Skocz do zawartości

Coś stuka po dłuższym postoju.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam głuchy stuk (albo dźwięk zerwania czegoś) gdzieś z tyłu, ale dziwniejsze jest to, że występuje on raz po ruszeniu po dłuższym postoju (zaciągnięty ręczny i bieg). Czasami zdarzy się na jakiejś dużej dziurze, ale nie jest powtarzalny, występuje prawie zawsze po ruszeniu po dłuższym postoju i "strzeli" tylko raz (np. w korku zjawisko nie występuje). Samochód był na kale, oglądany przez mechanika, nic nie mógł znaleźć .. wymieniona została przy okazji tylna piasta, sprawdzone stabilizatory, gumki, amorki etc ... może ktoś miał coś podobnego?

 

Z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sprawdził bym linkę ręcznego oraz szczęki chamulca ręcznego w tarczobębnach lub bębnach.

Moim zdaniem dzieje się tak jeżeli np. zostawi się samochód na parkingu na noc z zaciągniętym ręcznym, powodem takiego zachowania jaki piszesz może byś blokowanie się szczęk hamulca ręcznego w bębnach lub tarczobębnach, należy też sprawdzić poprawnośc działania samej linki ręcznego, czy ewentualnie się ona nie zacina, od tego właśnie bym zaczoł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Ostatnio mechanik wymieniał mi tylną piastę, to zachowanie pojawiło się kilka dni po tej operacji, czy mógł coś uszkodzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Raczej nie ma tam nic do zepsucia podczas wymiany samej piasty bo wymienia się ją na nową w całości, ale trzeba rozebrać właśnie cały srodek zanim się do niej dostanie czyli tarczobęben lub bęben,wszystkie sprężynki wchodzące w skład hamulca ręcznego wewnątrz no i same szczęki ręcznego oczywiście a potem to oczyściś wszystko dokładnie i posmarować w odpowiednich miejscach tam gdzie jest to przewidziane pastą miedzianą lub miedzią w sprayu, a następnie poskładać wszystko do kupy w odwrotnej kolejności dokładnie oczywiście i powinno grać, może nie przyłożył się do tego tak jak powinien a po złożeniu nawet nie sprawdził jak to wszystko działa czy poprawnie. Moim zdaniem powinno się to jeszcze raz zweryfikować, pojedż do niego i w ramach gwarancji niech jeszcze raz sprawdzi co jest tego przyczyną, wytłumacz mu jakie są obiawy i niech się zabierze do tego tak jak należy a jak zrobi to zanim odbierzesz autko od niego to wsiądż z nim i prezejedż się i sprawdż.

Powodzenia w naprawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Mechanik jest akurat dość rzetelny, u niego robiłem remont silnika i od pół roku śmiga super. Mimo wszystko sprawdzę to. Dzięki i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdyby ktoś miał podobne objawy, powiem, że w moim wypadku okazało się, że to hamulec awaryjny: zacinające się szczęki, porysowane bębny, "powycierana" linka. Wymienię komplet i będzie spokój na długi czas :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności