaczołem demontaż turbiny -słuchaj jak doszleś do nakrętek łączących kolektor z turbiną chodzi mi o te co jedna jest od góry nakrętka , do niej mam podejście ale do tych dwuch od dołu co są ,jak je odkęcałeś cały spód autka tu gdzie jest maglownica trzeba odkręcać żeby tam podejść?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-464195
Udostępnij na innych stronach

po zdjeciu kata da sie reke wsadzic,pozadny 13mm plaski i powinno isc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-464218
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystko poszło gładko śruby faktycznie są miedziowane i tak naprawdę wszystkie szly leciutko tylko porządnym kluczem nasadkowym nie wiem czy miało to wpływ ale wszystkie śruby dzień wcześiej pryskałem dużą iloscio WD40 a po jakimś czasie strzykawką z igłą wstrzykiwalem duzą ilość nafty nafta na zapieczone żeczy wiem że jest napewno dobra bo tak odblokowywałem zaór egr a nieszło go obrucić nawet porządnym kluczem na drugi dzień

ruszałem ręką po wymoczeniu w nafcie .

Mam teraz rozkmine czy kupywać uzywkę czy regenerować

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-464707
Udostępnij na innych stronach

ja se regenerowalem o ile mozna to tak nazwac,zmienilem lozyska i uszczelniacze.zalozylem ale niestety zimny wirnik byl delikatnie zjechany i kupilem regenerowana bo sam niemam sprzetu do wywazenia a jesli mialbym placic za taka usluge to malo oplacalne w porownaniu z regenerowana sprezarka jesli oddajesz stara

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-464712
Udostępnij na innych stronach

Padło na używkę kupiłem ma być w bdb. stanie ryzykuje dlatego bo sam montuje w najgorszym wypadku oddam jeśli by mi stał na warsztacie to nie ryzykował bym bo za wymianę bym zapłacił 400 i później znowu drugie 400 za montaż drugi raz , w razie wu tak to odpukać zdemontuje a montaż zdecydowanie szybciej pójdzie , nie wiem jaka jest prawda z tymi regenerowanymi bo każdy gada inaczej jedni mechanicy mówią że gitara nie mają zwrotów drodzy żeby nie regenerować , na forum to już wcale każdy jest na nie a tobie rozumiem że chodzi ładnie po regeneracji ile tyś już zrobiłeś na niej? A z jakiej firmy kupowałeś regenerowaną?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-464930
Udostępnij na innych stronach

garreta,niesadze ze sa zamienniki

ogolnie euro car parts uk.jesli oddajesz stara sprezarke to daja ci regenerowana.jest na nia gwarancja o ile zainstaluje ja osoba wyszkolona do takich zabiegow jak sie domyslam mechanik z jakims papierem

jezdze lekko ponad rok,okolo 28 kk z czego po instalacji trzeba bylo kalibrowac sztange bo delikatnie dymil

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56889-turbina-vivaro-20-cdti/#findComment-465021
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności