Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 siux masz taki sam silnik jak ja, więc wyjaśnij mi dlaczego wskazówka od temperatury wcale się nie podnosi, a jeśli to minimalnie czyli jakieś 75st max A termostat mam sprawny na 100% Jak zasłoniłem chłodnicę na 3/4 wtedy dopiero pokazuje mi 85st. Zawsze tak miałem i zawsze zasłaniałem i będę zasłaniał Choć wiem że tak nie powinno być. Przecież nie chłodzę silnika ciekłym azotem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306632 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 Sprawny termostat i układ chłodzenia załatwiają sprawę. Termostat jest od tego, żeby trzymać stałą temperaturę otwierając i zamykając duży obieg. Jednakże wadą termostatu jest, że reaguje on stosunkowo wolno na zmiany temperatury dlatego w pewnych warunkach zakryta chłodnica sprawia, że silnik lepiej trzyma temperaturę. Pamiętać jednak należy, że nie są to warunki pracy silnika przewidziane przez producenta i czasami można przegrzać silnik a skutki tego bywają katastrofalne. Ja generalnie nie mam tego problemu bo mój smok błyskawicznie osiąga i trzyma temperaturę a z nawiewów wieje ciepełko już po 1 km od odpalenia. Latem bez klimy jest nie do wyrobienia bo to ciepło przenosi się do kabiny [ Dodano: Wto Lis 06, 2007 00:01 ] W Seju za to jest porażka Trzeba 5 km zrobić, żeby się kabina rozgrzała i to przy jesiennych temperaturach. A co będzie zimą?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306628 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siux Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 VALDEE nie wiem dlaczego u Ciebie jest max.75°C. Pomiary jakie podałem nie są z zegara tylko po podłączeniu fejsu i lapka - nagrywałem obraz i po powrocie oceniałem tak więc nie patrzyłem co pokazują zegary i lapek jednocześnie - ktoś musiał prowadzić ,a byłem sam . Widziałem jednak niejednokrotnie u siebie temperaturę 90°C na zegarach ,nie wiem jak teraz ale przy 15°C na zewnątrz osiągana była po 5 km i tak też wyświetlana na zegarach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 moj silnik nawet w lato nie zagrzal sie powyzej 92* swiadczy to o dobrym chlodzeniu , zima nie dobijam do 90 raczej oscyluje miedzy 84-88 co uwazam za prawidlowe. Dodam , ze brakuje mi dolnej zaslepki pod znaczkiem opla nie wiem czy to normalne ale widac chlodnice bezposrednio .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 siux domyślałem się że lapkiem robiłeś pomiary Też bym pokombinował gdybym miał złącze RS w lapku nikt wg wskaźnika nie zauważy różnicy rzędu 1-2st. Należy Ci pozazdrościć prawidłowo działającego układu chłodzenia Z drugiej zaś strony to się cieszę że nie mam odwrotnego problemu czyli przegrzewania się. Wskazówka nigdy nie pokazywała 100st nawet w lato jak go przegoniłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306595 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Dodam , ze brakuje mi dolnej zaslepki pod znaczkiem opla nie wiem czy to normalne ale widac chlodnice bezposrednio . No więc właśnie po co są te zaślepki ?? Skoro by to było szkodliwe to chyba by sie ich nie zakładało. Jak ktoś niema zasłonki to stosuje tekturę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306584 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siux Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 VALDEE na mój gust to w Twoim przypadku jest kilka możliwości: 1. termostat jednak nie jest w pełni sprawny 2. oszukuje wskazówka na zegarach 3. czujnik temperatury niesprawny Temp 90°C według zegarów osiąga się bez problemu zarówno w lato jak i w teraźniejszych warunkach ~5°C i nie myślę tu o korkach lecz o normalnej jeździe po trasie. Jeżeli oszukuje wskazówka lub popsuty czujnik to nie dobrze ,bo to by znaczyło że go przegrzewasz właśnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Mam stary termostat który mi został po wymianie, po sprawdzeniu okazało się że jest sprawny, gotowałem go w garnku i się otwierał Spróbuję jeszcze raz zamienić i sprawdzę. A jeśli chodzi o wskaźnik temperatury to jest sprawny ponieważ jak podłączałem fejsa to w programie AB-Com temperatura była identyczna jaka pokazywała wskazówka. Pozostaje czujnik temperatury ale jak sprawdzić czy pokazuje prawdziwe wartości?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Pozostaje czujnik temperatury ale jak sprawdzić czy pokazuje prawdziwe wartości? Użyć np. cyfrowego miernika z pomiarem temperatury.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siux Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Bez jakiegoś termometru "wysokotemperaturowego" to raczej będzie ciężko ,podam opory jakie mają być na złączach czujnika - czyli dochodzi dodatkowo omomierz. 20°C - 2300-2700 omów 40°C - 100-1300 60°C - 560-670 80°C - 290-360 i według innego źródła: opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów / 90 °C Czujnik temperatury oleju ma identyczne rezystancje ,czyżby to taki sam czujnik ? Można by podmienić wtedy ,ale pewnie trochę oleju ucieknie niestety przy podmiance. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5709-zakrywanie-ch%C5%82odnicy-na-zime/page/4/#findComment-306559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.