Skocz do zawartości

Rózna rzeźba bieżnika opon przód i tył


Rekomendowane odpowiedzi

A to dlaczego? Przecież bezdętkową też może rozerwać :wesoly: Nie ma przecież nieograniczonej wytrzymałości :wink:

Rozmowa jest o wystrzale a nie o rozerwaniu. Kazdy wie ze bezdentkowa jest mocniejsza (chodzi o budowe) choc dzisiaj raczej malo wystepuje opon detkowych i gadamy sobie tylko tak dla siebie. Mailalem 1.5 roku srania o oponach teori ruchy silach w kole ogumionym itp na uczelni i wiem jedno ze po najechaniu na cos ostrego opona z dentka jest wystrzal, rozerwanie gumy i gwaltowne zejscie cisnienia a w bezdentkowych jest inaczej bo guma sie zasklepia po usunieciu obcego ciala, nie ma wystrzalu i cisnienie uchodzi powoli. Zreszta to jest temat na konkretny wyklad.

 

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

wesol, to wam jeszcze za mało tłumaczyli,mogę ci podac przykłady wystrzału bezdetkowych,gdzie gościowi nogi połamało,albo jedz do najbliższej wulkanizacji i niech ci pokazą rozerwane i po wystrzałach opony.

 

U mnie w Goleniowie byl kiedys wypadek i kolezanki ojcu uszkodzilo reke tak ze jest na rencie a drugiego goscia zabilo. Wszystko przy pompowaniu opony w ciezarowym samochodzie.

 

jadąc ok 120km/h niech dojdzie nawet do powaznego uszkodzenia opony bezdetkowej z przodu to bedziemy mieli poważne problemy żeby znaleźć sie na drodze ,a jak dojdze do takiej samej sytuacji tylko z tylna opona to i tak przód nas powinnien wyciągnąć.

spróbujcie spóścic o połowe powietrza z przodu a potem z tyłu na jednym kole-ja wiem jak sie jedzie z predkością ok 30 km/h a wy?

 

Opony o lepszej przyczepności powinny być na tyle ,nie na przodzie. Jak nie wierzycie to załóżcie sobie na tył kompletnie kiszki jakieś i spróbujcie "wyczuć" autko na zakrętach - wiem co piszę miałem taki przypadek ,człowiek zbyt pewnie się czuje z dużo lepszymi na przodzie ,niestety to tylko złudne bezpieczeństwo.

Popieram Cię Siux w całej rozciągłości.

Przy aucie przednionapędowym lepsze gumy dajemy na tył. Istnieje większe ryzyko uślizgu przy słabych oponach na tylnej osi. Wielu użytkowników uważa, że dajemy lepsze na tą oś co ciągnie, ale jak powiedział znany "filozof" są w mylnym błędzie.

pozdrawiam i życzę wszystkim dobrej przyczepności.

 

Oponki już założone, te lepsze na tył. Ale mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest minimalna wysokośc rzeźby bieżnika dla opon zimowych, aby nadawały sie do użytku. Bo te ktore dostałem w spadku po poprzednim właścicielu mają ok. 5mm. Zastanawiam się czy to wystarczy do bezpiecznej jazdy, chociaz nie należe do rajdowców, ale w przypadku śliskiej nawierzchni to nie trzeba duzej predkości aby zaliczyć przydrożny rów.

 

Cologero, nie zakłada sie zimówek ponizej 4 mm,tobie na spokojno wystarczą na tą zime.

Dzieki za odpowiedź. Ale przed następnym sezonem będę się musiał zaopatrzyć w lepsze oponki.

 

Cologero, nie zakłada sie zimówek ponizej 4 mm,tobie na spokojno wystarczą na tą zime.

Dzieki za odpowiedź. Ale przed następnym sezonem będę się musiał zaopatrzyć w lepsze oponki.
Jeśli nie jesteś rajdowcem, to spokojnie możesz te zimówki dojeździć latem. Chociaż osobiście zostawiłbym je na jeszcze jedną zimę i dopiero wtedy dojechał latem. Wszystko zależy też od Twoich przebiegów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności