Gość Cologero Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 witam! Kupiłem auto z drugim kompletem opon zimowych, przy zakupie nie zwróciłem uwagi że opony sa dwóch marek( 2 fuldy i 2 semperit), tym samym o róznej rzeźbie bieżnika. Czy można je założyć do auta i jednocześnie bezpiecznie uzytkowac?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Na jednej osi muszą być takie same opony (typ i rozmiar), czyli z przodu 2 fuldy a z tyłu 2 semperit, lub na odwrót, natomiast lepsze powinny być na przodzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cologero Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Dzieki za odpowiedź! Przed chwilą uwazniej przyjżałem się oponom, ich opisowi i fuldy maja indeks prędkości H ( mają bardziej sportowy bieznik) a semperit T. Wogóle zastanawiałem się nad zmianą rozmiaru na zimę, ten obecny to 195/60R15, a ktoś z forum zaproponował 185/65R15. Pzdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siux Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Opony o lepszej przyczepności powinny być na tyle ,nie na przodzie. Jak nie wierzycie to załóżcie sobie na tył kompletnie kiszki jakieś i spróbujcie "wyczuć" autko na zakrętach - wiem co piszę miałem taki przypadek ,człowiek zbyt pewnie się czuje z dużo lepszymi na przodzie ,niestety to tylko złudne bezpieczeństwo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loozack Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Też uważam że na tył powinny być założone lepsze oponki. Auto wtedy lepiej będzie się trzymać na zakrętach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308195 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bubax16sz Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Przed chwilą uwazniej przyjżałem się oponom, ich opisowi i fuldy maja indeks prędkości H ( mają bardziej sportowy bieznik) a semperit T. index prędkości na wszystkich 4 kołach musi być taki sam tak samo index nośności no i jeszcze to że lepsze opony zakładamy na tył   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Co do tego czy lepsze na przodzie czy tyle to zdania są podzielone, ja uważam że na przodzie ponieważ mamy większą szansę ominięcia przeszkody, niestety ale przednia oś nadaje kierunek jazdy, tył oczywiście w takim przypadku będzie "latał" ale mamy szansę wyprowadzić samochód z "poślizgu". Natomiast jeżeli założymy lepsze na tył to jeżeli "d.u.p.a." nam ucieknie to mając gorsze na przodzie nie zrobimy nic.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Index prędkości nie musi być taki sam dla wszystkich założonych opon. Jednakowy musi być tylko bieżnik (rzeźba bieżnika). Jak tył wpadnie w poślizg na zakręcie to samochód jadący z przeciwka trafia dokładnie w drzwi kierowcy. A jak przód wyjedzie z zakrętu to jest "tylko" czołówka. Co w tych przypadkach jest bezpieczniejsze - lepsze opony z przodu czy z tyłu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308041 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Co do lepszosci kol czy na przod czy na tyl to mialem wlasnie to kiedys na uczelni i tez koledzy mowili ze na przedzie lepsze a dr inż. M. Lisowski odrazu wyprowadzil wszystkich z bledu. W koncu wykladal nam "teorie ruchu samochodu" Gdzie mielismy do znudzenia wszytko o kole w ruchu i silach tam panujacych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-308040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Niedobrze jest miec rózne rzezby bieznika,bo opony róznią sie przyczepnoscią,wiec lepiej miec identyczne.Nie będę robił wykładu o tym,czy lepsze na przód,czy na tył,bo jesli róznica wynosi 1 mm,to żadna róznica,chyba że opony maja 2 i 3 mm,to wtedy dylemat jest czy je zutylizowac,czy załozyc.Nikt przy zdrowym rozsadku nie jezdzi zimą na takich oponach.Ogólnie producenci opon zalecają montowac lepsze z tyłu,bo dla tyłu dobre opony sa jego kierownica,a z przodu szofer ma swoja. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5713-r%C3%B3zna-rze%C5%BAba-bie%C5%BCnika-opon-prz%C3%B3d-i-ty%C5%82/#findComment-307866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.