Skocz do zawartości

Turbina Vivaro 2.0 CDTI


Gość Mariuszek

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM FORUMOWICZÓW Muszę zdemontować turbinę żeby wymienić ją orientuje się ktoś może co trzeba zdemontować żeby ją wyjąć, podejście jest straszne , turbina znajduje się z tyłu za silnikiem nad turbiną jest już podszybie także od góry nie podejdzie czy trzeba wysunąć silnik do przodu może demontował ktoś z kolegów turbinę w Vivaro i wie konkretnie od której strony krok po kroku podejść?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.9 po odlaczeniu aku pamietam ze najpierw odkrecalem poduche trzymajaca i 2 stabilujace silnik,miska ma wyzlobienia i fajnie sie tam miesci podnosnik.pozniej wyrzucalem katalizator,przewody olejowe turbiny od strony silnika i turbinka wyszla do gory.pominelem detale jak filtr wiatru i inne tym podobne utrudniajace dostep,podnoszenie i opuszczanie silnika...

co kolwiek bys nie robil przed podpieciem przewodow olejowych wstrzyknij sprezarce troche oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtekcichy no ok. ale ty w swoim modelu też masz z tyłu za silnikiem turbinę umieszczoną ? Ja jak się położyłem pod samochód podejście jest straszne , powiedz mi czy miałeś problem z odkręceniem śrub bo podobno jest ciężko w końcu tam idą spaliny i wszystko wydaje się zapieczone na amen , odkręcałeś z kolektorem czy bez?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,w 1.9 tez jest z tylu i kladac sie pod silnik mozna jej troche zobaczyc

odkrecalem bez kolektora bo u mnie sa jeden pod drugim wiec jeszcze ciasniej,nakretki poszly lekko, w sumie 4 od kolektora i 4 od kata

jesli bedziesz mial wene i malo pokaleczone rece(nie uniknione) to dobrze sciagnac kolektor wydechowy i go ladnie wyczyscic ale to sie wiaze z nowa uszczelka pod niego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wojtekcichy dziś zaczołem demontaż turbiny -słuchaj jak doszleś do nakrętek łączących kolektor z turbiną chodzi mi o te co jedna jest od góry nakrętka , do niej mam podejście ale do tych dwuch od dołu co są ,jak je odkęcałeś cały spód autka tu gdzie jest maglownica trzeba odkręcać żeby tam podejść?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystko poszło gładko śruby faktycznie są miedziowane i tak naprawdę wszystkie szly leciutko tylko porządnym kluczem nasadkowym nie wiem czy miało to wpływ ale wszystkie śruby dzień wcześiej pryskałem dużą iloscio WD40 a po jakimś czasie strzykawką z igłą wstrzykiwalem duzą ilość nafty nafta na zapieczone żeczy wiem że jest napewno dobra bo tak odblokowywałem zaór egr a nieszło go obrucić nawet porządnym kluczem na drugi dzień

ruszałem ręką po wymoczeniu w nafcie .

Mam teraz rozkmine czy kupywać uzywkę czy regenerować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja se regenerowalem o ile mozna to tak nazwac,zmienilem lozyska i uszczelniacze.zalozylem ale niestety zimny wirnik byl delikatnie zjechany i kupilem regenerowana bo sam niemam sprzetu do wywazenia a jesli mialbym placic za taka usluge to malo oplacalne w porownaniu z regenerowana sprezarka jesli oddajesz stara

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło na używkę kupiłem ma być w bdb. stanie ryzykuje dlatego bo sam montuje w najgorszym wypadku oddam jeśli by mi stał na warsztacie to nie ryzykował bym bo za wymianę bym zapłacił 400 i później znowu drugie 400 za montaż drugi raz , w razie wu tak to odpukać zdemontuje a montaż zdecydowanie szybciej pójdzie , nie wiem jaka jest prawda z tymi regenerowanymi bo każdy gada inaczej jedni mechanicy mówią że gitara nie mają zwrotów drodzy żeby nie regenerować , na forum to już wcale każdy jest na nie a tobie rozumiem że chodzi ładnie po regeneracji ile tyś już zrobiłeś na niej? A z jakiej firmy kupowałeś regenerowaną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

garreta,niesadze ze sa zamienniki

ogolnie euro car parts uk.jesli oddajesz stara sprezarke to daja ci regenerowana.jest na nia gwarancja o ile zainstaluje ja osoba wyszkolona do takich zabiegow jak sie domyslam mechanik z jakims papierem

jezdze lekko ponad rok,okolo 28 kk z czego po instalacji trzeba bylo kalibrowac sztange bo delikatnie dymil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności