Skocz do zawartości

Rózna rzeźba bieżnika opon przód i tył


Rekomendowane odpowiedzi

witam!

Kupiłem auto z drugim kompletem opon zimowych, przy zakupie nie zwróciłem uwagi że opony sa dwóch marek( 2 fuldy i 2 semperit), tym samym o róznej rzeźbie bieżnika. Czy można je założyć do auta i jednocześnie bezpiecznie uzytkowac?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Na jednej osi muszą być takie same opony (typ i rozmiar), czyli z przodu 2 fuldy a z tyłu 2 semperit, lub na odwrót, natomiast lepsze powinny być na przodzie.

 

Dzieki za odpowiedź!

Przed chwilą uwazniej przyjżałem się oponom, ich opisowi i fuldy maja indeks prędkości H ( mają bardziej sportowy bieznik) a semperit T.

Wogóle zastanawiałem się nad zmianą rozmiaru na zimę, ten obecny to 195/60R15, a ktoś z forum zaproponował 185/65R15.

Pzdr.

 

Opony o lepszej przyczepności powinny być na tyle ,nie na przodzie. Jak nie wierzycie to załóżcie sobie na tył kompletnie kiszki jakieś i spróbujcie "wyczuć" autko na zakrętach - wiem co piszę miałem taki przypadek ,człowiek zbyt pewnie się czuje z dużo lepszymi na przodzie ,niestety to tylko złudne bezpieczeństwo.

 

Też uważam że na tył powinny być założone lepsze oponki. Auto wtedy lepiej będzie się trzymać na zakrętach.

 

Przed chwilą uwazniej przyjżałem się oponom, ich opisowi i fuldy maja indeks prędkości H ( mają bardziej sportowy bieznik) a semperit T.

 

index prędkości na wszystkich 4 kołach musi być taki sam tak samo index nośności no i jeszcze to że lepsze opony zakładamy na tył

 

Co do tego czy lepsze na przodzie czy tyle to zdania są podzielone, ja uważam że na przodzie ponieważ mamy większą szansę ominięcia przeszkody, niestety ale przednia oś nadaje kierunek jazdy, tył oczywiście w takim przypadku będzie "latał" ale mamy szansę wyprowadzić samochód z "poślizgu". Natomiast jeżeli założymy lepsze na tył to jeżeli "d.u.p.a." nam ucieknie to mając gorsze na przodzie nie zrobimy nic.

 

Index prędkości nie musi być taki sam dla wszystkich założonych opon. Jednakowy musi być tylko bieżnik (rzeźba bieżnika).

Jak tył wpadnie w poślizg na zakręcie to samochód jadący z przeciwka trafia dokładnie w drzwi kierowcy.

A jak przód wyjedzie z zakrętu to jest "tylko" czołówka.

Co w tych przypadkach jest bezpieczniejsze - lepsze opony z przodu czy z tyłu?

 

Co do lepszosci kol czy na przod czy na tyl to mialem wlasnie to kiedys na uczelni i tez koledzy mowili ze na przedzie lepsze a dr inż. M. Lisowski odrazu wyprowadzil wszystkich z bledu. W koncu wykladal nam "teorie ruchu samochodu" Gdzie mielismy do znudzenia wszytko o kole w ruchu i silach tam panujacych.

 

Niedobrze jest miec rózne rzezby bieznika,bo opony róznią sie przyczepnoscią,wiec lepiej miec identyczne.Nie będę robił wykładu o tym,czy lepsze na przód,czy na tył,bo jesli róznica wynosi 1 mm,to żadna róznica,chyba że opony maja 2 i 3 mm,to wtedy dylemat jest czy je zutylizowac,czy załozyc.Nikt przy zdrowym rozsadku nie jezdzi zimą na takich oponach.Ogólnie producenci opon zalecają montowac lepsze z tyłu,bo dla tyłu dobre opony sa jego kierownica,a z przodu szofer ma swoja.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności